پیش از روی کار آمدن سرویسهای مختلف پرداخت آنلاین، اغلب تراکنشهای مالی برای خریدهای غیرحضوری به کمک عملیات کارت به کارت انجام میشد. اما این روش در مقایسه با پرداخت آنلاین، کاستیها و اشکالاتی داشت که در ادامه به آن میپردازیم. انتقال وجه توسط درگاه پرداخت اینترنتی، برای کاربران وبسایتها و فروشگاههای اینترنتی در کنار امنیتی که دارد، از سهولت بسیار خوبی نیز برخوردار است. تصور کنید یک وبسایت فروشگاهی و یا صفحهی اینستاگرامی که محصولات و خدماتی را ارائه میدهد، میبایست برای دریافت وجه از مشتری، به نحوی بعد از اینکه مشتری محصول مورد نظر را انتخاب نمود، با او ارتباط گرفته و شمارهی کارت بانکی فروشنده را در اختیارش گذاشت. این روند علاوهبر اینکه به دلیل در اختیار گذاشتن شمارهی کارت بانکی از امنیت کمتری برخوردار است، وجههی خوشایندی نیز برای کسب و کارها ندارد. اما در مقابل، چنانچه وبسایت یا فروشگاه مجازی مجهز به درگاه یا لینک پرداخت باشد، مشتری به سادگی در انتهای فرآیند خرید خود وارد صفحهی پرداخت شده و وجه مورد نظر را طی تراکنشی امن و سریع انجام میدهد. در ضمن صاحبان کسب و کارها میتوانند لوگو برند خودشان را بر روی درگاه یا لینک پرداخت مورد نظر ثبت کنند و از این طریق علاوهبر ایجاد اعتماد بیشتر در ذهن مشتریان، یک فرآیند تبلیغاتی و برندسازی را نیز پیش ببرند. از طرف دیگر سقف پرداخت ۵۰ میلیون تومانی درگاه پرداخت اینترنتی، در مقابل سقف کوتاه پرداخت عملیات کارت به کارت، یک مزیت بسیار اثر گذار است که صاحبان کسب و کارهای مختلف را ترغیب به استفاده از این روش پرداخت مینماید. در کنار اینها، پنل مدیریتی درگاه پرداخت با ارائهی خدمات جانبی مانند امکان گزارشگیری مدون از تراکنشها، امکان تسهیم خودکار وجوه واریزی و کیف پول دیجیتالی کسب و کارها را به مسیر رشد و پیشرفت روزافزون سوق خواهد داد.
منبع : https://asrebank.ir/170244/تمام-ویژگی-های-اثرگذار-درگاه-اینترنتی-بر-روی-کسب-و-کارها/