اظهارات مهم رئیسی درباره بازار ارز

يكشنبه ، 7 شهریور 1400 ، 15:19
رئیس‌جمهور ثبات در بازار را از اهداف مهم دولت دانست و گفت: معتقدیم ثبات در بازار، فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را برای مردم قابل پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند به رونق تولید کشور کمک کند.


به گزارش بانکی به نقل از اخباربانک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه در سفر یک روزه و فشرده خود به استان خوزستان در نشستی صمیمی با سران عشایر خوزستان دیدار و با آنان در خصوص مسائل مختلف استان گفت‌وگو کرد.


رئیسی طی سخنانی در جمع سران عشایر استان با بیان اینکه مردم خوزستان در سال‌های دفاع مقدس مردانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند، گفت: امروز نیز همه مردم اعم از عرب، لر، ترک قشقایی، بختیاری و همه اقوام همچون دزفولی‌ها، بهبهانی‌ها و عزیزانی که در این استان در کنار هم زندگی می‌کنند، همه دلبسته انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و دلبسته به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند و محبت و دلدادگی آنها به اهل بیت همه این عزیزان را با همه گویش‌ها و از همه اقوام با هم متحد کرده است.


رئیس جمهور با بیان اینکه این اتحاد و انسجام در استان خوزستان زمینه ساز توسعه استان است، افزود: رشادت، شجاعت، ایستادن در مقابل بیگانگان و مبارزات علیه متجاوزین و همچنین مقاومت هشت ساله در دفاع مقدس برگ‌های زرین کارنامه درخشان مردم خوزستان است.


رئیسی با اشاره به موضوعات، مشکلات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی سران عشایر با تاکید بر اینکه حتماً مسائل مطرح شده را با حساسیت ویژه دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: بخشی از طرح ارزشمند احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که در زمان سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان مصوب شده بود، اجرا شده و معتقدیم اجرای بخش باقیمانده این طرح برای استان امری ضروری است که باید انجام شود.


رئیس جمهور موضوع مهمی که امروز خوزستان و البته همه استان‌های کشور با آن درگیر هستند را مساله بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: همه باید برای ریشه کنی این بیماری تلاش کنیم و ان شاءالله به زودی ظرفیت بیمارستانی به امکانات درمانی فعلی استان افزوده خواهد شد که زمینه رسیدگی بهتر به بیماران را فراهم می‌کند.


رئیسی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب خوزستان از جمله نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده خاطرنشان کرد: مدیران استان باید استفاده از نیروی انسانی بومی را در اولویت قرار دهند و ایجاد زمینه شغلی برای جوانان آماده به کار استان، اولویت ایجاد فرصت‌های شغلی در استان باشد.


رئیس جمهور منابع طبیعی، جنگل‌ها و درختان استان را از دیگر سرمایه‌های خوزستان برشمرد و با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه، گفت: حفظ این جنگل‌ها که از ذخایر مردم منطقه است باید مورد توجه قرار گیرد و اجازه داده نشود درختان بلوط که از سرمایه‌های این منطقه و مزیت اکوسیستم منطقه است، آسیب ببیند. این ثروت باید کاملاً حفظ شده و برای نسل‌ها و عصرهای آینده حفظ شده و بلکه توسعه پیدا کند.


رئیسی درباره موضوع بازارچه‌های مرزی و مبادلات مرزنشینان اظهار داشت: تبادلات مرزی مرزنشینان را در قالب یک بازار کاملاً قانونمند و سامان‌یافته بسیار سودمند می‌دانم. این تبادلات هم ایجاد اشتغال می‌کند و هم نحوه تجارت و داد و ستد با کشورهای همجوار را سامان می‌دهد و از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند.


رئیس جمهور ثبات در بازار را از اهداف مهمی که دولت دنبال می‌کند عنوان کرد و اظهار داشت: معتقدیم ثبات در بازار، فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را برای مردم و کارآفرینان قابل پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند به رونق تولید کشور کمک کند. دولت در صدد این است که هر چه بیشتر ثبات را در بازار افزایش دهد تا فعالان اقتصادی، کارآفرینان و سرمایه گذاران بتوانند فعالیت تولیدی و کارآفرینی خود را گسترش دهند.


رئیسی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت صنعتی خوزستان معطل است، خاطرنشان کرد: فعال شدن همه ظرفیت‌های صنعتی استان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید جزو اولویت‌های دولت است. فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده تولیدی بسیار کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از راه‌اندازی واحدهای جدید اقتصادی است و تاکید بنده به مسئولین استان حتماً این است که این موضوع را در اولویت قرار دهید. همچنین برای رونق اشتغال در استان حتماً فعال کردن بخش پایین دستی صنایع پتروشیمی که ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند، در دستور کار قرار خواهد گرفت.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه خوزستان چه در سال‌های پرباران و چه در مواقع کم بارش دچار مشکل می‌شود، گفت: وجود این مشکلات نشانگر این است که مشکل در نوع مدیریت آب است. اگر آب درست مدیریت شود، حتماً می‌تواند هم کم‌آبی را جبران کند و هم پرآبی را هدایت کند به نحوی که دچار مشکل نشویم. لذا مدیریت آب از ضرورت‌های کشور نه فقط در استان خوزستان بلکه در جای جای کشور است.


رئیسی با اشاره به حضور وزیر نیرو در جلسه اضافه کرد: آقای محرابیان حتماً مساله مدیریت آب را با کمک خودِ مردم، با به صحنه آوردن خودِ عشایر، شیوخ عرب و بزرگان منطقه که همواره همراه انقلاب و نظام و مسئولین بودند و هستند، به سامان برساند.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جلسات شورای برنامه‌ریزی استان باید با طرح‌هایی برخاسته از خود استان و با نگاه به ظرفیت‌های استان تشکیل شود، اظهار داشت: امیدوارم با مشارکت دلسوزان استان و فعالان شورای برنامه‌ریزی، و با شرکت نمایندگان محترم، اتاق فکری تشکیل شود که بتواند ظرفیت‌ها را شناسایی و در جهت بکارگیری این ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات استان پیشنهاد بدهد. ضروری است در این اتاق فکر از فکر و اندیشه آقایان شیوخ محترم، سران عشایر و صاحبنظران استان به عنوان نخبگان و صاحبنظران و کسانی که می‌توانند راه را باز کنند، استفاده شود تا گره‌های استان باز شود.


رئیسی با بیان اینکه مسائلی مثل مجموعه «هفت تپه» در استان حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: آقای استاندار و همچنین وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و جهاد کشاورزی پیگیر موضوع هستند تا نتیجه به نحوی رقم بخورد، که هم رونق تولید داشته باشیم و هم مشکل کارگری در استان نداشته باشیم.


رئیس جمهور در پاسخ به سخنان یکی از حضار درخصوص اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه حل مشکل آب استان، اظهار داشت: جا دارد در جمع شما از فرماندهی محترم سپاه قدردانی کنم. امروز بخشی از طرح آبرسانی را بازدید کردم که کار قابل تقدیری انجام شده و مردم در منطقه جُفیر واقعاً از این تلاش‌ها متشکر بودند که نه در شعار و حرف، بلکه در عمل و علی الارض، اقدامات قابل تقدیری انجام داده بودند.

رئیسی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خوزستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم فعال کردن اقتصاد گردشگری است و ان شاءالله عزت الله ضرغامی در اولین فرصت خدمت شما برسند و برای فعال کردن اقتصاد گردشگری با همه عزیزانی که در منطقه هستند، گفتگو و مشورت کنند.

► واکنش منفی بازار ارز به کابینه ابراهیم رئیسی
دلار پایین آمد ◄

مطالب مرتبط
بنر