سرقت اطلاعات بانکی خریداران بلیت جشنواره فجر

پنجشنبه ، 29 دی 1390 ، 12:43

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا درباره امکان سرقت اطلاعات و موجودی حساب کاربران در هنگام فروش اینترنتی بلیت های جشنواره فیلم فجر هشدار داد.

با توجه به شروع فروش بلیت های جشنواره فیلم فجر از طریق اینترنت و همچنین زمان اندک فروش این بلیت ها و استقبال دانشجویان و جوانان، پلیس فتا از کلیه خریداران این بلیت ها خواست تا در هنگام ورود به صفحات تکمیل مشخصات و پرداخت بانکی به موارد امنیتی توجه کنند. از آن جا که در هنگام ثبت نام کاربر باید اطلاعات شخصی خود را به طور کامل وارد و همچنین در هنگام پرداخت الکترونیکی وجه بلیت ها باید مشخصات حساب اعم از شماره و رمز حساب را وارد کند این امر سبب می شود عده ای سودجو با طراحی صفحاتی مشابه سایت اصلی (فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ) اقدام به سرقت اطلاعات کاربر کنند.

 

 

این معاونت اضافه کرد: هنگامی که کاربر برای خرید شروع به پر کردن فرم می کند و مشخصات کامل حساب خود را در هنگام پرداخت بانکی وارد می کند، این اطلاعات به جای ثبت در سرور اصلی ممکن است به رایانه شخص سوء استفاده گر منتقل شود که در این گونه موارد کاربر متوجه این موضوع نمی شود.

بنا به گفته معاونت اجتماعی پلیس فتا بعد از تکمیل و ارسال فرم ثبت نام، معمولا کاربر با صفحه ای با پیغام «عملیات با موفقیت انجام شد» مواجه می شود و یا در برخی موارد با این پیغام که «اطلاعات شما کافی نمی باشد» مواجه می شود که این نشان دهنده بهره برداری غیرقانونی از این فرم هاست.

پلیس فتا ناجا به منظور پیشگیری از سرقت اطلاعات گفت: کاربران در هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی حتما به دو پارامتر https و نشان قفل امنیتی توجه داشته باشند چرا که این دو نشان دهنده صحت و درستی صفحه پرداخت است و اگر کاربری در هنگام ورود به صفحات اینترنتی به این موضوع توجه کافی نداشته باشد اطلاعات او به سرقت می رود.

معمولا اینجنین هشدارهایی به این معنی است که سرخیلی ها کلاه رفته شما کلاهتان را محکم بچسبیدلطفا!!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► چگونه اطلاعات موبایل را کاملا از بین ببریم؟
یک راهکار ساده برای اینکه سرمان کلاه نرود ◄

مطالب مرتبط
بنر