اگر از این سایت ها خرید کردید به پلیس مراجعه کنید

يكشنبه ، 22 آبان 1390 ، 14:09

دوسایت جعلی chargeco.org و charge3el.com که طی روزهای اخیر به بهانه فروش کارت شارژ اقدام به سرقت اطلاعات بانکی مشتریان خود می کردند مسدود شدند.

به گزارش بانکی دات آی آر ,کارشناسان بخش فنی شرکت رایانمهر طی رصدهای اینترنتی خود با سایت هایی برخورد کردند که ظاهرا کارت شارژ می فروختند اما در عمل پس از سرقت اطلاعات بانکی کاربران هیچ محصولی به آنها ارائه نمی کردند.

این دوسایت که با ارائه کارت شارژ به قیمت هایی غیر واقعی و پایین تراز حد معمول مشتریانشان را می فریفتند سپس با وارد کردن مشتریان به صفحه ای که به شکل دروازه پرداخت بانک ملت طراحی شده بود اطلاعات بانکی فریب خوردگان را ثبت می کرد و  با نشان دادن پیغام خطا کاربران تصور می کردند که خرید انجام نشده و سایت را ترک می کردند غافل از اینکه کلیه رموز کارت خود را به هکر تقدیم کرده بودند.

آدرس صحیح URLبانک ملت که در تصویرقابل مشاهده می باشد و هر آدرس دیگری تقلبی است

 

 

رایانمهر موضوع را با بانک ملت، بخش جرایم اینترنتی آگاهی تهران بزرگ و پلیس دیجیتال (فتا) در میان گذاشت و در عرض مدت کوتاهی با همکاری hostdl.com این وب سایت از مجاری قانونی بسته شدند.

تلاش ها برای دستگیری این سارق اینترنتی همچنان ادامه دارد.در صورتی که به هر طریق فریب این هکر را خورده اید و از سایت های chargeco.org و charge3el.com   خرید نموده اید هر چه سریعتر با مراجعه به خودپرداز بانک شماره رمز عبور خود را تغییر دهید.

*هکر ها معمولا برای فریب طعمه های خود از آدرس هایی شبیه دروازه های پرداخت الکترونیک بانک ها استفاده می کنند از این رو هنگام هر خرید اینترنتی آدرس صحیح صفحه پرداخت الکترونیک بانک را بشناسید ودقت کنید اطلاعات بانکی خود را در صفحه پرداخت الکترونیک بانک وارد نمایید.

آدرس صحیح دروازه های پرداخت بانک ها از این قرار است:

آدرس پرداخت اینترنتی بانک سامان: sb24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پارسیان: pec24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد: BankPasargad.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملت: bankmellat.ir
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سینا: esinabank.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملی: bankmelli-iran.com

در صورتی که خدای نکرده از این طریق از شما سرقت شده می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

در تهران به دادسرا یاآگاهی جرائم رایانه ای و در شهرستان ها به نزدیکترین مرکز پلیس آگاهی یا کلانتری مراجعه کنید و شکایت تنظیم نمایید.


شماره تماس دادسرای ناحیه 31 تهران(مبارزه با جرائم رایانه ای):

5-77512034
آدرس:
خیابان شریعتی ,بین بهار شیراز و طالقانی ,جنب کوچه فرهاد دو, دادسرای ناحیه 31
هنگام مراجعه به داد سرا یک کارت شناسایی معتبر(کارت ملی یا شناسنامه) و پرینت آخرین گردش های مالی حساب مورد سرقت قرار گرفته را به همراه داشته باشید.


آدرس پلیس فتا:
خیابان شریعتی ,خیابان معلم ,خیابان مرودشت

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► سایت کلاهبرداری که آنلاین دیش می فروشد+تصویر
8 گام موثر پس از سرقت اطلاعات بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر