تصویری/چگونه یک سایت فیشینگ را بشناسیم؟

پنجشنبه ، 17 آذر 1390 ، 08:25

در گزارش های قبلی گفتیم که فیشینگ یا سرقت آنلاین در عمل به صورت کپی دقیق رابط گرافیکی یک وبسایت معتبر مانند بانک‌های آنلاین انجام می‌شود.

به عبارت ساده تر اینکه سارقان نوین یا همان هکر ها یک سایت که از نظر ظاهری کاملا مشابه سایت های بانک هاست طراحی کرده و ضمن فریب افراد اطلاعاتشان را سرقت میکنند و به طبع آن حساب فریب خوردگان خالی می شود.

به دو تصویر زیر دقت کنید کاملا مشابه می باشد و کمتر کسی می تواند حدس بزند که یکی از آنها توسط سارقات طراحی شده. تصویر اول متعلق به دروازه پرداخت بانک ملت می باشد و تصویر دوم توسط یک هکر حرفه ای و با هدف سرقت اطلاعات بانکی طراحی شده است.


دروازه پرداخت بانک ملت

سایت طراحی شده توسط یک هکر که به بهانه فروش دیش ماهواره اطلاعات بانکی افراد را سرقت می کرد!!

به تشابه این دو تصویر نیز دقت کنید. به قدری ماهرانه طراحی شده که کمتر کسی تصور می کند که یکی از آنها هیچ ارتباطی به بانک پاسارگاد ندارد و تنها اطلاعات شما را به دست هکرها می دهد.


دروازه پرداخت بانک پاسارگاد


این سایت فیشینگ به بهانه فروش کارت شارژ به سرقت اطلاعات می پرداخت



پس از اینکه فریب خوردگان کلیه اطلاعات خودشان را تقدیم سارق می کردندبدون اینکه شارژی دریافت کنند با پیغام بالا روبرو می شدند


لازم نیست بترسید. هکر ها هر چقدر هم بامهارت باشند بازهم تشخیص سایت های تقلبی چندان دشوار نیست کافی است آدرس پرداخت الکترونیک بانک خود را به درستی بشناسید . چراکه هیچ هکری نمی تواند آن را سرقت نماید.


آدرس صحیح دروازه های پرداخت بانک ها از این قرار است:

آدرس پرداخت اینترنتی بانک سامان:https://sep.shaparak.ir/

آدرس پرداخت اینترنتی بانک پارسیان:https://pec.shaparak.ir

آدرس پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد:https://pep.shaparak.ir

آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملت: https://bpm.shaparak.ir



دومین راه تشخیص سایت های فیشینگ هم در قسمت URL سایت کاملا واضح است. حتما دقت داشته باشید که در کنار آدرس سایت عبارت //:https ذکر شده باشد.

کارشناسان وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس ایترنتی  را هم در تشخیص اعتبار سایت موثرمی دانند.

پس تنها در صورتی که به این دونکته ساده (آدرس پرداخت الکترونیک بانک و درج httpsدر آدرس سایت دقت کنید )با خیالی راحت می توانید از یک خرید اینترنتی لذت  ببرید.



اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► انواع روش های پرداخت بانکداری الکترونیک کدام است؟

مطالب مرتبط
بنر