7 دلیل برای اثبات اینکه مصاحبه استخدامی ترس ندارد

يكشنبه ، 16 تیر 1392 ، 06:33

یکی از پراسترس ترین زمان هایی که موقع استخدام پیش روی خیلی هاست لحظه ایست که مقابل مدیر عامل شرکت یا رئیس آینده خود می نشینند و قرار است به اصطلاح مصاحبه استخدامی داشته باشند.

به گزارش خبرنگاربانکی دات آی آر، بسیاری از کارفرمایان ماجرای متقاضیانی را تعریف می کنند که از شدت استرس غرق در عرق سرد نشسته اند و با چهره ای سرخ از خجالت و یا شاید ترس بریده بریده و حتی گاهی نامفهوم پاسخ سوالات آنها را داده اند. جالب است که بدانید 90 درصد کارفرما ها چنین افرادی را استخدام نمی کنند هر چند رزومه خوب و قابل ملاحظه ای هم داشته باشند. اما به نظر شما چرا مصاحبه استخدامی ترسناک نیست؟

1.کارفرما مشتاق استخدام شماست

باور بکنید یا نه، کارفرما بیش از شما مشتاق است که شما را استخدام کند!  از صبح تا عصر با افراد مختلف صحبت کردن و به دنبال گزینه مناسب گشتن برای کارفرما ها هم به اندازه شما ملال آور است. هرکسی که از در اتاق وارد می شود آنها از ته دل آرزو می کنند ای کاش این یکی خودش باشد. پس باورکنید آنها مشتاق تر از شما هستند و نباید از مصاحبه کننده تان بترسید.

2.کارفرما هم آدم است

کسی که با شما مصاحبه می کند نه ابر انسان است و نه علامه دهر. او هم انسانی است مثل شما که روزی برای ورود به آن شرکت مصاحبه شده یا اینکه برای راه اندازی آن شرکت افراد زیادی را قانع کرده است پس شرایط شما را درک می کند و فقط انتظار دارد خودتان باشید تا او بتواند به راحتی تصمیم بگیرد.

3. آرامش کلید موفقیت شماست

اگر آرامش و اعتماد به نفس در چهره شما نمایان باشد کارفرما این طور احساس می کند که شما به مهارت های خودتان اعتماد دارید و آمادگی پذیرش کار تازه را دارید به این ترتیب به راحتی استخدامتان خواهد کرد و از برخی از نکات منفی رزومه شما هم عبور خواهد کرد.

4. شما هم به اندازه کارفرما حق دارید

گاهی استرس و تلاش کارجویان برای قانع کردن کارفرما به قدری زیاد می شود که علاوه بر نمایان کردن استرس شما به کارفرما می قبولاند که هیچ حقی ندارید و اوست که باید تصمیم بگیرد این درحالیست که در جلسه مصاحبه شما هم به اندازه او حق دارید از شرایط کار و محیط کار سوال کنید و برای تصمیم گیری آماده شوید.

5.این کار نشد یکی دیگه

اگر بدانیدکه موقعیت های کاری زیادی بیرون از در منتظر شماست مسلما استرس شما کاسته خواهد شد بهانه نیاورید که کو کار؟! حداقل در روز مصاحبه این طور تصور کنید که موقعیت های کاری زیادی می تواند وجود داشته باشد که شما از آنها مطلع نیستید. به این ترتیب به راحتی خواهید توانست بر استرستان غلبه کنید.

حقیقت این است که برای طالب کار و انسان کاری همیشه کاری برای انجام دادن پیدا می شود.

6. چیزی کم ندارید

پیش از مرحله استخدام شما موظف هستید مهارت هایتان را افزایش بدهید،تعامل هایتان را افزایش بدهید و سعی کنید در زمینه کاری تان بهترین باشید، اما زمانی که وارد مرحله استخدام می شود باید نقاط ضعفتان را فراموش کنید و تلاش کنید بدون بزرگنمایی و خدای نکرده دروغ گفتن در مورد مهارت هایتان اول خودتان باور داشته باشید که چیزی کم ندارید و سپس به مدیر و مسئول مصاحبه تان هم این مفهوم را منتقل کنید اما ترس و استرس می تواند این امر را نابود کند.

7. مصاحبه می تواند اولین خاطره کاری تان شود

اولین برخورد کارفرما و کارمندان معمولا مصاحبه استخدامی است. بیشتر وقت ها خاطرات خوبی ایجاد می شود که تا سال ها بعد در ذهن دو طرف باقی می ماند خاطره مشترکی که زمینه کار مشترک را فراهم می آورد،پس نگذارید اولین خاطره خوبتان با ترس و تلخی همراه باشد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► بدترین اشتباهات رایج در مصاحبه‌هاي شغلی
سوال هایی که در مصاحبه استخدامی می پرسند+جواب ◄

مطالب مرتبط
بنر