10 نکته که در مصاحبه استخدامی نباید گفت

سه شنبه ، 1 بهمن 1392 ، 09:50

 

مصاحبه شغلی اولین قدم و در واقع مهم ترین گام برای ورود به بازار کار است اینکه در اولین برخورد با رئیس آینده تان چه بپوشید، چه بگویید و چطور برخورد کنید بسیار مهم است و نگرش او نسبت به شخصیت شما را شکل می دهد.

به گزارش بانکی دات آی آر، پرهیز از مطرح کردن برخی مسائل و دوری از ورود به برخی عرصه ها لازمه موفقیت در فرآیند استخدام است در این گزارش به برخی از حوزه ها که ورود به آن شما را به درد سر می اندازد اشاره می کنیم:

1. "من بی نظیرم،بدون من چیزی کم داشتید"

اعتماد به نفس بیش ازحد

گفتن جملات مثبت و ارائه مناسب توانایی های شما کار خوبی است اما حد را نگه دارید اگر دائما از خودتان تعریف کنید و طوری نشان بدهیدکه اهل نرمش و کار گروهی نیستیدکارفرما روی همه توانایی های شما خط قرمز می کشد و از استخدامتان منصرف می شود . هیچ رئیسی کارمند از دماغ فیل افتاده نمی خواهد!

 

2."بابت تاخیر عذر خواهی می کنم!"

وقت نشناسی

دقیقا وقت در زمان مصاحبه استخدامی مساله مرگ و زندگی است. هیچ گاه تاکید می کنم هیچ گاه در یک مصاحبه استخدامی نباید دیر برسید قبلا مسیرتان را مشخص کنید و سعی کنید طوری وقتتان را تنظیم کنید که به موقع به محل کارتان برسید.

3. "این تلفن ضروروی است"

موبایل روشن

مسلما صدای تلفن همراه در فضاهای عمومی اعصاب خورد کن است اما باعث خراب شدن آینده شما نمی شود اما اگر موبایلتان در مصاحبه استخدامی مدام زنگ بخورد قطعا آینده کاری تان را با مخاطره مواجه خواهد کرد.

4. "رئیسم مزخرف بود"

بدگویی

یک کارفرمای باهوش حتما دلیل ترک محل کار قبلی شما را خواهد پرسید و از پاسخ شما به نکات زیادی پی خواهد برد بنابر این مراقب طرز بیانتان باشید.

حتی اگر بد ترین رئیس دنیا را داشتید و محیط کاری غیر قابل تحمل لازم نیست همه چیز را به کارفرمای جدیدتان بگویید یک پاسخ کلی و شسته رفته که از قبل آماده کرده اید بهترین راهکار است.

5. "شما برای مرخصی دادن سخت گیری می کنید؟"

پیگیری وضعیت مرخصی ها

اگر در نخستین مصاحبه و اولین برخورد به سراغ مرخصی بروید مسلما تصویر یک فرد از زیر کار در رو ازخودتان ارائه می کنید که هر مدیری را می ترساند.

 

راستی قبل از خواندن 5 مورد بعدی ، توصیه می‌کنم نگاهی هم حتما به این لینک بیندازید ، در این لینک نکات جالبی در مورد استخدام در ایران خواهید خواند که هیچ جا به شما نگفته اند !

رمزگشایی از بازار استخدام در ایران و نحوه دقیق استخدام کارفرماها + جزئیات و ترفندها

 

6."فدای سرم"

عبارت نامتعارف و بی ادبانه

مراقب آنچه از زبانتان خارج می شود باشید حتی گاهی به کاربردن یک عبارت غیر متعارف می تواند نظر کارفرما نسبت به شما را بد کند.

7. "حقوق پرداختی شما چقدر است؟"

مباحث مالی

پرسش در مورد مباحث مالی و حقوق و مزایا از جمله مسائل حساسی است که سوال کردن در مورد آن بر عهده کارفرماست بگذارید او بپرسد و شما با عبارات کلی مثل : طبق عرف جامعه، قوانین وزارت کار، حقوق قبلی من ... بوده و... پاسخ بدهید.

 

8." کار را دوست ندارم اما حقوقش را چرا!"

عدم اشتیاق

وقتی برای استخدام به جایی می روید باید از خودتان اشتیاق نشان بدهید اینکه به هر ترتیب نشان دهید کار را دوست ندارید و اولویتتان مسائل مالی است خود را از استخدم شدن دور می کنید.

9."کار شما چیست؟"

ندانستن زمینه فعالیت شرکت

هرگاه برای استخدام شدن وارد محیطی می شوید به آن معناست که آن مجموعه و عملکرد آن را می شناسید سوالاتی خلاف این نکته را اثبات کند و نشان دهد هیچ اطلاعی در خصوص آن مجموعه و نحوه عملکرد آن ندارید استخدام شما را نابود می کند.

10."من خیلی شوخ و بانمکم"

شوخ طبعی بیش از حد

در مصاحبه استخدامی نشان دادن شخصیت سرزنده شاداب و شوخ خوب است اما اگر فردی بی خیال، باری به هر جهت و پر رو جلوه کنید مسلما شانسی نخواهید داشت.

 

 

► چه زمانی دنبال کار تازه بروم؟
بدترین اشتباهات زبان بدن که مصاحبه استخدامی را خراب می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر