تکنیک هایی برای انجام مصاحبه های استخدامی

شنبه ، 6 ارديبهشت 1393 ، 14:19


مصاحبه های استخدامی نقش مهمی را در استخدام افراد بازی میکنند زیرا در این مرحله شما باید با قدرت بیان بالا و داشتن روابط عمومی خوب بتوانید توجه کارفرما را جلب کرده و استخدام شوید. مصاحبه های استخدامی یک نوع فرصت است در واقع آنچه که شما در زمان مصاحبه میگویید شما را به مرحله ی نهایی نزدیک میکند و در مصاحبه ها همیشه تصمیم گرفته میشود که از چه افرادی استخدام به عمل بیاید.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر داشتن یک مصاحبه ی استخدامی موفق مستلزم رعایت یک سری جزئیات است که مهم هستند و البته تکنیک هایی که باید در زمان انجام مصاحبه به کار ببرید. همین که شما نتوانید پاسخ درستی به سوالات کارفرما بدهید و یا سر وقت حاضر نشوید و لباس مناسبی نداشته باشید باعث میشود که شما در مصاحبه رد شوید.


از مهمترین تکنیک هایی که باید در زمان استخدام شدن و در زمان انجام مصاحبه آنها را رعایت کنید داشتن رزومه ی کامل، توانایی شما برای انجام شغل مورد نظر، علاقمندی تان به کار و تمرکز و در کار است. همان تصویر اولیه ای که کارفرما از شما در ذهن خود دارد باعث استخدام شدن یا رد شدن شما در مصاحبه خواهد شد.


هیچگاه دروغ نگویید مخصوصا در مورد سابقه ی کاری و نحوه ی انجام کار نباید به کارفرما دروغ بگویید این یعنی اینکه باید دقیقا روز و ماه و سال کار شما در رزومه  یا زمان مصاحبه بیان شود صداقت تان را از همان ابتدا نشان دهید. قبل از انجام مصاحبه سوابق کاری را که دارید با تاریخ دقیق برای خودتان مرور کنید و مطمئن شوید که در درجه ی اول رفتار شما برای جذب و استخدام مهم است تا سوابق کاری تان. از شرکتی که میخواهید برای استخدام بروید پرس و جو کنید و ماهیت کاری شان را بپرسید که در چه زمینه هایی فعالیت میکنند.


در مصاحبه های استخدامی هرگز نباید مطالب حاشیه ای یا غیر مهم را بیان کنید فقط باید از کار و سابقه کاری خود سخن بگویید. سوالات کارفرما را با دقت گوش داده و به آنها پاسخ صحیح بدهید اگر از شما در مورد مسئله ای سوال شد اندکی تامل کنید و بعد پاسخ دهید. ممکن است کارفرما در مورد علاقه ی شما به کار بپرسد به همان میزان که به کار علاقه دارید توضیح دهید یا اگر لازم بود از کارفرما بپرسید تا کار را برای شما توضیح دهد.


همچنین همانطور که در گزارشات قبلی هم گفته شد استفاده از عطر زیاد و ادکلان باعث آزردگی خاطر خود و شخص مصاحبه کننده می شود پوشیدن لباس مناسب و عدم صحبت با موبایل بسیار نکات مهمی است بنابراین در این موارد دقت کنید.


اما آنچه که باید در زمان مصاحبه بگویید پیش زمینه ی کاری شماست. ارتباط کلامی صحیح یک امتیاز محسوب میشود باید واضح و دقیق صحبت کنید گاهی اوقات ممکن است لازم باشد چند ثانیه تامل کنید و بعد پاسخ دهید بنابراین اگر شما قدرت بیان بالا داشته باشید و روابط عمومی قوی درصد بالایی از موفقیت را در مصاحبه بدست آوردید. همیشه قبل از صحبت کردن فکر کنید و بعد پاسخ کارفرما را بدهید. میتوانید تمرین و پرسش و پاسخ را در خانه تمرین کنید این برای کسانی که از مصاحبه های استخدامی واهمه دارند بسیار مفید است.


گوش دادن یکی دیگر از مهارت های مهمی است که شما باید در زمان استخدام آن را رعایت کنید. حتما خوب گوش بدهید و ارزیابی کنید که کارفرما از شما چه پرسید گاهی اوقات برای پاسخ باید از یک پیش زمینه صحبت کنید تا به پاسخ اصلی برسید بنابراین کارفرمایان اغلب دوست ندارد سوال را تکرار کنند شما باید به اندازه ی کافی تمرکز لازم را داشته باشید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► موفقیت در مصاحبه های استخدامی
5 نکته ی مهم که در زمان استخدام باید رعایت کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر