۱۰۰ هزار واحد مسكن مهر آماده واگذاري است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت : یکصد هزار واحد مسکن مهر آماده واگذاری است که هفته دولت بیش از ۵۰ هزار واحد تحویل شده است و واحدهای باقیمانده بزودی تحویل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ علی اصغری مهرآبادی همچنین به ۳۳۰ هزار واحد آماده واگذاری که از خدمات زیربنایی محروم است ، اشاره کرد و اظهار داشت : از آنجا که خدمات زیربنایی آنها آماده نشده است امکان تحویل به مردم وجود ندارد.
وی افزود : با رایزنی های صورت گرفته با وزارت نیرو و نفت به زودی مشکل آنها نیز برطرف خواهد شد و در چند ماه آینده شاهد واگذاری آنها خواهیم بود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : ۴۰۰ هزار واحد از مسکن مهر نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد که با احتساب ۳۳۰ هزار واحد در حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور
به خدمات زیربنایی نیاز دارد و برنامه ما این است که در صورت فراهم شدن این خدمات ، تا پایان سال جاری همین ۷۰۰ هزار واحد را به بهره برداری برسانیم.
وی به تشکیل کارگروه های تامین خدمات زیربنایی و روبنایی به دستور معاون رییس جمهور اشاره کرد و افزود : در بخش زیربنایی اعتبار ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است و مصوب شد یکهزار میلیارد تومان پرداخت شود؛در بخش روبنایی نیز برای ساخت مدرسه ، مسجد ، درمانگاه و کلانتری حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که پس از جمع بندی تقدیم معاون اول رییس جمهور خواهد شد تا
تصمیم گیری شود.
مهرآبادی گفت : تاکنون ساخت ۲۸۰ باب مدرسه و ۲۷۰ واحد مسجد از منابع داخلی آغاز شده است که از این تعداد ۹۰ باب مدرسه و ۷۰ واحد مسجد به بهره برداری رسیده
و تعدادی کلانتری و درمانگاه نیز در حال ساخت است.
وی یادآور شد در دولت تدبیر و امید ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده که ۱۷۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شده است و بقیه نیز در هفته های آینده افتتاح خواهد شد.

احمد اصغری مهرآبادی از همه دستگاه های خدمات رسان که در ساخت مسکن مهر یاری رسانده اند تشکر و قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که هیچ طرحی بدون بهره مندی از خدمات زیربنایی به افتتاح نرسد ، افزود : از ۲میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور که ساخت آن ها جزء برنامه بود ، بیش از ۱میلیون و ۹۵۰ هزار واحد در مرحله سفت کاری قرار دارد و کار ساخت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد آن به پایان رسیده و تاکنون در مجموع یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد ان به بهره برداری رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد با پرداخت تسهیلات ، طرح مسکن مهر تا پایان سال ۹۳ به اتمام برسد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *