شگفتی‌ها و دیدنی‌های آبشارهای ایران + تصاویر(2)

چهارشنبه ، 3 مهر 1392 ، 06:51

در ایران بیش از ۳۹۰ آبشار دائمی و فصلی وجود دارد. برخی از این آبشارها به علت ویژگی‌‌شان در میان زیباترین آبشارهای جهان جای دارند. در این گالری تنها به معرفی شماری از آبشارهای زیبای ایران پرداخته‌ایم.

آبشار آب سفید
آبشار آب سفید با ارتفاع ۷۰ متر در ۹۰ کیلومتری شهرستان الیگودرز، در استان لرستان قرار دارد. این آبشار به عروس آبشارهای ایران معروف است و به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به رود دز می‌ریزد. آب این آبشار یکی از بهترین و سالم‌ترین آب‌های معدنی ایران به شمار می‌رود.

شگفتی‌ها و دیدنی‌های آبشارهای ایران + تصاویر(1)



آبشار نوژیان

آبشار نوژیان با ارتفاع ۹۵ متر در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد‌ (بخش پاپی) یکی دیگر از آبشارهای استان لرستان است. این آبشار جزو مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است.

 



آبشار سنگان
آبشار سنگان با ارتفاع ۶۰ متر در نزدیکی روستای سنگان در دامنه‌های قله‌‌ی پهنه‌حصار استان تهران واقع شده است. این آبشار بلندترین آبشار استان تهران است.

این آبشار در زمستان با یخ زدن، شکلی بسیار زیبا به خود می‌گیرد اما اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در فصل پرآبی یعنی بهار و اوایل تابستان است.



آبشار مارگون

آبشار مارگون با ۷۰ متر ارتفاع در نزدیکی شهر سپیدان، روستای مارگون در مرز استان فارس با کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ایران و نیز یکی از بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشارهای چشمه‌ای جهان است. در مواقعی از زمستان در این آبشار قندیل‌هایی از یخ تشکیل می‌شود.





آبشار آسیاب خرابه
آبشار آسیاب خرابه با ۱۰ متر ارتفاع در ۲۷ کیلومترى هادى شهر در منطقه آزاد ارس در آذربایجان شرقی قرار دارد. تمام دیواره این آبشار پوشیده از خزه و گیاهان آبزی است. نام آبشار به علت وجود ویرانه‌های یک آسیاب آبی است که سال‌ها پیش از آن استفاده می‌شد.




آبشار سمیرم
آبشار سمیرم با ۳۵ متر ارتفاع در پنج کیلومتری شرق سمیرم در استان اصفهان قرار دارد. این آبشار از بالای تخته سنگ صخره‌ای صاف و عظیم خارج می‌شود.




آبشار اسکندر
آبشار اسکندر با ارتفاعی در حدود ۳۰ متر در منطقه ای به همین نام در نزدیکی تبریز در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این آبشار در زمستان یخ می‌زند و مکانی مناسب برای یخ نوردی است.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► درقاب تصویر/ دریاچه چورت در پاییز
دریاچه های سه رنگ اندونزیایی، جذاب و دیدنی ◄

مطالب مرتبط
بنر