پاتایا و جاذبه گردشگری

چهارشنبه ، 6 آبان 1394 ، 09:29

بانکی دات آی آر: یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند است که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است. پاتایا در 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار دارد و با اتوبوس در حدود 2 ساعت و نیم طول می کشدپاتایا دارای آب و هوای مرطوب و خشک است که به 3 فصل تقسیم می شود. پاتایا یکی از مقاصد اصلی گردشگران تایلند است و هر سالانه بیش از پنج میلیون توریست را جذب می کند. تفریحاتی همچون شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی در سواحل پاتایا امکانپذیر است.

جادبه گردشگری پاتایا:

مینی سیام

مینی سیام  نزدیک مرکز پاتایا قرار دارد و در آن ماکت های کوچکی از آثار تاریخی مشهور جهان و تایلند قرار دارد.
مینی سیام سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در مقیاس 1:25 در خود جای داده است.  آثاری همچون معبدهای معروف تایلند مانند معبد بودای زمردین، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج کج پیزا و تخت جمشید جزو این مجموعه هستند.

جزیره مرجانی

جزیره مرجانی در7 کیلومتری جنوب غربی پاتایا قرار دارد و مسیر آن از پاتایا با قایق موتوری 15 دقیقه و با لنج 45 دقیقه طول می کشد. این جزیره یکی از زیباترین جزایر مرجانی با داشتن سواحل شنی سفید، آب تمیز و مرجان های فراوان است که گردشگران می توانند سوار بر قایق کف شیشه ای مرجان های زیبای آن را مشاهده نمایند.

باغ استوایی نانگ نوچ

باغ نانگ نوچ  در 18 کیلومتری جنوب پاتایا قراردارد. این باغ زیبا مملو از انواع گل های ارکیده، نخل های زیبا، گیاهان تزیین شده و گل های گوناگون از اقصا نقاط جهان است. همچنین گروهی از خانه های سنتی تایلندی در این باغ وجود دارند.
هر روزه نمایش های فرهنگی و شوی فیل ها در این مکان اجرا می شود.

موزه ریپلی

موزه ریپلی "باور می کنی با نه؟" در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن در مرکز پاتایا قرار دارد و مجموعه ای از اشیاء عجیب و غریب از گوشه کنار جهان در آن یافت می شود. همچنین یک نمایش چهاربعدی هیجان انگیز نیز در این اجرا می شود که می توانید از آن لذت ببرید.

دنیای زیر آب

مکانی که به دنیای زیر آب  در پاتایا شهرت یافته است بزرگترین و مدرن ترین آکواریم آسیا می باشد که در جنوب پاتایا قرار دارد. این آکواریم که به شکل تونل استوانه ای شیشه ای است 100 متر طول دارد و بیش از 4000 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت را در خود جای داده است.

خانه مقدس حقیقت

خانه مقدس حقیقت  بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن 105 مترارتفاع دارد. این بنا طوری ساخته شده است که در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم باشد.
این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف از به کارگیری این مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگی بوده است که منعکس کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن و حکمت و فلسفه شرقی است. این موارد سبب می شود که بازدیدکنندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با جهان و هدف مشترک از زندگی  به سوی یک مدینه فاضله را درک نمایند

معبد مدرن وانسانگ وارارام

معبد وانسانگ وارارام  مهمترین معبد پاتایا می باشد که ساختمانی مدرن دارد. معماری این معبد الهام گرفته از معماری ژاپن، چین، هند، سوئیس و ... است و مرکزی برای مدیتیشن نیز می باشد. در کنار این معبد یک موزه چینی   با نام  قراردارد که شامل آثار هنری  با ارزش و آنتیک کشور چین است.
این معبد در 12 کیلومتری جنوب پاتایا قرار دارد و تنها 3 کیلومتر با باغ استوایی نانگ نوچ فاصله دارد و همچنین نزدیک به کوه بودا است.
توجه: بازدید کنندگان معبد باید شانه هایشان پوشیده باشد و دامن یا شلوار بلند بر تن داشته باشند

شوی آلکازار و تاتر آلانگ کارن

شوی آلکازار  و تاتر  از جمله نمایش های جذابی هستند که دیدن آنها می تواند لحظات خوش و به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

پارک پاتایا و پارک آبی آن
پارک پاتایا که در شمال ساحل جومتین پاتایا قرار دارد شامل شهر بازی، یک پارک آبی بزرگو یک برج ساحلی با رستوران گردان است که می توان از آن منظره ای زیبا از پاتایا را مشاهده نمود.

دهکده فیل ها

دهکده فیل ها  در سال 1973 برای مراقبت از فیل هایی که از کارافتاده شده اند و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگلهای تایلند را ندارند ساخته شد. در اینجا فیل ها آزاد هستند و به دقت ار آنها مراقبت می شودنمایش هایی همچون فوتبال فیل ها، رژه فیل ها و فیل سواری در جنگل در این مکان اجرا می شود

مراکز خرید

برخی از مراکز خرید معروف پاتایا عبارتند از: رویال گاردن بیگ سی  کارفور ، ماریوت ، مایک
همچنین یک سری بازارهای خیابانی هم وجود دارند که در طول یک خیابان تشکیل می شوند. واکینگ استریت

► بهترین هتلهای زیر آب دنیا
پر رفت و آمدترین و زیباترین بنادر جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر