مشهورترین و شلوغترین خیابانهای جهان

دوشنبه ، 18 آبان 1394 ، 10:27

بانکی دات آی آر : موزه‌ها، سالن‌هاي تئاتر، گالري‌ها و ده‌ها مکان و محل ديگر در شهرهاي مختلف جهانف از جمله جاذبه‌هايي هستند که نقش مهمي در توسعه گردشگري و جلب نظر مردم دارند. در اين ميان "خيابان"ها را نيز مي‌توان به اين فهرست افزودخيابان‌هايي که مي‌توانند نقش مناظري مهم را براي جذب گردشگراني که از دوردست براي ديدن کشورها مسافرت مي‌کنند، ايفا کنند. اين گزارش بنا دارد تا فهرستي از خيابان‌هاي پرجاذبه‌اي که در رشد و ترقي مقصدهاي گردشگري نقشي مهم دارند را معرفي کند.

مشهورترین و شلوغترین خیابانهای جهان

شانزه ليزه، پاريس
پاريس را مي‌توان بي شک و بدون هيچ نقضي جواهري در ميان پايتخت‌هاي اروپايي برشمرد و خيابان شانزه ليزه آن را نيز يکي از بهترين و جذاب‌ترين مناطق گشت زني در جهان نام برد. اين خيابان با کاخ کنکورذ آغاز و به کاخ شارل دو گل و کاخ نصرت که معروف ترين بناي آن است ختم مي‌شودماري دو مديسيس( ملکه فرانسه و همسر شاه هنري چهارم) در سال 1616 هنگامي که تصميم به احداث سه مسير طولاني به سوي منطقه توريلري را گرفته بود، علاقه بسياري نيز به ساخت محيطي آرام و بي سر و صدا پيدا کرد و اين مکان را ساخت. از اين رو نام با اقتباسي از يک اسم يوناني که مخصوص استراحتگاه قهرمانان بود ، الوسيا گذاشت.

لارامبلا، بارسلون

بارسلون،‌پايتخت منطقه جدايي طلب کاتالونيا در شمال شرق اسپانيا است. اين شهر را بيشتر به خاطر معماري سبک گودي(Gaudi) و تيم معروف و پرطرفدار آن مي‌شناسند. در اين ميان خيابان لارامبلا از معروف‌ترين خيابان‌هاي اين شهر نيز در نزد بازديد کنندگان از شهرت خاصي برخوردار است. از مهم‌ترين بناهاي موجود در مسير اين خيابان مي‌توان به کاخ کتالونيا و بناي ياد بود کلوم که مجسمه‌اي بزرگ از کاشف اسپانيايي کريستف کلمب است را اشاره کرد.

خيابان پنجم، نيويورک

خيابان پنج در نيويورک يکي از شلوغ‌ترين خيابان‌هاي جهان محسوب مي‌شود که فروشگاه‌هاي بسيار دو طرف آنرا محاصره کرده اند. شعار " بخريد تا بخوابيد" از معروف‌ترين جملاتي است که در اين خيابان مي‌توان آن را شنيد و باور کرد. به اصطلاح عامه از شير مرغ تا جان آدميزاد در آن يافت مي‌شود و افراد مي‌توانند هرآنچه را که مي‌خواهند در اين مسير پيدا کنند. مشهروترين مارک‌هاي جهان از پوشاک و ديگر کالا‌ها در اين خيابان عرضه مي‌‌شوند.

آپيان وي، رم

خيابان آپيان وي در شهر رم ايتاليا را مي‌توان زيبترين قطعه از هنر معماري عصر باستان برشمرد. هدف از احداث اين خيابان که در سال 312 پيش از ميلادبه اتمام رسيد، اتصال شهر رم به شهر برينديسي در جنوب غرب ساحل ايتاليا بود. از مهم‌ترين و پرجاذبه‌ترين مناظر اين خيابان، قبرها و مقبره‌هايي هستند که در امتداد جاده قرار گرفته اند. قبرهايي به روش مرسوم رومي‌ها براي دفن مردگان خود ايجاد شده بودند.در بين مقبره‌ها نيز مقبره سيسيليا مدولا، همسر يکي از فرماندهان ژوليوس سزار، از برجسته‌ترين بناها به شمار مي‌رود.

مسير باشکوه

مسير باشکوهرا شايد بتوان شانزه ليزه امريکا ناميد. اين مسير، خيابان پهن و عريضي است که دو طرف آنرا انبوهي از فروشگاه‌هاي گران قيمت، موزه‌‌هاي گوناگون،‌ هتل‌هاي پنج ستاره و ساختمان‌هاي چشم نواز فرا گرفته اند. اين خيابان را نيز مي‌توان مرکز فروش لوازمي و اقلامي دانست که مارک‌هاي تجاري برتر اين کشور را عرضه مي‌‌کنند.

گران ويا،‌ مادريد

خيابان گران ويا، معروف‌ترين خيابان فروشگاهي در مادريد، پايتخت اسپانيا است. زيربناي احداث اين خيابان در اواسط قرن نوزدهم آغاز شد. زماني که طراحان شهرسازي اقدام به اتصال ساختمان کال دو آلاکا با کاخ پلازا دو اسپانيا کرده بودند. کار شکل گيري اين خيابان در سال 1904 آغاز و پس از 25 سال به اتمام رسيداز مناظر زيباي گران ويا، ساختمان‌هاي بزرگ و عظيمي است که در امتداد آن قرار گرفته و همه ساله گردشگران بسياري را به واسطه زيبايي خود روانه اين خيابان قدیمی میکند.

وال استريت، نيويورک

خيابان‌هاي اندکي در جهان وجود دارند که در نگارش تاريخ نقش داشته اند. خيابان وال استريت يکي از آنها است. نام اين خيابان سمبلي است از يک ديوار حقيقي که توسط هلندي‌ها براي شناساندن بخش شمالي مستعمره‌شان پس از خريد اين سرزمين از بومي‌هاي منطقه در قرن هفدهم ميلادي، بنا شد. وال استريت، همچنين به عنوان پايتخت مالي جهان نيز شناخته شده است. اين عنوان تقريبا از يکصد سال پيش،‌هنگامي که موسسه‌هاي مالي گوناگون و صراف خانه نيويورک در آن شروع به کار کردند به اين خيابان داده شد.

خيابان لومبارد، سان فرانسيسکو

خيابان لومبارد در سان فرانسيسکو به يکي از نمادهاي مشهور صنعتي جهان به نام پل دروازه طلايي منتهي شده است. از مناظر ويژه اين خيابان بخش مشهوري است که در نزديکي قله تپه روسي قرار دارد. تپه‌اي که از چنان شيبي برخوردار است که حرکت وسايل نقليه روي آن را بسيار سخت و خطرناک کرده است.

خيابان زيل،‌ آلمان

خيابان زيل يکي از شلوغ‌ترين مناطق فروشگاهي در آلمان محسوب شده که با فروشگاه‌هاي آپارتماني بزرگ و پاساژهاي کاملا لوکس و چشمگير خود، محبوب دل تمامي علاقمندان به خريد است. زيل گالري، که بزرگترين مرکز خريد موجود در خيابان به شمار مي رود در سال 1992 افتتاح شده است.

 

► 10 جاذبه گردشگری آلمان
۱۰ جاذبه گردشگری برتر در اندونزی ◄

مطالب مرتبط
بنر