زوریخ، گران‌ترین شهر دنیا

دوشنبه ، 25 آبان 1394 ، 11:02

بانکی دات آی آر: اینجا همه‌چیز منظم است و خبری از بی‌نظمی،‌ ترافیک، بوق ماشین‌ها، تأخیر و دیر رسیدن نیست... اینجا زوریخ، گران‌ترین شهر دنیا استزوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهرِ سوئیس و پایتخت فرهنگی این کشور است که در ابتدای ورود به آن، بیشترین چیزی که جلب توجه می‌کند، آرامش حاکم در میان مردم است؛ آرامشی که ناشی از دور بودن هیاهوهای رایج در یک کلان‌شهر است.

حمل‌ونقل عمومی

حمل‌ونقل عمومی به ویژه خطوط تراموا مهمترین ویژگی شهر زوریخ است که بخش زیادی از آرامش حاکم در این شهر را سبب شده استهمه جای شهر تحت پوشش خطوط مختلف تراموا، مترو، اتوبوس و همچنین قایق‌های مخصوص حمل مسافر است و در هر ایستگاه تایم ورود هر خط اعلام می‌شود که علیرغم تداخل برخی از خطوط تراموا با مسیر عبور خودرو، اما کمترین تأخیری در ورود و خروج آنها از ایستگاه مشاهده نمی‌شودحرکت وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور معروف به ساعت به قدری دقیق است که می‌توانید ساعت‌تان را با ورود قطار یا تراموا به ایستگاه تنظیم کنید.

یکی از دستگاه های فروش مکانیزه بلیت

تراموا و قطارهایی هم برای استفاده افراد ویلچرنشین وجود دارد که ساعات ورود آن‌ها نیز روی تابلوها با علامت ویلچر مشخص استبا وجود آنکه برای ورود به مترو و تراموا محلی برای ارائه بلیت تعبیه نشده و کسی بلیت چک نمی‌کند، اما همه خود را موظف می‌دانند از دستگاه‌های مکانیزه بلیت خریداری کنند بلیت‌هایی که قیمت روزانه‌ی آن حدود 8 فرانک (معادل 32 هزار تومان) و تک سفر آن حدود 2 تا 4 فرانک است. ارقامی که براساس مسیر حرکت در منطقه 110 زوریخ که مراکز اصلی در آن واقع شده، متغیر است.

 

کلیساهای سنت پیتر و فرامونستر
"سنت پیتر" دیگر کلیسای اصلی زوریخ است که در نزدیکی دو کلیسای دیگر واقع شده و به تعبیری بزرگترین صفحه ساعت کلیسا در اروپا بر روی برج آن قرار دارد.
طبیعت بکر این شهر و اطراف آن از دامنه کوه‌های آلپ گرفته تا دریاچه زوریخ در دل شهر، از زیبایی‌های دیگر زوریخ محسوب می‌شود.

یکی از بزرگترین باغ وحش‌های دنیا

یکی از بزرگترین باغ وحش‌های دنیا نیز در زوریخ واقع شده که در مناطق شمالی این شهر در مساحتی وسیع و طراحی ویژه با حیواناتی متعدد روزانه پذیرای شمار زیادی از گردشگران است.

زوریخ

زوریخ که از آن به عنوان یک جهان‌شهر یاد می‌شود، مانند دیگر شهرهای سوئیس از امنیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به طوری که درصد جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین اعلام شده و یکی از امن‌ترین شهرها برای گردشگران محسوب می‌شوداینجا زوریخ از آرام‌ترین شهرهای دنیا است

و دیگر جاذبه های گردشکری زوریخ

كليساي فرامونستر
جاذبه ي توريستي، تاريخي، فرهنگي، معماري زيبا، پنجره هاي فوق العاده ديدني         
گالري هنري كونست هاوس
خيابان بانهوف
برج ساعت سنت پيترزكرخه
جاذبه ي توريستي، تاريخي، معماري زيبا عكاسي
موزه ي ساعت بير نمايش انواع راه هاي محاسبه ي زمان از شمع هاي تاريخي تا ساعت هاي مدرن روز
باغ وحش دولدر
جاذبه ي توريستي ، خانه ي بيش از 1800 حيوان، جنگل استوايي مصنوعي


 

► ۵ نقطه هراس‌انگیز
برزیل و 10 جاذبه گردشگری ◄

مطالب مرتبط
بنر