زیباترین بازارهای کریسمس در اروپا

سه شنبه ، 10 آذر 1394 ، 13:31

بانکی دات آی آر: همه ساله حدود چهارمیلیون نفر از بازار های زیبای کریسمس شهر های مختلف دیدن می کنند. این بازار کریسمس از محبوب ترین بازارهای سراسر جهان است. در کنار غرفه های متنوع، حدود ۱۰۰ برنامه متنوع صحنه ای هم به شور و شعف بازدیدکنندگان می افزایند.

زیباترین بازارهای کریسمس در اروپا


بازار کریسمس شهر کراکوف در لهستان

بازار کریسمس شهر کراکوف در لهستان در منطقه قدیمی شهر قرار دارد. اگر بازدیدکنندگان بازار کریسمس شهر کراکوف، پس از بازدید از این بازار در روزهای سرد زمستان سردشان بشود، می توانند با نوشیدن چندجرعه ودکای لهستانی به گرمی مورد نظر خود دست یابند.

بازار کریسمس شهر وین در اتریش

بازار کریسمس شهر وین در بخش تاریخی این شهر در مقابل کلیسای شوتن قرار دارد. یکی از مشخصه های مهم این بازار وجود آثار دست ساز بسیارجذاب و پرارزش هنری در غرفه های فروش آن است. ایده ارائه آثار هنری دست ساز در این بازار از سال ۱۹۸۷ به وجود آمد و اقدامی بود در مقابله با تجاری شدن کامل این بازار کریسمس.

بازار کریسمس شهر بازل در سوئیس

بازار کریسمس شهر بازل در میدان "بارفوسر" این شهر قرار دارد و بزرگ ترین بازار کریسمس در سوئیس به حساب می آید. این بازار همچنین پرنورترین بازار کریسمس در سراسر اروپاست. ۱۸۰ غرفه در کنار هم قرار دارند و کالاهای بسیاری چون وسایل بازی چوبی برای کودکان یا کالاهای دست ساز هندی را در اختیار بازیدکنندگان قرار می دهند.

بازار کریسمس شهر استراسبورگ در فرانسه

بازار کریسمس شهر استراسبورگ فرانسه امسال ۴۴۶ سال است که به استقبال سال نوی میلادی می رود. این بازار قدیمی ترین بازار کریسمس در فرانسه به حساب می آید. غرفه های چوبی این بازار بسیار مشهورند و هر یک کالاهای متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

بازار کریسمس شهر بروژ (بروخه) در بلژیک

غرفه های بازار کریسمس شهر بروژ در منطقه "گروته مارکت" این شهر قرار دارد. بازار کریسمس خود را با حال و هوای شهر قدیمی بروژ هماهنگ کرده است. حلقه چراغ ها با تاریک شدن هوا، فضایی رویایی بوجود می آورند. بازدیدکنندگان می توانند در اطراف بازار کریسمس با کالسکه های زیبا از مناطق مختلف شهر دیدن کنند.

بازار کریسمس شهر مادرید در اسپانیا

بازار کریسمس شهر مادرید همه ساله در منطقه "پلازا مایور" این شهر ساخته می شود. اوج جشن های کریسمس در اسپانیا روز پنجم ژانویه است. در این روز هیئت های دینی به راه می افتند و به مردم هدایایی می دهند. هزاران گردشگر همه ساله این مراسم را از نزدیک می بینند.

بازار کریسمس شهر لندن در بریتانیا

بازار کریسمس شهر لندن در هایدپارک این شهر قرار دارد. این بازار الگویش بازارهای کریسمس آلمان هستند. در بازار کریسمس شهر لندن سوسیس های خوش مزه آلمانی به فروش می رسند و برنامه های تفریحی فراوانی چون چرخ وفلک های عظیم و اسکیت روی یخ، بازار کریسمس در هایدپارک لندن را به حادثه ای مهم برای شهروندان و گردشگران تبدیل می کند.

بازار کریسمس شهر یوتبری در سوئد

بازار کریسمس شهر یوتبری یا گوتنبرگ بزرگ ترین بازار کریسمس در سوئد است. در این بازار پنج میلیون چراغ، فضایی رویایی بوجود می آورند. خوراکی های مخصوص کشور سوئد و اجرای تئاتر و برنامه های موسیقی بخش هایی از مراسم بازار کریسمس در شهر یوتبری سوئد هستند.

بازار کریسمس شهر نورنبرگ در آلمان

بازار کریسمس شهر نورنبرگ در آلمان یکی از قدیمی ترین بازارهای کریسمس در جهان است. اولین اطلاعات در باره این بازاربه سال ۱۶۱۰ میلادی برمی گردد. در روایت های مربوط به این سال اشاره هایی به شیرینی های مخصوص نورنبرگی و تزئینات کریسمس در ایام کریسمس در این شهر شده است.

 

► مناسب‌ترین شهر جهان برای زندگی
10 مقصد گردشگری افسانه ای ◄

مطالب مرتبط
بنر