چگونه در سفر چهره و ظاهری خوب داشته باشیم؟

دوشنبه ، 17 تیر 1398 ، 11:50

هنگامی که با هواپیما به سفر می‌روید و یا در اتومبیل، اتوبوس و یا قطار به مدت طولانی می‌نشینید؛ زمان پیاده شدن خستگی و آشفتگی ظاهر در چهره‌ی شما موج می‌زند. با این حال همیشه خواهان این هستیم که خوب به نظر برسیم. این چگونه ممکن است؟


هنگامی که با هواپیما به سفر می‌روید و یا در اتومبیل، اتوبوس و یا قطار به مدت طولانی می‌نشینید؛ زمان پیاده شدن خستگی و آشفتگی ظاهر در چهره‌ی شما موج می‌زند. با این حال همیشه خواهان این هستیم که خوب به نظر برسیم. این چگونه ممکن است؟


۱. از استرس و اضطراب اضافه دوری کنید
داشتن استرس امری طبیعی است، اما اگر تمامی کار‌ها را طبق برنامه انجام دهید و قبل از ترک خانه نیز باز تمامی موارد را چک کنید از ایجاد استرس اضافی جلوگیری می‌کنید. برای آماده سازی خود و وسایل و همچنین رفتن به فرودگاه یا ترمینال زمان کافی اختصاص دهید.

۲. خوب و به اندازه کافی بخوابید
داشتن خواب کافی قبل از سفر جزء مواردی است که باید به آن زیاد توجه شود.

۳. لباس های شیک و راحت برای سفر انتخاب کنید
لباسی به تن کنید که در آن راحت باشید و در عین حال شیک بودن خود را حفظ کنید، زیرا طرز لباس پوشیدن نشان شخصیت انسان است. هم زنان و هم مردان باید لباسی به تن کنند که به اندازه کافی آزاد باشد. از پوشیدن لباس تنگ بپرهیزید.

۴. حواستان به کفش و جورابتان باشد
هرگز کفشی که به تازگی خریده اید و می‌خواهید برای اولین بار در مسافرت از آن استفاده کنید را به پا نکنید. این یک ریسک بزرگ است، زیرا کفش نو نیاز به زمان دارد تا کاملا جا بیوفتد. پوشیدن جوراب تمیز را نیز فراموش نکنید.

۵. از پوست خود مراقبت کنید
در طول سفر مطمئنا با تغییرات آب و هوایی روبرو خواهید شد. برای اینکه پوستتان خشک نشود مرتب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر آب و هوای مقصد گرم است، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

۶. خوش بوی باشید
خوشبو بودن همیشه جزء واجبات است. چه در طول سفر و چه در زندگی روزمره، استفاده از عطر را فراموش نکنید. البته مقدار و بوی آن نباید طوری باشد که در جایی کوچک مثلا کابین هواپیما، اطرافیانتان را آزار دهد. در طول سفر رعایت نکات بهداشتی را نیز فراموش نکنید و زود به زود استحمام کنید.

۷. مراقب چشمان خود باشید
اگر چشمانتان به آب و هوای جدید واکنش نشان می‌دهد و دچار خشکی می‌شود از اشک مصنوعی استفاده کنید.

۸. به موهایتان اهمیت بدهید
مو‌های خود را در راحترین حالت ممکن آرایش کنید. اگر دارای مو‌های بلندی هستید، از بستن آن‌ها به شکل دم اسبی خودداری کنید، زیرا کشیدگی مو‌ها در ساعات طولانی شما را اذیت میکند. مو‌ها را به آرامی از پایین ببندید.

۹. پوست خود را با آرایش زیاد اذیت نکنید
از آرایش زیاد پوست در طول راه سفر خودداری کنید، زیرا ماندن آرایش بر روی پوست در ساعت‌های طولانی باعث آسیب رساند به آن می‌شود.

۱۰. خوابتان را مدیریت کنید
اگر برایتان امکان پذیر است، در راه بخوابید. از خوردن قهوه قبل از سفر بپرهیزید. می‌توانید با استفاده از چشم بند نیز شرایط مناسبی برای خوابیدن خود فراهم کنید. این کار باعث می‌شود خستگی راه بر شما غالب نشود.

۱۱. به اندازه آب بنوشید
در طول سفر یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا از دچار شدن بدن شما به کم آبی جلوگیری کند. زمانی که بطری آب کنارتان باشد دیگر نوشیدن آن را فراموش نمی‌کنید.

۱۲. مراقب سلامتی خودتان باشید
تغذیه سالم در طول سفر را فراموش نکنید. با هر وسیله‌ای که به سفر می‌روید، می‌توانید بسته‌ی کوچک غذایی شامل:میوه، سالاد، تنقلات و یک ساندویچ کوچک را همراه داشته باشید.

۱۳. اهمیت لبخند را فراموش نکنید
لبخند زدن را فراموش نکنید، لبخند زدن راهی برای ارتباط برقرار کردن با اطرافیان است.

 

► راه چاره ای برای نجات صنعت گردشگری
جنگل‌های هیرکانی ایران ثبت جهانی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر