کروات‌ها با ایران بیشتر آشنا می‌شوند

شنبه ، 13 شهریور 1400 ، 18:10
فستیوال «کشورهایی که ماته به آن سفر کرد» به معرفی ایران و خاطرات ماته شیمونویچ ـ جهانگرد کروات ـ در جریان سفر به ایران در سال ۱۹۳۷ خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، ایوان جُگیچ، نویسنده کتاب پرفروش «ایران اکنون»، مسیر سفر ماته شیمونویچ Mate Šimunović را دوباره بازسازی می‌کند و ضمن بازخوانی روایت‌های شیمونویچ از مشاهداتش در سفر به ایران، کشورمان را به مخاطبان در کرواسی معرفی خواهد کرد.


ماته شیمونویچ، جهانگرد معروف کرواسی سال ۱۹۰۰ میلادی در شهر ورگوراس در جنوب شرقی کرواسی متولد شد و طی ۱۹ سال و مسیری ۳۶۰ هزار کیلومتری با قایق، دوچرخه و پیاده به ۷۰ کشور جهان سفر کرد و یادداشت‌هایی از مشاهدات خود به جای گذاشت. ماته در سال ۱۹۳۷ و در مسیر خود، مناطق مختلف ایران را بازدید کرد و تصاویری از این سفر نیز در آلبوم اختصاصی او در ورگوراس موجود است.


وقایع جالب درباره ایرانِ گذشته و اکنون، روز یکشنبه ۵ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۴ شهریور ۱۴۰۰) در تراس یکی از رستوران‌های شهر ورگوراسِ کرواسی روایت خواهد شد.


در حاشیه این برنامه با سرو غذای ایرانی و اجرای موسیقی سنتی توسط محمد پورصاحبقران از مهمانان استقبال می‌شود.


در برنامه دیگری، روز شنبه ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) و با همکاری کتابفروشی زنجیره ای Hoću knjigu، ایوان جگیچ به ارائه و معرفی کتاب خود در نزدیکی دریاچه یارون زاگرب در کنار باشگاه Aquarius خواهد پرداخت. ایوان جُگیچ نویسنده کتاب «ایران اکنون» که اخیرا چاپ دوم آن منتشر شد، شهروند کروات است که در ایران زندگی می‌کند و در بخش گردشگری فعالیت دارد.

► سفر را ارزان کنید/ سفر نروید
کمک به حفظ محیط ‌زیست با استفاده از صنایع‌دستی ◄

مطالب مرتبط
بنر