10 چشم انداز شگفت انگیز و هراسناک دنیا (1)

چهارشنبه ، 13 مرداد 1389 ، 16:44

 

هیجان ناشی از ترس یکی از لذتهای بشر در عصر حاضر قلمداد شده است ، موج تولید فیلم ها و سریال های ترسناک و شهربازی هایی با وسائل عجیب و غریب ، بیانگر این مطلب است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، در اینجا قصد داریم شما را با مکانهایی آشنا کنیم که در دل طبیعت و برای همین هیجان ناشی از ترس ساخته شده اند.

قسمت اول گزارش را با هم می بینیم:

ده چشم انداز نفس گیر در دور دنیا(1)


1.    جایگاه هوایی داستین( اتریش)

 

این جایگاه که  به نام "بالکن کوه های آلپ" معروف است در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا  بر روی یک صخره به بلندای 250 متر واقع شده است. چشم انداز 360 درجه آن به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا کشور اسلونی از جنوب  تا جمهوری چک در شمال را ببینند.ارتفاع این مکان حتی از آبشار نیاگارا و یا آبشار ایگازوا در برزیل هم بیشتر است.

 


2.    دورنمای اورلند( نروژ)


تاد ساندرس و تامی ویل هلسمن ، معماران این طرح با هدف ایجاد منظره ای منحصر به فرد از دریاچه اورلند در نروژ آن را بنا کردند. در انتهای این جایگاه که به سمت دره خم شده ، شیشه ای وصل شده است که منظره ای باور نکردنی را در خود منعکس می کند و برای بازدیدکنندگان لذتی وصف ناپذیر همراه با ترس را به همراه دارد.

 

3.    جایگاه هوایی گرند کانیون


این جایگاه که به شکل نعل اسب طراحی شده است در حدود 4000 پایی از سطح زمین واقع شده است . همچنین در حدود بیست متر از لبه پرتگاه به سمت دره  پیشروی کرده است. زمین این جایگاه از شیشه هایی به ضخامت 10 سانتیمتر ساخته شده است که به همین جهت بازدیدکنندگان برای ورود بدان جا باید از جوراب های مخصوص ضد خش استفاده کنند. مهندسی دقیق آن این شرایط را فراهم کرده است تا بیش از 70 تن وزن را بتواند تحمل کند و در برابر وزش بادی به قدرت 160 کیلومتر بر ساعت مقاومت داشته باشد.

 

4.    سکوی معلق در آبشار ایگازوا ( حد فاصل برزیل و آرژانتین)

منظره آبشاری به این زیبایی خود سرشار از لذت است که با نزدیک تر شدن به آن این لذت بیشتر قابل لمس است. راه رفتن بر روی پلی معلق در نزدیکی آبشار با لمس قطرات آب منظره و حسی وصف نا پذیر را به همراه خواهد داشت.

 

5.    برج آسمان اوکلند (نیوزلند)

 

برج آسمان اوکلند به ارتفاع 328 متر بلندترین برج واقع درنیمکره جنوبی زمین به شمار می رود. 2000 تن تیر آهن ، 660 تن مصالح آهنی و 15000 مترمربع بتن استفاده شده تا این بنا بر پا شود. در مقابل 200 کیلومتر بر ساعت  باد تند و بیش از 8 ریشتر زلزله مقاومت دارد . از فاصله 82 کیلومتری حتی در اوج آلودگی دیده می شود.  نکته ی قابل توجه فضای شیشه ای است که دیدی 360 درجه به شما می دهد. این دیوار گرداگرد بنا به شکل نصب شده است.

قسمت دوم گزارش را از لینک زیر ببینید :

10 چشم انداز شگفت انگیز و هراسناک دنیا (2)

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

730 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

زندگی بيش از 54000 ميليونر در امارات

گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها

حقوق ماهانه رئیس جمهور های دنیا چقدر است ؟+تصویر

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

گزارشی جالب از جام جهانی و کارمندان ایرانی !

فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

گزارش تصویری / رونمایی از خودروی ملی عربستان سعودی

75 متر زیرزمین، دفتر پستی در فرانسه

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت

خریدن سوغات بلای جان توریست شد

► گردشگری/ حرا ، درختی که از اشک چشم آدم رویید
گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها ◄

مطالب مرتبط
بنر