گزارش تصویری/ 6 برج از زیباترین برج های چین

دوشنبه ، 25 مرداد 1389 ، 13:25

چین کشوری با تاریخ چندین هزار ساله است که تنها به دلیل اجناس بی کیفیتی که به کشورمان صادر می کند  به شهرت نرسیده یکی از جاذبه های گردشگری این کشور برج های  زیبای آن است . در زیر به معرفی 6 تا از زیبا ترین آنها می پردازیم.

به گزارش بانکی دات آی آر زیبا ترین برج های چینی عبارت اند از:

1.برج ناقوس، تایکسان
این برج در مرکز شهر تایکسان واقع شده و در سال 1384 میلادی  ساخت آن به پایان رسیده است. این برج به عنوان نماد شهر تایکسان به شناخته شده است. زیر بنای آن به شکل مربع بوده و در مساحت 1,377 متر مربع  بنا محسوب می شود. 8.6 متر ارتفاع بنا و 35.5 متر عرض بنا می باشد.
کل برج با آجر های سبز رنگ کار شده است و زنگی که در بالای برج قرار گرفته با وزنی معادل 2500 کیلو گرم در یکی از شهر های چین به نام مینگ داینستی به سال 1368-1644 ساخته شده است. این برج، قدمت شهر تایکسان را که به 400 سال می رسد نمایان می کند.


2.برج بلند زرد، ووهان

بر روی تپه های معروف به اژدها و در کنار رود یاینگ تزه ، رودی در ووهان، واقع شده است. این برج یکی از 4 برج برتر چین شناخته شده است. برای گردشگران منظره زیبای رود یانگ تزه از بالای این برج دیدنی تر خواهد بود. این برج که ظاهری به سبک کاملا قدیمی دارد با مواد و مصالح امروزی ساخته شده است و دارای آسانسور می باشد.

 


3.عمارت پینگلای ، پینگلای

این بنا در سال 1060 ساخته شده است و مشهورترین بنا در شهر پینگلای محسوب می شود. این اثر تاریخی بر روی  صخره های واقع در کوه های "دنی یا" و در نزدیکی دریای شمالی پینگلای قرار دارد. بر اساس افسانه ها این محل استراحت و عبور 8 انسان جاودانه است. از این مکان مرتفع  می توان خط جدایی دو دریای زرد و بوهی را که کاملا مشخص  می باشد نظاره گر بود. منظره بسیار دیدنی است.

 

4.عمارت تنگونگ، نانچانگ
در شمال غرب شهر نانچانگ و شرق رود گان  این عمارت بنا شده است. چندین بار در طی تاریخ این بنا تخریب  و دوباره بازسازی شده است. عمارت فعلی در سال 1989 بر اساس طرح اصلی خود بازسازی شده است.
طول آن 57.5 متر است و دارای 9 طبقه می باشد. کل فضای موجود در این بنا 13000 متر مربع می باشد.

 


5.برج گانکو ، یونجی
این برج با نمایی بسیار زیبا در شهر یونجی واقع در استان شانکسی قرار دارد.  این بنا از تاریخ و تمدن و ادبیات و شعر کهن چین الهام گرفته و هزاران سال الهام بخش باور تجدید حیات چینیان بوده است.

 


6.برج چشم انداز گرند، کامینگ

این برج در پارک گرند واقع در کامینگ قرار گرفته است  و به سال 1883 ساخته شده است. منظره زیبای دریاچه دیان واقع در این پارک از این برج بسیار دیدنی است. بیش از 180 قطعه شعری بر دیواره های آن حک شده است  که همه در وصف زیبایی ها و تاریخچه منطقه است. رونمای آن با سبکی زیبا از چوب پوشیده شده است.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

845 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شبا چیست؟

طنز/5 تفاوت استفاده دختر ها و پسر ها از خودپرداز

گزارش تصویری/اسکناسها پس از پیروزی انقلاب

روانشناسی/شخصيت‌هاي بيكار،گيج‌ترين آدم‌هاي روزگار

طنز/اندر باب مسافرتهای درون شهری

گزارش تصویری/ مقایسه غذاهای یک دلاری در کشورهای جهان

10 شغل خطرناک دنیا + عکس

فناوری / 12 نکته جالب و خواندنی درباره بولوتوث

5 اشتباه بزرگ خانم ها در امور مالی

هزار تومان بده یکی آزاد کن ! + عکس

قطع سخنان مشایی به خاطر 8 میلیون یورو + عکس

طنز/ به چند نفر بیکار باحال نیازمندیم !

گزارش تصویری/ حواشی پنجاهمین مجمع عمومی بانک مرکزی

► موزه هواپیما های جنگی جنگ جهانی دوم در راه است
گزارش تصویری / هنرمندی آسمان در یک شب تابستانی ◄

مطالب مرتبط
بنر