گزارش تصویری/ زیباترین غار های جهان

پنجشنبه ، 1 مهر 1389 ، 11:40

 

1.    غار کریستال

 

این غار در کشور مکزیک قرار دارد و بزرگترین غار کریستال طبیعی در دنیا به شمار می رود. ارتفاع سنگ های نیمه شفاف واقع در این غار که به شکل کریستال دیده می شوند، 11 متر است. خود غار نیز در عمق 290 متری از سطح زمین قرار دارد. در حوالی آن معادن روی ،مس ، نقره و طلا در عمق 760 متری از زمین وجود دارد. شکل این غار در کوه های نایکا در مکزیک همانند نعل اسب می ماند.
گفته می شود فعالیت آتشفشانی در این منطقه در حدود 26 میلیون سال پیش ، کوه نایکا را به جای گذاشته که در آن سنگ های گچی در دمای بسیار بالا شکل می گیرند و پس از آن با افت دما و سرد شدن منطقه به شکل نیمه شفاف کریستالی باقی می مانند.

 

 

2.    غار ماجلیس الجین

 


غار ماجلیس الجین واقع در عمان است که دومین غار بزرگ جهان به لحاظ فضا محسوب می شود. این غار در منطقه دور افتاده ای در فلات سلما و در ارتفاع 1600 متری از سطح زمین قرار دارد. این غار در سال 1983 توسط زمین شناسی به نام دان دیویدسون کشف شده است. وی در زمینه سفره های آبی تحقیق می کرد که این غار بزرگ را شناسایی کرد. دیویدسون بعد از کشف این غار ، برای انجام کار دیگری ماشینی کرایه می کند و از عمان می رود و از همان زمان دیگر از او خبری نمی شود. حدس زده می شود او هم اکنون زنده نباشد.
دسترسی به این غارتنها از طریق طناب میسر است و  و عمق آن 120 تا 150 متر است. مساحت حدودی آن نیز 300 در 200 متر است.

3.    غار شب نمای آهکی

 

این غار بسیار زیبا واقع در شمال  نیوزلند می باشد  و به دلیل تجمع بزرگی از کرم های شب تابی  که در فضای آن مشاهده می شود شهرت یافته است. این کرم های شب تاب ، لانه هایی از ابریشم ساخته و سپس آن را از سقف این غارها آویزان می کنند. بعد از آن در کمین طعمه خود می نشینند . در این زمان انتظار با نوری که ا ز خود ساطع می کنند ، منظره ای بی نظیر را خلق می کنند گویی در بخشی از بهشت خداوند سیر می کنی. هر چه این کرم ها گشنه تر باشند، نور بیشتری خواهند داشت.
صدها کرم به همین ترتیب در کنار هم قرار می گیرند و سراسر غار را با این منظره زیبا پوشش می دهند. ماده سیلیکونی که در این لانه ها وجود دارد هر چند بسیار زیبا هستند اما کرم ها برای ساخت آن ها هدفی دیگر را دنبال می کنند. این رنگ مرئی آبی رنگ همانند کپسولی در دم این حشرات وجود دارد و برای جذب و به دام انداختن سایر حشرات کاربرد دارد. در لحظه ای که حشره ای به دام بیفتد هیچ راه فراری نیست.
4.    غار یخی ایسریسن ولت

 

ایسریسن ولت بزرگترین غار یخی جهان در اتریش است. در سراسر دنیا غار های یخی بزرگ و زیبایی هستند اما اسریسن ولت بزرگترین غار یخی به شمار می رود که تا به حال انسان به چشم خود دیده است. این غار در نزدیکی سالزبرگ در کوه های تننگربریج است و  در مسافتی به طول 40 کیلومتر در راستای این کوه کشیده شده است. تنها یک بخش از این غار به نام لبرینف به روی گردشگران باز است . اما همین بخش خود نمایی کلی از کل غار را به بازدیدکنندگان خود می دهد.
غارهای  یخی بسیار متفاوت تر از غار های معمولی هستند. زمانی که وارد محوطه این غار ها می شوید گویی به نقطه ای وارد شده اید که متعلق به این سیاره نیست و حس غریبی از زیبایی های آن به شما دست می دهد.
5.    غار روح

 

غار روح را که در زبان اصلی گوست (ghost) نام دارد ، می توان در کشور ونزولا از نزدیک شاهد زیبایی های آن بود . پهنای این غار به قدری زیاد است که دو هلوکوپتر به راحتی  می توانند به داخل آن وارد شوند و در آن پرواز کرده و در زمان فرود نیز در کنار آبشار بسیار زیبایی که در کنار آن قرار دارند به زمین بنشینند.
6.    غار بی نظیر حفره ای

 

این غار بی نظیر با حفره ای  به ارتفاع 568 متر در عمق زمین همانند تونلی است که گویی به مرکز زمین راه دارد. این غار حفره ای شکل در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. اگر سنگی به داخل آن پرتاب شود در حدود 8 ثانیه طول خواهد کشید تا به زمین برسد.
7.    غار دانگز هونگ

 

این غار در نوع  خود چندان سحرآمیز و عجیب نیست. اما زمانی که وارد آن می شوید و با تعدادی کودک که در آن در حال یادگیری هستند مواجه می شود کمی متعجب خواهید شد. دانگز هونگ در زبان چینی به معنای غار است و در روستایی به نام میائو در استان زیون واقع در جنوب چین قرار دارد. این غار مدرسه ابتدایی منطقه است که با سقف بلندی که بر روی سطح بزرگی از زمین ایجاد کرده هزاران سال است که آن محوطه را از آب و باران و طوفان حفظ کرده است . این شرایط  کمک کرده است تا با استفاده از طبیعت مدرسه ای برای کودکان در این فضا درنظر گرفته شود.

 

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

تهران, شهر بانک ها!

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید!

► گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ
آنچه از پرسپولیس نمی دانید + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر