ایرانگردی در بانکی/ دیدنی های تهران(2)

شنبه ، 23 بهمن 1389 ، 10:54

 

سایت بانکی در نظر دارد به منظور آشنایی هر چه بیشتر شما همراهان عزیز با جاذبه های گردشگری ایران سلسله گزارش هایی را در این خصوص منتشر کند . روزهای زوج منتظر گزارشهای ایرانگردی ما باشید.

سایر گزارش های مرتبط را می توانید در صفحه گردشگری بانکی پیگیری کنید

برای دیدن بخش اول گزارش دیدنی های تهران اینجا کلیک کنید

 

در گزارش قبل با برخی از دیدنی های تهران آشنا شدید در این گزارش تلاش می کنیم شمارا با دیدنی های کمتر شناخته شده استان تهران آشنا کنیم.
برج نقاره خانه شهرری


 



برج نقاره‌خانه یا برج یزید، در ناحیه شمالی امین آباد شهر ری و بر بالای کوه ری قرار دارد. این برج آجری که ارتفاع آن به سه متر می‌رسد، در حدود ۱۰۰۰ سال پیش به دست شخصی به نام «بزرگ امید» جهت استفاده شخصی ساخته شد. به گفته برخی پژوهشگران ممکن است این مکان مقبره یکی از شاهان سلجوقی باشد. این برج دارای هشت ترک است که سبب زیبایی و استحکام آن شده است‌.
برج نقاره‌خانه دارای ساختاری متشکل از لاشه سنگ و گچ است ونمای آن تزیینات آجرکاری به همراه قوس‌های جناغی تزیینی دارد واز نظر قدمت متعلق به دوره سلجوقیان (حدود 800 سال پیش )است.


تپه میل ورامین


 

 

در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شهرری به سوی ورامین بر بلندای تپه‌ای وسیع در روستای قلعه‌نو بقایای کاخ یا آتشکده‌ای واقع است که به تپه میل مشهور گردیده و آن به سبب دو پایه بزرگ بنا می‌باشد که از دور شبیه به میل است.
تپه میل با نام های آتشکده بهرام و آتشکده ری نیز شناخته می شود.
این آتشکده در زمان حمله اسکندر ویران شد و تنها بخشی از آن به شکل دو میل باقی ماند.
تپه میل از سنگ ساروج ,خشت و گل ساخته شده و نیزارهای اطراف آن از وجود دریاچه ای خبر می دهد که به مرور زمان خشک شده است.
از این بنا آثار تاریخی شامل  بقایای کوزه و خمره های قابل توجهی کشف شده است.

 

دره گلاب دره

 

 

 

 

دره کن ,سوهانک ,شاد آباد و فرهزاد از ییلاق های شناخته شده تهران است. اما گلابدره در بین بسیاری از گردشگران و حتی تهرانی ها کمتر شناخته شده است.
ده گلاب دره از جمله ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال تهران است‌. جدا از ساکنان محلی‌، مسیر کوهستانی گلاب دره هر هفته میزبان کوه‌نوردانی است که راه خاکی و خلوت آن را انتخاب می‌کنند. ارتفاع زیاد ده گلاب دره این منطقه را از دیگر مناطق کوهستانی جدا کرده است‌.

گلابدره نام دره و محله ای در کناره ی آن دره است که به همین نام خوانده می شوند . این دره از کناره ی باختری (طرف غرب )به امامراده قاسم و از کناره ی خاوری با دره در بند همسایه است. بر افراز این تپه دو محله ی گلابدره (در باختر)و باغ شاطر (در خاور) جای گرفته اند. با ایستادن بر افراز این بلندی ها نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را خواهید دید. راه رسیدن به این دره زیبا از میدان تجریش و خیابان دربند است که در میانه ی راه خیابان گلابدره خود نمایی می کند. دلیل نام گذاری این دره وجود فراوان درختان سیب گلاب خودرو در این دره بوده است.


موزه فرش تهران

 


این موزه در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۶ افتتاح شد. طبقهٔ همکف این موزه برای نمایش دائمی ۱۵۰ قطعه فرش و طبقه دوم آن برای برگزاری نمایشگاه‌های موردی و فصلی در نظر گرفته شده‌است
مجموعه موزه فرش ایران شامل با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است و از منابع غنی تحقیقی برای پژوهشگران و هنر دوستان به شمار میآید. معمولاً حدود ۱۳۵ تخته از شاه‌کارهای قالی ایران‌، بافت مراکز مهم قالی‌بافی مانند کاشان‌، کرمان‌، اصفهان‌، تبریز، خراسان‌، کردستان و جز آن‌ها، در تالار طبقه هم‌کف به معرض نمایش گذاشته می‌شود.
این مرکز همچنین کتابخانه بسیار غنی ای دارد که اطلاعات مورد نیاز بازدیدکنندگان را در اختیار ایشان قرار می دهد.

 

علاوه بر نقاط یاد شده برج میلاد ,پارک های ساعی,ملت,جمشیدیه , شهربازی ارم,دار آباد,کاخ گلستان ,مرمر ,کاخ موزه نیاوران و بسیاری نقاط دیدنی مختلف در شهر تهران و حومه آن وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند.

ربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

► ایرانگردی در بانکی/جاذبه های گردشگری گلستان
ایرانگردی در بانکی/ دیدنی های تهران(1) ◄

مطالب مرتبط
بنر