10 منظره شگفت انگیز دنیا + عکس

سه شنبه ، 17 آبان 1390 ، 12:10

بسیاری از مناظر طبیعی هستند که شگفتی هر بیننده ای را بر می انگیزاند، اما 10 منظره در دنیا وجود دارد که از جهاتی با دیگر مکان ها متفاوت است و هر گردشگری را به خود جذب می کند
به گزارش قاصد، بسیاری از این مناظر، از چنان کششی برخوردارند که تماشای آن‌ها شگفتی هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد و به همین سبب شهرتی جهانی یافته‌اند.

1. کوه کله قند در ریودوژانیرو :
این کوه با ارتفاع 396 متر ارتفاع در شهر ریودوژانیرو در کشور برزیل قرار داد. ارتفاع این کوه از سطح دریا 1400 متر است. شما می توانید با کمک تله کابین هایی به قله این کوه صعود کنید و مناظر زیبایی که زیر پای شما هستند مانند خلیج گوانابارا، ساحل کوپاکابانا و... را مشاهده کنید. افرادی که کوهنورد هستند ترجیح می دهند به جای اینکه با تله کابین به قله برسند، خودشان این مسیر را طی کنند.

اما چرا کوه را این چنین نام گذاری کردند ؟ عده ای معتقدند که علت نام گذاری این کوه به خاطر شکل ظاهریش که شبیه کله قند است میباشد. عده ای دیگر هم میگویند که نام کوه از زبان سرخپوستی گرفته شده و به معنی "کوه بلند" است.


2. صحرای گبی در مغولستان : این صحرا استپ های نیمه بیابانی دارد که منطقه وسیعی در حدود 1300000 کیلومتر را پوشش می دهد. این صحرا نیز مانند سایر محیط های کویری تابستان های بسیار گرم و سوزان و زمستان های فوق العاده سردی را دارد. صحرای گبی در حال گسترش و پیشرفت به سمت مراتع چین است و مراتع این کشور را تبدیل به محیط هایی بیابانی کرده است.

توفان ها، گردو غبار، ریز گردها و... صدمات و آسیب های جدی را به مردم اطراف آنجا بخصوص به صنعت کشاورزی وارد کرده است. این صحرا دارای کوه، تپه های شنی، مناظر صحرایی زیبایی است.


3. ماشو پیشو در پرو : قلعه ای زیبا و مقدس که مربوط به دوره آندهاست. شما با ماشین یا وسیله نقلیه دیگری نمی توانید به این دژ زیبا راه پیدا کنید تنها باید با کوهنوردی به آنجا برسید. برای اینکه به این نقطه برسید چند روز در راه هستید زیرا شما باید مسافت زیادی را پیاده طی کنید.


4. صومعه مِتِورس در یونان : این صومعه در قرن یازدهم در ارتفاعات شمالی کشور یونان ساخته شده است. این صومعه منظره بسیار زیبا و جذابی دارد و برای خالص سازی روح، تجدید قوای انسانی بسیار مکان مناسبی است و هر ساله افراد زیادی جذب این صومعه می شوند. در قرن های گذشته تنها راه ارتباطی برای رسیدن به صومعه، طی کردن مسیر به صورت کوه نوردی بوده است اما در سال 1920 برای سهولت بیشتر گردشگران و مردم یونان، پله هایی را از ابتدا تا انتهای این صومعه ساختند تا دسترسی بهتری داشته باشد.


5. نوناویک در کانادا : این منطقه یکی از زیباترین مناطق کاناداست. طلوع و غروب خورشید همانند مناظری فوتوشاپی هستند که گاه بیینده در باور آنها دچار مشکل می شود. این منطقه در شمال کبک قرار گرفته است. سرشار از منابع طبیعی بهمراه جنگلهای سوزنی‌برگ و پهن‌برگ و دریاچه‌های متعدد و رودخانه‌هاست. شما باید به وسیله هواپیما یا کشتی به این نقاط جذاب سفر کنید. مردم این منطقه از حیوانات و محصولات کشاورزی نیاز روزمره خود را تامین می کنند.


6. له در کشور هند : منظره زیبایی که مشاهده می کنید در 3525 متری هیمالیا قرار دارد. در این منظره شما می توانید نمود مذهب هایی مانند بودا، تبتی که در شمال هند است را ببینید. تنها بین ماه های مه تا اکتبر می توانید برای دیدن این مناظر بروید. در سایر ماه های سال به دلیل بارش برف شدید و سختی راه ممکن نخواهد بود.


7. پنج روستا در یک تپه در ایتالیا : پنج روستای کوچک در تپه ای در ایتالیا واقع شده اند. این روستاها به حدی کوچک هستند که پنج تای آنها در این تپه قرار گرفته اند اما هیچ یک از روستاها راضی نیستند که با روستای دیگر ادغام شوند. این منطقه به حدی جذاب و زیباست که به مسیر عاشقان شهرت پیدا کرده است.


8. صومعه ای در بوتان : پادشاهی بوتان کشوری است که در جنوب آسیا قرار دارد. این کشور در شرق هیمالیا واقع شده است. بوتان هیچ گونه راهی به دریا ندارد و دور تا دور آن را خشکی فرا گرفته است. بوتان، بین کشورهای هند و چین قرار دارد. این صومعه مکانی روحانی برای نیایش و نماد فرهنگ بودا و تبتی می باشد.


9. اگویل دو میدی در فرانسه : این منطقه بسیار زیبا و جذاب است. شما برای رفتن به نقطه ای که از همه جا بالاتر است باید از تله کابین استفاده کنید. تله کابین این منطقه در سال 1955 ساخته شد تا مسافران و گردشگران را به مناطق بالاتر ببرد. ارتفاع یکی از قله های آنجا تا 1039 می رسد.


10. جنگل های آمازون در آمریکای جنوبی: جنگل بسیار بزرگی در آمریکای جنوبی است. جنگلهای بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند. تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد.


قاصد

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► خطرناک ترین آداب و رسوم جهان + عکس
غار قوری قلعه ,بزرگترین غار آبی آسیا ◄

مطالب مرتبط
بنر