وام کشاورزی بانک ملت

پنجشنبه ، 7 آذر 1387 ، 17:36
تسهیلات خرید نقدی محصولات کشاورزی بانک ملت

بمنظور اجرای مصوبات هیئت محترم دولت و حمایت از بخش کشاورزی، طرح خرید نقدی محصولات کشاورزی از جمله گندم ، چغندر قند ، برنج ، سویا، ذرت و ... پایه گذاری گردید، متولیان خرید محصولات مذکور شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و سازمان تعاون روستایی بوده و بانک ملت نیز بعنوان بانک عامل در اجرای طرح مذکور انتخاب گردید.
در این راستا متولیان خرید با ایجاد مراکزی در نقاط مختلف کشور ، محصولات کشاورزی را خریداری نموده و نسبت به صدور فاکتور اقدام می نمایند، بانک ملت با استفاده از سامانه های الکترونیک خود اطلاعات مربوطه را بصورت مکانیزه از مراکز خرید دریافت و وجوه مربوط به محصولات کشاورزان واریز می نماید. در خصوص کشاورزانی که در بانک ملت فاقد حساب باشند حداکثر پس از 48 ساعت با مراجعه به شعب منتخب وجوه مربوطه به آنان پرداخت خواهد گردید.
به طور اجمال، اجرای طرح مذکور ضمن احقاق حق کشاورزان و حذف واسطه ها نوید بخش رشد و شکوفایی بخش کشاورزی و فتح قله خودکفایی در انواع گوناگون محصولات کشاورزی بویژه محصولات استراتژیک می باشد، همچنین این امر تاثیر بسزایی در زمینه کنترل قیمت اینگونه محصولات خواهد داشت.

طرح خرید نقدی گندم
بانک ملت به منظور حمایت بیشتر از قشر زحمتکش کشاورز علی الخصوص گندمکاران و به پاس قدردانی از آنان، تسهیلات و خدمات بانکی ذیل را ارائه می نماید:
اعطای تسهیلات: بابت تامین هزینه خرید نهاده های کشاورزی شامل (کود، سم، بذر) پیش خرید انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم سال زراعی آتی ،ماشین آلات و ادوات کشاورزی ، پمپ و تجهیزات چاه های عمیق (مرتبط با فعالیت های کشاورزی) و ...
اعطای تسهیلات: جعاله جهت تعمیر ماشین آلات و ادوات کشاورزی.
اعطای تسهیلات: جعاله جهت تعمیر واحدهای مسکونی.
اعطای تسهیلات: قرض الحسنه به منظور رفع نیازهای ضروری، تهیه جهیزیه و هزینه های ازدواج و درمان بیماری به کشاورزان و خانواده آنان.
اعطای تسهیلات: خرید لوازم خانگی.

مراحل فروش و دریافت وجه گندم
1. مراجعه به شعب بانک ملت جهت افتتاح حساب:
با توجه به اینکه شعب بانک ملت مجهز به سامانه متمرکز می باشند، لذا کشاورزان محترم می توانند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و یا کارت ملی به هر یک از شعب بانک مراجعه و نسبت به افتتاح هر یک از حسابهای متمرکز و دریافت شماره حساب مربوطه اقدام نمایند.
2. اعلام شماره حساب و یا شماره ملت کارت متمرکز به مراکز خرید گندم:
کشاورزان محترم به منظور تسریع در دریافت وجوه خود، هنگام مراجعه به مراکز خرید گندم با ارائه ملت کارت متمرکز خود (Access Card) و یا حتی با ارائه شماره حساب قرض الحسنه پس انداز متمرکز به کاربران مراکز خرید امکان واریز وجوه مربوط به حساب خود را در لحظه فراهم نمایند.

نحوه دریافت وجه گندم:
کشاورزان محترم می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک ملت و یا دستگاه های خودپرداز (ATM) کلیه بانکهای متصل به شتاب، جهت دریافت وجه به صورت نقدی اقدام نموده و درصورت تمایل، با استفاده از پایانه های ( POS) فروشگاهی جهت خرید مایحتاج عمومی خود اقدام نمایند.

► وام فنی و مهندسی بانک توسعه صادرات
وام کشاورزی بانک کشاورزی ◄

مطالب مرتبط

وام کسب و کار در بخش خدمات و پیمانکاری بانک تجارت

وام کسب و کار در بخش بازرگانی بانک تجارت

وام کشاورزی بانک تجارت

وام کشاورزی بانک ملت

بنر