سپرده‌های بانکی بیمه می‌شوند

سه شنبه ، 4 خرداد 1389 ، 12:31

 

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی از انجام مطالعات اجرای بیمه سپرده‌های بانکی خبرداد و گفت: گرچه سپرده‌های قرض الحسنه نیز مورد حمایت دولت است اما سازمان مشخصی به عنوان متولی برای آن پیش بینی نشده است.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از مهر، محمودرضا خاوری درباره بیمه سپرده های بانکی گفت: در قانون عملیات بانکی بدون ربا و فصل دوم آئین نامه مربوطه، بیمه سپرده ها مورد توجه قرار گرفته است، به ویژه سپرده هایی که قابل تضمین نیست.

 

 

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی با بیان اینکه در این نوع بیمه ها ریسک توسط مشتری قبول می شود و بیمه آن اختیاری نیست، افزود: اما نیاز است که سپرده های بانکی بیمه شوند.

وی با تاکید بر اینکه بانکها باید به سپرده گذاران اطمینان دهند که سپرده های آنها از ریسک کمتری برخوردار هستند، اظهارداشت: با توجه به اینکه قرار است بانکها براساس بازدهی واقعی اقتصاد عمل کنند که اصل سرمایه آنها به خطر نیافتد، لذا اجرای این طرح مفید خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملی از انجام یکسری مطالعات برای بیمه سپرده ها در بانک ملی خبرداد و اظهارامیدواری کرد که فرصتهایی ایجاد شود که بتوان این طرح را اجرایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به صورت خصوصی به اجرای این طرح توجه کنیم می توان با کمک شرکتهای بیمه و نظام بانکی کشور این کار را اجرایی کرد به نحویکه یک موسسه بزرگ توسط مجلس تصویب شود و مورد حمایت دولت قرار گیرد.

خاوری گفت: گرچه سپرده های قرض الحسنه نیز مورد حمایت دولت است اما سازمان مشخصی به عنوان متولی برای آن پیش بینی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بدنه دولت را کوچک سازی کنیم، لازم نیست دولت در این امر مداخله کند و می توان اجرای این کار را به دست موسسات خصوصی و بانکها سپرد.

► مجوز ورود بانکهای خارجی به ایران صادر شد
تعاوني‌هاي اعتبار مشکل دار در ادارات ثبت متوقف مي‌شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر