شرایط وام بانک رفاه

شنبه ، 21 دی 1398 ، 10:12

تحول

بانک رفاه در سال ۱۳۹۱ از دولتی به خصوصی تغییر مالکیت می دهد و بیشتر ساز و کارهای مالی اش هم تغییر می کند.

فلسفه

به این دلیل که این بانک یکی از بازوهای توانای سازمان تامین اجتماعی است و فلسفه وجودی اش برای بهتر شدن وضعیت رفاهی و اجتماعی قشر کارگران است. بیشتر از بانک های دیگر در امور اجتماعی و حمایتی شرکت می کند تا از اصل فلسفه و هدف شکل گیری اش دور نشود.

یک طرح بامزه

برای من هم که مشتری بانک رفاه نیستم این پیشنهاد بانک رفاه کارگران بسیار دلپذیر بود چه برسد به شما، مشتری بانک که اینقدر عزیز دانسته شده اید. شما اگر یک روز قبل از سر رسید قسطتان مبلغ را پرداخت کنید بانک مبلغ کل سود بازپرداختی را به شما می بخشد و فقط اصل پول و کارمزد خودش را دریافت می کند. برای مثال اگر وام شما با سود ۱۸ درصد باشد و ۲ درصد یا چهار درصد هم کارمزد داشته باشید. سود ۱۸ درصد با خوش حسابی یک روز قبل از موعد بخشیده می شود. شما که بالاخره باید قسطتان را بدهید چه بهتر که یکی دو روز زودتر اقدام کنید و از این جایزه استفاده کنید.

نکته طرح بالا

پاگر یک روز قبل از سررسید قسط شما، روز تعطیل رسمی یا جمعه است روز قبل تر از آن اقدام به پرداخت کنید. قاعده بر این است که حتماَ قبل از موقع سررسید قسط باشد اگر روز موعد هم پرداخت کنید این تشویق خوش حسابی برای شما منظور نمی شود.

طرحی به نام سودمند

اگر از برج ده سال گذشته (سال۱۳۹۷) در بانک رفاه کارگران حساب باز کرده باشید، باید یک خبر خوشحال کننده به شما بدهم که بانک رفاه برای باز کنندگان حساب در این ماه ها طرحی به نام طرح سودمند آغاز کرده است که شما می توانید با سود های تک رقمی یا همان سود های قرض الحسنه ای از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موجودیتان را وام بگیرید و در مدت زمان ۳۶ ماه به بانک بازگردانید. برای حداقل موجودی باید شما ۵ میلیون تومان در حساب خودتان داشته باشید و آن را تا سقف ۱۵ میلیون هم می توانید افزایش دهید و وامتان را دریافت کنید. اگر در این بانک حساب دارید هر چه زودتر اقدام کنید چون اعتبار این طرح از افتتاح حساب تا یکسال بیشتر نیست.

انتقال

شما می توانید برای یک وام قرض الحسنه ای ۱۵ میلیون تومانی در بانک رفاه کارگران اقدام کنید و یک سپرده بلند مدت یکسال باز کنید و قبل از موقع سررسید دریافت وامتان آن را به اعضای درجه یک خود(پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندانتان) انتقال دهید. این نکته مثبتی است که بانک برایتان در نظر گرفته است.

ضامن

بانک رفاه کارگران در وام های قرض الحسنه ای که پرداخت می کند همان حساب افتتاح شده در آغاز و مبلغ ودیعه گذاشته شده را می تواند به عنوان ضامن قبول کند. اما اصل پولتان تا تسویه حساب کامل نزد بانک به امانت باقی می ماند.

طرح کرامت

همانطور که در آغاز از منشا وجودی وام بانک رفاه حرف زدیم. این بانک برای بازنشستگان تامین اجتماعی طرحی دارد که اگر بین دو تا دوازده ماه حساب بانکی افتتاح کنند و حسابشان در بانک بخوابد به دو برابر پولشان وام با سود ۱۸ درصد تعلق می گیرد و شرایط ضامنش هم می تواند همان حساب افتتاحی باشد. برای مثال اگر به ۱۵ میلیون وام نیاز دارید نصف مبلغ را می توانید سپرده کنید تا در موعد مقرر که گذر زمان شامل حسابتان شد؛ ۱۵ میلیون تومان به شما تعلق بگیرد.

اگر هم نخواستید حسابتان ضامن شما باشد باید وام دریافتی ۶۰ درصد حقوق دریافتیان را از سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش قرار دهد.

و یک نکته محدود کننده دیگر در مورد این وام این است که باید حقوقتان را از همین بانک رفاه کارگران دریافت کنید.

وام های قرض الحسنه ای

وام های قرض الحسنه ای بانک رفاه کارگران به مواردی که به این شرح است با ارائه مدرک تعلق می گیرد:

۱-هزینه‌های ازدواج

۲- تهیه جهیزیه

۳- درمان بیماری

۴- تعمیرات مسکن

۵- کمک هزینه تحصیلی

۶- کمک برای ایجاد مسکن در روستاها

۷- قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری

۸- قرض الحسنه ودیعه مسکن

در مورد گزینه اول شما در سامانه سایت ازدواج باید اقدام کنید و بانک معرفی شده را رفاه کارگران اعلام کنید. در مورد وام کمک تحصیلی مدارک اشتغال به تحصیل الزام است. برای ودیعه مسکن هم باید اجاره و رهن نامه مسکن را به رویت بانک برسانید. طبق اعلام صریح بانک؛ کارمزد در قبال این نوع وام ها فقط دریافت خواهد کرد و نرخ کارمزد را هم هر سال توسط بانک مرکزی همان که تعیین شده است را قبول دارد.

کلام آخر

سایت وام چی به شما پیشنهاد می کند قبل از اقدام به گرفتن وام در یک بانک شرایط تمام بانک ها را بررسی کنید.

منبع : وام چی


► وام بانکی معقوله ایی است که با دقت بررسی شود مخصوصاً در زمینه وام کالا
شرایط دریافت وام بانک مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر