وام بدون ضامن چیست ؟ باور نکنید.

سه شنبه ، 15 بهمن 1398 ، 11:26

ضامن، ضمانت پرداخت وام شماست. آیا بدون ضامن می شود وام گرفت؟!

همانطور که قبلاَ با هم صحبت کردیم برای گرفتن وام یکی دو تا مسئله موجودیت حیاتی دارند. یکی از آن ها افتتاح کردن یک سپرده پیش بانک مورد نظر و سپری کردن زمان تعیین شده است تا شما پیش بانک دارای امتیاز لازم شوید و طبق آن بانک به شما به عنوان یک فرد بالقوه که می تواند وام بگیرد نگاه کند. می ماند یک شرط دیگر که کافی کننده داستان وام شماست آن هم وجود حداقل یک ضامن و حداکثر سه ضامن نسبت به صلاح دید بانک که از شما می خواهد آن ها را با شرایطی که برای قبول ضامن یا ضامنین دارد به آن معرفی کنید تا شما را در نوبت دریافت وام بگذارد. اما گاهی با تبلیغاتی روبرو می شوید که نوشته یا عنوان کرده است دریافت وام بدون ضامن. برای وام چی دریافت وام بدون ضامن مسئله ایی بود که با پیگیری کردن آن به نتایجی رسیده است که قصد داریم امروز آن را با شما هم در میان بگذاریم.


هیچ جای دنیا

در هیچ جای دنیا کار بدون ضمانت و ضامن محال است راه بیفتد. شما اگر می خواهید سرکار بروید باید یک معرف برای خود معرفی کنید. اگر در جایی می خواهید با وسیله گرانی کار کنید صاحب کارتان بی شک در قبال آن از شما شی گرانقیمتی را به عنوان ضمانت از خواهد گرفت. اگر به شروع هر کار یا هر رابطه ایی حتی ازدواج هم نگاه کنیم معقوله ضامن داشتن امری حیاتی تلقی می شود.

نوع ضامن

پس فهمیدیم که بدون ضامن امری محال است. فقط نوع ضامن ها تغییر می کند. گاهی ضامن انسان می شود. گاهی شی گرانقیمت ضمانتمان می کند. گاهی سوابق تحصیلی و معدل مدرک تحصیلی ضمانت کننده توانستن فرد می شود. البته در جاهایی فعالیت ها و داشتن رزومه عملی، نمونه کار؛ ضامن توانستن برای شروع یا ادامه و در نهایت پرداخت کردن است.

ضامن را بشناسیم

وقتی بانک برای پرداخت مبلغی از شما ضامن می خواهد یعنی دنبال آن است که اطمینان پیدا کند که اگر شما زمانی در پرداخت اقساط خود کوتاهی کردید یا در یک مقطع زمانی توان پرداخت نداشتید؛ بانک با فرد دوم و سومی رودرو است که در آغاز وام گرفتن شما، صلاحیتتان را تایید کرده اند و امضا داده اند که اگر شما توانایی پرداخت نداشتید بانک اجازه دارد از حساب حقوقی یا دست چک امانتی که پیششان به گرو گذاشته اید؛ مبلغ طلب خود را بردارد.

وام بدون ضامن

حالا که کامل این مسئله برای ما روشن شد که بدون ضامن شروع هر کاری محال است، چگونه در تبلیغات می بینیم  وام بدون ضامن به فردی داده می شود؟؟؟!!! شاید خیلی راحت فرد از تسهیلات وام استفاده کند و چون بانک هیچ پشتوانه ضامنی از آن ندارد در کمال آسایش مبلغ امانتی را در قسط های تعیین شده به بانک برنگرداند. بانک چه تدبیری برای وام بدون ضامن خود گذاشته است.؟ هر جور فکر می کنم دنیا از همان اول گرد بوده و گالیله به حق آن را اثبات کرده است. اگر بانک وامی بدون هیچ قید و ضامنی به فردی بدهد بی شک زمین هم مسطح و صاف شده است.

ساده نباش

نه به این سادگی ها هم نیست، نه اینطوری ها هم نیست! بانک کلمه ضامن را حذف کرده است و این تبلیغ کمی اولش دلچسب دیده می شود. اما وقتی به سمت آن می روید می فهمید، برای مثال یک ضامن شاغل کارمند رسمی دولت با فیش حقوقی معتبر نیاز نیست. اما شما باید معادل وام خود برای ضمانت کارهای دیگری انجام دهید.

چه کارهایی؟

بانک می پرسد اگر ماشین دارید. سند ماشین را در اختیار بانک می گذارید و تا باز پرداخت کامل بروید سوار ماشینتان بشوید اما یادتان نرود این ماشین تا آخرین قسط اگر تسویه نشود ماشین ماست! مواظب باشید یک خط روی آن نیفتد.
ماشین اگر قیمتش به وامتان جور در نیاید خُب شما می توانید خانه خود را در رهن بانک بگذارید. خودتان بدون دغدغه ضامن وام بانکیتان باشید و به کسی هم رو نزنید که بیاید ضمانتتان کند.

یا بانک به شما محضری که طرف ثبت قرارادادهایش است را معرفی می کند تا بروید و سفته بانکی بخرید و در گرو بانک بگذارید.

شرکت

اگر شما از طرف شرکتی که در آن کار می کنید برای گرفتن وام به بانکی معرفی شوید و از شما ضامن نخواستند، دلیل اش این است که ضامن شما شرکتی است که در آن کار می کنید و از سپرده شرکتتان در بانک تسهیلات دریافت می کنید و فیش حقوقی شما و تمام تراکنش های مالی شما هم نزد شرکتتان است. این معامله ضامن هر جور که حساب کنید حذف نخواهد شد اما می شود تبدیلش کرد.

حواستان باشد

حواستان را خوب جمع کنید. اگر خودتان یا ملکتان را ضامن برای کسی یا حتی برای وام خود گذاشتید. تمام شروط عقد قرارداد را دقیق مطالعه کنید. ضمانت کردن کار ساده ایی نیست و به قید حیات محدود نمی شود. حتی بعد از فوت اگر قسط های بانک  عقب بیفتد بانک کاری به این چیزها و تعداد ورثه ندارد. با توجه به مفاد منعقد شده و امضاهای گرفته شده از طریق قانون، حق خود را اول از همه ورثه ها وصول خواهد کرد.

کلام آخر

تمام تلاش سایت وام چی در ارائه این مطلب ها برای بیشتر آشنا کردن شما با داد و ستد های تجاری است. کار تخصصی را از وام چی بخواهید.

► شرایط دریافت وام بانک مسکن
توضیحات تکمیلی راجع به حساب قرض الحسنه ای ◄

مطالب مرتبط
بنر