بانک سرمایه و تسهیلاتش

يكشنبه ، 13 مهر 1399 ، 16:56

بانک سرمایه سال ۱۳۸۴ به عرصه فعالیت های بانکی آمده است. این بانک ششمین بانک خصوصی کشورمان است. بنیانگذاران این بانک با شعار بانک خوب، سرمایه است قصد در تحقق معنی جمله ارائه داده به افکار عمومی را دارند. با وام چی همراه باشید تا ببینیم واقعاً بانک خوب، سرمایه است؟

رمز

بانک سرمایه با توجه به اهداف کلان تاسیس اش و استفاده از بانکداری الکترونیک مانند بانک سامان برای فعالان بانکی خود رمز یکبار مصرف تعبیه و تعریف کرده و اسم طرحش را تک رمز گذاشته است. برنامه رمزساز قابلیت نصب بر روی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و IOS را دارد. مشتریان بانک می توانند با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک سرمایه درخواست خود را مبنی بر فعال سازی اپلیکیشن صدور رمز یکبار مصرف ارائه دهند. سپس با دانلود این برنامه و فعالسازی آن مطابق با راهنمای فعالسازی، به نیاز و ضرورت رمز دوم یکبار مصرف دریافت نمایند.

MPOS

موبایل پوز از خدمات به روز بانک سرمایه است که به کمک شغل های سیار آمده است. تنها با افزودن یک قطعه سخت‌افزاری (شیار کارتخوان) و نصب نرم‌افزار، تلفن‌ همراه هوشمند مشتریان می‌تواند به عنوان کارتخوان مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت حمل و نقل بسیار ساده کارتخوان موبایلی، یکی از امتیازات بی‌نظیری است که آن را به ابزار بسیار جذابی برای دارندگان کسب و کارهای سیار مانند شرکت های پخش، فروشندگان محصول در محل و رانندگان تاکسی و پیک‌های موتوری تبدیل می‌سازد. با حذف رسید کارتی پیام محیط زیستی و دوست دار محیط زیست را هم به گوش تمام بانک ها رسانده است.

انواع

انواع تسهیلات وامی بانک سرمایه به این شرح است :

- فروش اقساطی

- مرابحه

- مشارکت مدنی

- خرید دین

- مضاربه

تمام شرایط این تسهیلات بر پایه عقود و بانکداری اسلامی است که به تفضیل در مطالب پیشین در مورد آن سخن را مکتوب کرده ایم.

چرا

حالا چرا مضاربه و مشارکتی را توضیح دادیم. سود تسهیلات مضاربه و مشارکتی از دیگر عقود مانند مبادله ایی بیشتر است و سود دهی بیشتر برای بانک دارد. عقود مضاربه ای به طور ميانگين در برخي بانکهای دولتی تا ۲۴ درصد و در بانکهاي خصوصي تا ۲۶ درصد است.

معمول

بانک سرمایه تمام تسهیلات بانکی خود را طبق معمول و بدون طرح ویژه ایی تا جایی که وام چی به مطالعه و بررسی پرداخت ارائه می دهد. برای مثال اگر شما تسهیلاتی مضاربه ایی از بانک بگیرید با نرخی که بانک مرکزی یا نرخی که در بانک های خصوصی مرسوم است با شما حساب خواهند کرد.

وام

بانک سرمایه وامی با افتتاح حساب سپرده بلند مدت در فعالیت های بانکی خود داشت که با افتتاح حساب همان طور که سود دریافت می کردید با بهره ۱۸ درصد می توانستید ۷۵ تا ۸۰ درصد موجودیتان را هم تسهیلات وامی دریافت کنید که متاسفانه دیگر بانک این امتیاز و دریافت وام از روی حساب را فعلاً لغو کرده است.

فرابورس

بانک سرمایه در فرابورس فعالیت می کند و مشتریانش را ترغیب به خرید سهامش می کند. بانک سرمایه معتقد است فرابورس بازدهی بیشتر و مالیات کمتری نسبت به بورس دارد و در نتیجه به سهامداران حقیقی و حقوقی خود بیشتر می تواند سود بدهد.

► آشنایی با وام بانک سینا و شرایط تسهیلاتش
تسهیلات بانک سپه دومین بانک دولتی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر