سود کالاهای مجازی بیشتر از تولید ناخالص ملی

يكشنبه ، 11 ارديبهشت 1390 ، 10:30

 

طرفداران بازی های رایانه ای سالانه 8/1 میلیارد پوند پول واقعی را خرج بازی های مجازی می کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند.

به گزارش بانکی دات آی آر، بازار طلای مجازی، اسلحه و اسباب بازی اکنون آنقدر رونق دارد که از تولید ناخالص ملی برخی کشورهای کوچک هم بیشتر شده است.

ارتش 100 هزار نفری از چینی ها و ویتنامی ها شبانه روز کار می کنند تا هر روز به حجم منابع آنلاین بیافزایند و بعد آن را به طرفداران ثروتمند غربی بازی های رایانه ای بفروشند.

آنها ترجیح می دهند به جای اینکه خودشان وقت صرف کرده و منابع را شکار کنند، 5000 پوند پول واقعی شان را برای کالاهای مجازی بپردازند.

 

 

گزارش بانک جهانی نشان می دهد که هم اکنون، حدود یک چهارم بازیکنان در چنین بازی های محبوب اینترنتی و چند بازیکنی پول واقعی خود را صرف طی کردن این راه میانبر می کنند.
براساس این گزارش بازار عرضه ی این کالاها پر رونق است و گردش سالانه ی هر یک از هشت شرکت بزرگ چینی عرضه کننده ی طلای مجازی، 1/6 میلیون پوند است.

کل پولی که در جهان از فروش این کالاهای مجازی به دست می آید، 8/1 میلیارد دلار است. این در حالی است که میزان تولید ناخالص ملی کشورهای کوچکی چون آروبا و گرینلند از این میزان کمتر و به ترتیب 3/1 و 2/1 میلیارد پوند است.

به گفته ی بانک جهانی کارهایی از دست این تجارت برای مردم فقیر جهان برمی آید که حتی سازمان های حقوق بشری هم از انجام آن عاجزند، بدین معنا که این تجارت می تواند به اقتصاد محلی کمک کند.

 

► استخدام شرکت کناف ایران
استخدام در یک شرکت پیمانکاری ◄