بیشتر افراد این توصیه را شنیدهاند که باید هوشمندانهتر کار کنند و نه زیادتر،ولی تعداد کمی واقعا از این توصیه پیروی میکنند.
این روزها بیشتر صاحبان تجارت و مدیران اجرایی برای دستیابی به اهدافشان ساعتهای طولانی مشغول کار هستند. اگر شما مجبور شوید ساعتهای زیادی از یک روز عادی را برای تکمیل کارتان کارکنید، کار را اشتباه انجام میدهید! در اینجا ۵ استراتژی برای کمک به شما در هوشمندانهتر کار کردن به جای بیشتر کارکردن ارائه میشود:
==================
استخدام های مهم روز:
- دعوت به همکاری بانک تات(متصدی امور بانکی،رییس و معاون شعبه)
- استخدام کارجویان سایت بانکی در شرکت فناوران تجارت
- استخدام شرکت گلدیران
- استخدام مدیر مالی یا مسئول حسابداری در كیمیا فن نواندیش در قزوین
- دعوت به همکاری بانک اقتصاد نوین(تا ۱۸ مهر ۹۰)
- استخدام مهندس کامپیوتر در شرکت پردازشگران سامان وابسته به بانک سامان در تهران
===========================
۱) استراتژی اول: تمرکز
فکر میکنید چند دقیقه از یک ساعت کاری به طورکامل تمرکز دارید؟ ممکن است این امر شما را متعجب کند که این زمان چقدر کم است. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد میتوانند بین ۵ تا ۱۰ برابر در هر ساعت کاری مولدتر باشند. اگر فکر میکنید که این گفته اغراق آمیز است میتوانید این آزمایش ساده را انجام دهید. یک دفترچه یادداشت و یک خودکار در کنار خود قرار دهید و شروع کنید به آگاه شدن از سطح تمرکزتان. هر وقت که تشخیص دادید که روی کارتان تمرکز کامل ندارید مدت زمانی را که حواستان پرت بوده است یادداشت کنید. اگر این تمرین را بهخوبی انجام دهید بعد خودتان را کاملا شوکه خواهید کرد. اگر شما بتوانید مهارت ایجاد تمرکز کامل در ساعتهای کاریتان را ارتقا دهید، از میزان تولیدتان متعجب می شوید.
۲) استراتژی دوم:اهرم
اهرم، هنر استفاده از ابزارها جهت افزایش کیفیت کار یا بهرهوری است. این ابزارها میتواند تکنولوژی باشد مثل نرم افزارهای کامپیوتری یا میتواند استراتژیهای سازمانی نظیر سیستمهای بهتر باشد. شما معمولا از چه ابزارهایی برای حداکثر کردن نتایج کارتان استفاده میکنید؟ برای مثال فروشندهای که از طریق سمینارها یا کنفرانسهای تلویزیونی فروش میکند، مشخص است نسبت به کسی که فرد به فرد میفروشد میزان فروش بیشتری داشته باشد. چه کاری میتوانید انجام دهید تا زمان، دانش یا مهارتهایتان اهرم شما باشند؟
۳) استراتژی سوم:تفویض اختیار
یک بخش خاص اهرم عبارت از تفویض اختیار است. یعنی بکارگیری افراد دیگر جهت انجام قسمتهایی از کار شما تا وقتتان برای فعالیتهای سودآورتر آزاد شود. بیایید دوباره به مثال فروشنده نگاهی بیاندازیم. اگر فروشنده خاصی در انعقاد قراردادهای فروش متبحر باشد، ممکن است دست به تفویض و واگذاری امور اجرایی فروش زده تا بتواند به عنوان یک فروشنده زمان بیشتری را برای قراردادها اختصاص دهد. اگر سود حاصل از افزایش فروش بیشتر از هزینه واگذاری باشد پس شما سیستم مناسبی دارید. همیشه شنیدن این نکته در بین شکایتهای صاحبان تجارت که فروشندگان آنها از آینده نگری متنفرند و واقعا در مورد آن احساس بدی دارند باعث تعجب من می شود. در فعالیتهای تجاری خودم من همیشه افراد آینده نگر حرفهای را استخدام کردهام که در این زمینه قوی بودند و با این کار زمان را برای تیم فروش آزاد کرده تا آنها کاری را که در آن توانمند هستند انجام دهند. فروشندگی! البته این استراتژی سودآور است و همه خوشحال هستند.
۴) استراتژی چهارم: مدیریت زمان
من اغلب میشنوم که صاحبان تجارت میگویند که تعداد کارکنان بخش خصوصی خیلی زیاد است زیرا آنها همیشه ساعتهای زیادی را تلف میکنند تا کار را انجام دهند. نظر من مخالف این موضوع است. اگر شما نمیتوانید در یک روز عادی کاری، کارتان را انجام دهید پس شما احتمالا فاقد مهارتهای تمرکز، اهرم و تفویض اختیار(واگذاری) هستید، یا یک مدیر که در استفاده از زمان ضعیف است. مدیریت زمان هنر سازماندهی خودتان است تا بتوانید تمام کارهایتان را در یک روز کاری استاندارد انجام دهید. اگر شما مدیریت زمان را با مهارتهای دیگرتان ترکیب کنید(رئوس مطالب فوق الذکر) سپس شما میتوانید بهره وری بالایی در یک روز کاری بدست آورید و نیازی به ساعات اضافی ندارید.
سازماندهی یک روز از پایان روز قبلی شروع میشود. اگر شما اینکار را هنگام استراحتتان انجام دهید مغزتان به شما کمک خواهد کرد که کارآمدتر باشید. تخمین زده شده که ۵۰درصد از زمان استراحت وقف سازماندهی مغز و ساختار دادن به دانش و تجربیات به دست آمده در طول روز میشود.
اگر شما کارهای روز بعدتان را برنامهریزی کنید متوجه میشوید که فرایندهای طبیعی ذهن در زمان استراحت با شما کار میکنند تا به شما در تحقق برنامههایتان کمک کنند. مبانی مدیریت زمان را یاد بگیرید و هر روز از آنها استفاده کنید.
۵) استراتژی پنجم: تمایز قائل شدن بین فعالیتها
من مطمئن هستم که شما قانون۲۰/۸۰ را میدانید; ۸۰% از نتایج کارتان از ۲۰% تلاشهایتان بدست میآید. دلیل اینکه این مساله در مورد افراد زیادی صادق است، این است که آنها نمیدانند که کدام تلاششان بهترین نتایج را به همراه میآورد. اگر شما نتایج خوب را ثبت کنید، سپس شما می توانید قاعده ۲۰/۸۰ را تغییر دهید تا برای شما به طور موثرتری کار کند. اگر شما میدانستید که کدام ۲۰% از فعالیت شما بهترین نتایج را تولید میکند، میتوانستید خودتان را سازماندهی کنید تا وقت بیشتری را صرف آن کارها بکنید و بنابراین سودتان در هر ساعت افزایش مییافت. اگر شما خصوصیات ۲۰% از مشتریانتان را که ۸۰% تجارت شما را پوشش میدهند میدانستید، میتوانستید آن گروه از مشتریان را مورد هدف قرار دهید. فرانک بتگر با استفاده از قانون ۲۰/۸۰ از یک نماینده بیمه ورشکسته به پردرآمدترین شرکت بیمه در آمریکا تبدیل شد. کتاب او هنوز در دسترس است و ارزش زیادی برای خواندن دارد.
استراتژی شما قرار دادن این ۵ استراتژی برای کار در تجارتتان است.
شما الان ۵ استراتژی دارید، همه کاری که شما باید انجام دهید این است که نگاه کنید به راههایی که میتوانید این استراتژیها را برای خودتان و تجارتتان به کار گیرید.
پروانه گودرزی – روزنامه دنیای اقتصاد
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- مکان هایی که تا تمام نشدن تعطیلات تابستان باید دید
- کارجويان بخوانند؛ موافقت اوليه با کارت اشتغال
- ۵ غذای مناسب برای محل کار
- ژاپنی ها برای مرده ها هم هتل ساختند + عکس
- برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال آسیا با حمایت بانک رفاه
- فیس بوک توئیت می شود!
- ۹ روش برای اینکه در محل کار خجالت نکشید
- ۱۰ دلیل برای قدردانی از استیو جابز
- همه چیز در خصوص نخستین اختلاسگری که اعدام شد
- ۱۰ راه برای کنار آمدن با استرس اقتصادی
- ۷ گام موثر برای پیدا کردن شغل مناسب شما
- مزایای انجام کار بیرون در خانه
- کمک کارکنان بانک رفاه به مردم سومالی
- ۷ راهکار برای اینکه کارها به موقع انجام شوند
- مايكروسافت از ويندوز هشت پردهبرداري كرد
- ۴ نکته حیاتی برای داشتن یک بنر خلاقانه
- داستان ب ام و از کجا شروع شد
- در بانک سینا انجام شد,استخدام قرون وسطایی در قرن۲۱
- معرفی مدلهای پرفروش از لپتاپهای ارزان قیمت بازار
- شادترین شغل های دنیا را بشناسید
- رقابت نفس گیر بانکها بر سر زائران حج عمره+تصویر
- تصویری/ از گوشه و کنار اقتصاد دنیا
- مردی که بدون دست و پا زندگی می کند + عکسهای جالب
- طبقات اجتماع ما و هدفمندی یارانه ها
- ایمیل های فیس بوکی کمتر می شود
- طنز/درس عبرتی برای آنها که هوس وام دانشجویی کرده اند!
- ۵ نفر که ۱۱ سپتامبر شغلشان را عوض کرد
- گزارش اختصاصی کیهان از اختلاس ۳هزار میلیاردی
- ۱۰ فناوری که زندگی ما را نابود کرده اند !
- تکلیف شرکت کنندگان آزمون بانک آریا را مشخص کنید
- لوگوهایی که خلاقیت در آنها حرف اول را می زند (۲)
- روایت ۵۰۰ سال رزومه نویسی در دنیا
- ۱۰ کوه دیدنی ایران +تصویر
- روش های واریز کمک های مردمی به موسسات خیریه
- ورود هکرها به جی میل ۳۰۰ هزار کاربر ایرانی و هشدار فایرفاکس!
- لوگوهایی که خلاقیت در آنها حرف اول را می زند (۱)
- اشتغالم آرزوست!
- صندوق بین المللی پول را چقدر می شناسید؟
- ماجراهای دانشگاه پولی+ جدول ریز هزینه ها
- پايتخت جرايم اينترنتي دنيا كجاست ؟
- زندگی در خانه ۸ متری!
- درس جهاد اقتصادی مرحوم قاضی در ۱۰۰ سال پیش
- igoogle خانه مجازی شما!
- نقشه توزیع فقر و ثروت در جهان
- ۱۰ نابغه برتر جهان+عکس
- گزارش تصویری/ بلندترین برج های دنیا
- کلیدهای موفقیت / جلسه چهل و سوم/ تکمیلی ؛ نماز – ۲
- شاهکار روزنامه ایران و چند توضیح+عکس
- بادرآمد۲ ميليوني احتياجي به شوهر ندارم
- افراد متولد هر ماه چه شغلی پیدا می کنند!
- مدیرعامل یاهو اخراج شد
- چه کنیم که مشتریان از ما قدردانی کنند؟
- اندر عجایب آگهی های استخدامی
- تصویری/شغل هایی که نمی توان از کنارشان گذشت
- ۱۳ سال فعالیت گوگل در یک نگاه
- ری قدیم,ری جدید
- گوگل جان تولدت مبارک!
- از بزرگترین اختلاس بانکی کشور چه خبر؟
- ۷ محصولی که تصادفی تولید شدند!
- با “نزدک “از نزدیک آشنا شوید