این لیست را بخوانید تا ببینید در مورد شما صدق می کند یا نه:
– پیگیری نکردن
– حرف زدن زیاد
– خود محوری
– نادیده گرفتن مشتری
– تلاش برای ثابت کردن اشتباه مشتری
– درخواست نکردن برای فروش
آنچه بین این موارد مشترک است خود محوری فروشنده است. آفتی که تقریبا هر فروشنده ای ممکن است دچار آن شود. جاه طلبی ذاتی فروشنده ها باعث می شود که احتمال دچار شدن آنها به آفت خودمحوری بالا باشد. اگر می خواهید یک فروشنده موفق باشید باید دقت کنید که برای مشتری هیچ چیز مهم تر از خودش نیست پس شما هم باید او را محور توجه و صحبت های خود قرار دهید. بیشتر گوش دهید و اگر حرف می زنید محور صحبت هایتان باید مشتری باشد.
زمانی باور بر این بود که فروشنده موفق کسی است که بتواند خوب حرف بزند. ولی غلط بودن این باور ثابت شده است. فروشنده موفق کسی است که بتواند خوب ارتباط برقرار کند. و برقراری ارتباط نیازمند گفت و شنود است.
برای اینکه دچار این مشکلات نشوید همواره باید این دو سوال را از خود بپرسید:
– پیگیری های من تا چه حد کامل و کارآمد است؟
– مدت زمانی که مشتری سخن می گوید در مقایسه با من چقدر است؟
وبلاگ متخصص بازار
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- سه سناریوی مقابله با چک بلامحل
- بهترین تبلت های آندرویدی
- استخدام های روز- منتخب استخدام های هفته ۲۲ تا۲۸ تیر
- روزانه ۱۳ هزار چک برگشت می خورد
- اشتباه در PayPal یک مرد 56 ساله را ثروتمندترین فرد جهان کرد
- اولین موبایل دنیا با پردازشگر Tegra 4 + عکس
- کوچکترین رایانه رومیزی جهان!
- فناوری/ الجی لحظات خاص کاربران را به اشتراک میگذارد
- کار کردن با گوشی در حین شارژ = مرگ!
- طنز/ دوشعر قدیمی اما همیشگی
- خبر روز/بیمارستانی که زنان «جیغ زن» را جریمه میکند
- داستانک/ معنای افتخار
- برگزاری سومین همایش بازاریابی و برندینگ اینترنتی در تهران
- سبک زندگی/۷ گام برای بهبود زندگی
- چه کنیم که فایل پیوست ایمیل به راحتی دانلود شود؟!
- نفسهای قدیمیترین تولیدکننده لوازم خانگی کشور به شماره افتاد
- احتمال ورشکسته شدن بانک مرکزی با مصوبه اخیر
- جریمه نیم میلیارد دلاری برای بانک آمریکایی
- داستان پیامک های خانه خراب کن!
- ژنرالی که تنها یک دلار دستمزد می گیرد