توئیتر به دنبال عرضه عمومی سهام

شرکت توییتر در توییتی اعلام کرد که در حال انجام مقدمات اداری عرضه عمومی سهام خود در بازار بورس است. توییتر دیرهنگام و پس از فیس‌بوک و لینکدین در صدد عرضه عمومی سهام برآمد و به گمانه‌زنی‌ها خاتمه بخشید.

کمپانی توییتر در آخرین ساعات پنج‌شنبه (۱۲ سپتامبر/ ۲۱ شهریور) اعلام کرد در حال طی مراحل اداری برای عرضه عمومی سهام است. کمپانی توییتر از طریق توییتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر این خبر را اعلام کرد که به صورت محرمانه درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرده است.

بر اساس برآوردها ارزش توییتر ۱۰ میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود درآمد آن در سال ۲۰۱۳ ٬ سال جاری میلادی٬ ۵۸۳ میلیون دلار باشد.

عرضه سهام عمومی توییتر پس از آن‌که فیس‌بوک سال گذشته سهام خود را عرضه کرد مورد انتظار و موضوع گمانه‌زنی‌های فراوان بود.

توییتر هیچ اطلاعات دقیق‌تری درباره زمان شروع عرضه سهام و دیگر جزییات مربوط به آن ذکر نکرده است. یک تحلیل‌گر حوزه تکنولوژی به وب‌سایت “مشابل” گفت دلیل این اقدام توییتر می‌تواند جنجال رسانه‌ای باشد که در باره عرضه عمومی سهام فیس‌بوک در سال گذشته ایجاد شد. وی گفت:‌ «[آنها]به دنبال فشار زیادی نیستند.»

سود توییتر از جایگاه سهام فیس‌بوک

اگرچه به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی عمومی توییتر درباره تصمیم‌اش مبنی بر عرضه عمومی سهام می‌تواند پاسخ گمانه‌زنی‌های تمام‌نشدنی درباره تمایل کمپانی به این کار باشد اما در عوض اکنون سوالات مشخص‌تری در این باره برای مثال درباره قیمت سهام این کمپانی به وجود آمده‌ است.

به گزارش مشابل سهام توییتر اکنون در بازار خصوصی حدود ۱۸ تا ۱۹ دلار قیمت دارد اما پیش‌بینی می‌شود در صورت عرضه عمومی قیمت آن رشد پیدا کند.

سهام فیس‌بوک پس از آن‌که با رکود در بازار مواجه شد٬ بار دیگر در ژوئیه امسال توانست رونق بگیرد به طوری که در این ماه قیمت هر سهم بار دیگر به ۳۸ دلار که همان قیمت اولیه در هنگام عرضه عمومی در ماه مه سال گذشته بود رسید. این در حالی‌ست که قیمت هر سهم فیس‌بوک در چهارم سپتامبر سال گذشته به ۵۵/ ۱۷ دلار رسیده بود که به عنوان پایین‌ترین قیمت سهام این کمپانی تا کنون ثبت شده است.
یکی از اقداماتی که فیس‌بوک در یک سال و نیم گذشته انجام داد این بود که نه تنها در تلاش برای افزایش تعداد کاربران بود که حتی توانست کاربران خود را فعال‌تر کند. توییتر نیز نیاز به آن دارد تا بر فعال نگه‌داشتن کاربران خود تمرکز کند.

یک توییت٬ هزاران بار “ری‌توییت”

توییتی که توسط آن توییتر خبر از عرضه عمومی سهام خود داد در پنج ساعت اول بیش از ۱۱ هزار بار از سوی کاربران به اشتراک گذاشته شد. برای بسیاری از کاربران این‌که کمپانی توییتر از وب‌سایت خود برای خبررسانی استفاده کرد جالب بود. توییت بعدی کمپانی توییتر این بود که “حالا به سر کارمان بر گردیم.”
شبکه‌ی اجتماعی توییتر با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و معتبرترین و پربیننده‌ترین شبکه اجتماعی برای کسب اخبار به شمار می‌رود. شبکه توییتر روز پنج‌شنبه ۲۱ مارس (۱فروردین ۹۲) هفت ساله شد.

از میان بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر٬ جاستین بیبر٬ خواننده جوان موسیقی پاپ که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به شهرتی بی‌نظیر رسید٬ بیشترین دنبال‌کننده (فالوئر) را دارد.
توپسی؛ امکان جستجو در همه توئیت‌های دنیا
کمپانی توپسی (Topsy) از روز چهارشنبه امکانی فراهم کرده که کاربران عادی همانند تحلیل‌گران داده می‌توانند در توئیت‌های تولید شده در جهان جستجو کنند.

عذرخواهی توییتر از زنان قربانی تهدید و توهین

رئیس توییتر در بریتانیا از زنانی که در این وب‌سایت تجربه خشونت جنسیتی و تهدید داشته‌اند عذرخواهی کرد. بحث ترور شخصیتی زنان در توییتر در یک هفته گذشته در بریتانیا بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *