هدف در توسعه بانکداری الکترونیک چیست؟!

۱. یکی از مهم ترین هدف ها در توسعه بانکداری الکترونیکی کاهش ، و در حالت مطلوب حذف الزام و اجبار افراد از طریق طراحی سایت ، موبایل بانک و…. برای مراجعه به شعبه بانک ها برای دریافت خدمات بانکی است. از این طریق از اتلاف وقت و انرژی مشتریان و کارکنان شعبه بانک ها جلوگیری می‌شود و کارایی، کیفیت و سرعت خدمات به نحو مطلوبی بالا می رود.
۲. سیستم‌های بانکداری الکترونیک تلاش می‌کنند تا وابستگی مبادله های مالی روزمره مردم را، به ابزارهای پرداخت کاغذی؛ از قبیل چک و اسکناس کاهش داده و آن‌ها را از نظر علمی و فرهنگی متقاعد کنند . بهره برداری از بانکداری الکترونیکی برای دولت ها نیز ارزش افزوده به همراه خواهد داشت.

 

۳. توسعه سیستم‌های بانکداری الکترونیکی برای آن‌ها ارزش افزوده به همراه خواهد دارد، چرا که باعث کاهش هزینه های مربوط به چاپ و نشر و طراحی نشانه برای اسکناس می‌شود. به عنوان مثال ، در کشور ایران سالیانه 700 میلیون اسکناس فرسوده نابود می‌شود. برای تولید اسکناس های جدید هزینه ای بالغ بر ده میلیارد تومان صرف می‌شود. حذف درصدی از این هزینه ها می‌تواند کمک زیادی به اقتصاد کشور نماید.
۴. افزایش کیفیت و راندمان سیستم‌های دریافت و پرداخت کنونی از دیگر برنامه هایی است که در اثر توسعه بانکداری الکترونیکی عاید مردم خواهد شد.
۵. یکی از مواردی که همیشه بر فرایند کاری بانک ها فشار وارد می‌کند، وجود پیک های کاری ناشی از مراجعه متعدد مردم برای پرداخت هزینه های ادواری است. این هزینه ها که شامل قبوض خدمات عمومی مانند برق، گاز، تلفن،حق بیمه، پرداخت سود سهام و .. هستند. در صورتی که به وسیله سیستم‌های الکترونیکی امکان پرداخت داشته باشند، درصد بالایی از حجم کاری شعبه ها راکاهش داده و در نتیجه باعث بالا رفتن کیفیت کار شعب خواهند شد.
۶. اشاعه عملی وفرهنگی ابزارهای پرداخت الکترونیکی مانند کارت های بانکی، دستور پرداخت الکترونیکی، پول الکترونیکی ، چک الکترونیکی و …
۷. توسعه تجارت الکترونیکی با استفاده از پشتوانه بانکی به ویژه توسعه پول الکترونیک برای تسهیل مبادله های مالی در محیط وب.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *