برای افرادی که در حوزه فروش انواع بیمه فعالیت دارند، هیچ چیزی بیشتر از فروش و صدور راحت و سریع و آن هم در هر زمان و موقعیتی اهمیت ندارد. این افراد برای خودشان دفتر کارگزاری دارند یا به صورت بازاریاب فعالیت می¬کنند. هدف هر دو هم این است که بتوانند بیمه¬نامه بیشتری به فروش برسانند؛ اما در این بین، فعالیت دفترهای کارگزاری نسبت به بازاریاب¬ها راحت¬تر بوده است.
در گذشته ارتباط بین کارگزاری با بازاریابها به صورت حضوری و تلفنی بود. هر بازاریابی وقتی سفارشی را دریافت میکرد، باید مدارک را از خریدار تحویل میگرفت و سپس آنها را به دفتر کارگزاری میبرد.
این کار چند مشکل داشت: اول از همه اینکه اتلاف هزینه و زمان را برای بازاریاب در پی داشت. هر بار بازاریاب باید مدارک را به دفتر کارگزاری میبرد. حالا اگر نمایندگی که با او همکاری میکرد، دور بود، باید آنها را با هزینه شخصی خودش پیک میکرد. از طرفی همیشه امکان ارسال وجود نداشت. برای مثال، شاید بازاریاب در سفر یا سرکار خود بود و امکان تحویل و ارسال مدارک برای او وجود نداشت. این مساله اتلاف وقت میتواند برای خودش مهمترین مشکل و چالش بازاریابان بیمه باشد.
البته چالش اصلی بازاریابان فقط محدود به همکاری نبود؛ بلکه خود چگونگی بازاریابی بیمه کردن هم اهمیت داشت. متاسفانه بعضی از بازاریابان با اصطلاح بازاریابی بیمه آشنا نیستند و اصلاً نمی¬دانند چیست و چگونه باید آن را انجام داد. بازاریابی بیمه در حقیقت شامل فروش اجباری بیمه نیست؛ بلکه هدف شناخت بیشتر به افراد مختلف است تا خودشان ترغیب به خرید شوند.
بیمه در شاخههای مختلف یک محصول ممتاز است، زیرا خدمات و پوششهای ارزنده انواع بیمهنامه باعث آیندهنگری میشود و در صورت بروز حادثههای ناگهانی، آمادگی جبران خسارت وجود دارد. بنابراین زمینه فروش و بازاریابی بیمه وجود دارد. در حقیقت بیمه، امنیت فکری افراد را بالا میبرد و این بهترین راه برای فروش بیمهنامه است.
اگر به دنبال شغل دوم هستید یا میخواهید در صنعت بیمه، شغل پردرآمدی داشته باشید، ما به شما مطالعه راهنمای بازاریابی بیمه را پیشنهاد میکنیم تا با دیدی کامل یک بازاریاب حرفه ای در حوزه بیمه شوید.
این چالش به صورت اینترنتی حل شده است
خوشبختانه دیگر این مشکل و چالش وجود ندارد؛ آن هم با استفاده از اینترنت. با بهرهگیری خدمات فروش آنلاین بیمه، دیگر بازاریابها نیازی ندارند تا به دفتر کارگزاری مراجعه کنند. آنها به راحتی میتوانند با ثبتنام در سایتهای کارگزاری و از طریق آنها، انواع بیمهنامههای مختلف را به فروش برسانند؛ اما رویکرد و چگونگی فروش اینترنتی بیمه چگونه است؟
سامانه فروش آنلاین بیمه دات کام، امکان فروش اینترنتی انواع بیمهنامه را به بازاریابان داده است. این خدمت که «سامانه بازاریابی بیمه دات کام» نام دارد، سامانهای است که بازاریابان بیمه به ویژه آنهایی که به تازگی وارد این حوزه شدهاند، در آن ثبتنام کرده و برای مشتریان خود انواع بیمهنامه را خریداری کنند. در آخر هم با توجه به میزان فروششان، درصد خود را دریافت خواهد کرد. فقط لازم است که مدارک مورد نیاز خود را آپلود کنند.
سامانه بازاریابی بیمه دات کام چیست؟
بیمه دات کام به تازگی سامانهای برای بازاریابی معرفی و راهاندازی کرده است. هدف این سامانه آسان کردن فرآیند فروش انواع بیمهنامه برای بازاریابان است. با این سامانه ارتباط بین بازاریاب و کارگزاری بهینهتر میشود و بازاریاب بدون مراجعه حضوری و اقدام خاصی و فقط از طریق آپلود مدارک و ثبتنام بیمهگزار، بیمهنامه مورد نظر را به فروش برساند. بعد از فروش، بیمه دات کام، بیمهنامه را به صورت کاملاً رایگان به آدرس بیمهگزار ارسال خواهد کرد.
مزایای سامانه بازاریابی بیمه دات کام چیست؟
با استفاده از سامانه بازاریابی bimeh.com، بازاریابان از مزایای زیر بهرهمند خواهند شد:
• بازاریاب بدون مراجعه حضوری و بدون نیاز به ارسال مدارک میتواند تمامی عملیات فروش را به صورت آنلاین انجام دهد.
• بازاریاب بعد از ثبتنام آنلاین در سامانه و دریافت تأییدیه، میتواند فعالیت فروش انواع بیمهنامه را آغاز کنید. به هیچگونه مراجعه حضوری به دفتر شرکت نیاز نیست.
• تمامی دادههای مربوط به فروش و درصد آن در سامانه با نام خود بازاریاب ثبت خواهد شد. بازاریاب در هر ساعت از شبانه روز و در طول کل هفته میتواند عملکرد فعالیت خود و میزان فروش و سود را مشاهده و بررسی کند.
• مزیت کار بیمه آن است که اطلاعات زیادی درمورد مشتریان در اختیار دارید. از این اطلاعات بطور مفید برای حفظ رابطه خود با مشتریان استفاده کنید. از هر فرصتی استفاده کرده و نامه هایی برای مشتریان بفرستید که به شرایط خاص آنها بستگی داشته باشد. مثلا اگر مشتری خانه ای جدید خریداری و آنرا بیمه نموده ، پس از چند روز طی نامه ای ، به او تبریک بگویید و در انتهای نامه ، انواع بیمه های دیگر را که شاید مورد توجه قرار گیرند، معرفی نمایید.
• صرفهجویی در زمان باعث میشود تا بازاریاب زمان آزاد خود را بیشتر به جذب مشتریان جدید اختصاص دهد. این ویژگی برای بازاریابهای جدید میتواند مزیت عالی به حساب بیاید. برای اینکه آنها بیشتر از همه به فکر جذب مشتری جدید هستند.
• بازاریاب میتواند انواع بیمهنامه را به فروش برساند و هیچ محدودیتی برای او وجود ندارد.
• امکان فعالیت بازاریاب در هر ساعتی از شبانه و در طول هفته حتی روزهای تعطیل وجود دارد.
• بازاریاب در هر جایی مانند خانه، محل کار، مهمانی و حتی سفر که باشد میتواند بیمهنامه به فروش برساند.
• هیچ قید و شرطی در تعداد فروش بیمه از طرف بیمه دات کام وجود ندارد. بازاریاب میتواند هر تعداد بیمهنامه که در نظر دارد، بفروشد.
• امکان فروش هر بیمهنامه از شرکتهای معتبر و دارای مجوز از بیمه مرکزی وجود دارد.
<!–
var prefix = 'mailto:';
var suffix = '';
var attribs = '';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addy42731 = 'info' + '@';
addy42731 = addy42731 + 'bimeh' + '.' + 'com';
document.write( '‘ );
document.write( addy42731 );
document.write( ” );
//–>
<!–
document.write( '‘ );
//–>
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
<!–
document.write( '’ );
//–>