کم فروش ها به بهشت نمی روند

آنچه صاحبان صنایع غذایی از آن تحت عنوان “موارد معدودی تخلف در بازار” یاد می کنند، این روزها در همه نوع صنعتی بیداد می کند و داد مصرف کنندگان را درآورده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، کم فروشی، پدیده ای است که به ویژه پس از هدفمند سازی یارانه ها، دودش قویتر از گذشته به چشم مصرف کنندگان می رود و به ویژه در صنایع غذایی بیشتر خود را به رخ می کشد.

امروز ایمیلی به دستم رسید که نمونه بارزی از این کم فروشی ها را نشان می دهد. تولید کنندگان این خوراکی پرطرفدار قیمت آن را بالا نبرده اند، اما ظاهرا هر چه حساب و کتاب کردند، دیدند با عقل جور در نمی آید که هم قیمت را بالا نبرند و هم محصول را با همان کیفیت به باراز عرضه کنند. پس صلاح را در این دیدند که از کالایشان کم بگذارند!

این کلوچه زمانی ۳۵ گرم بود، اما حالا به لطف کم فروشی سازندگانش لاغرتر شده و وزنش به ۳۰ گرم رسیده است. کاهش ۵ گرم ظاهرا عدد چشمگیری نیست، اما اگر بدانیم کاهش این پنج گرم به معنای کم شدن ۱/۶ وزن آن است، ماجرا طور دیگری می شود.

 

کلوچه بالا قبل از وزن کم کردن، کلوچه پایین بعد از وزن کم کردن!

پیش از این هم یک کارخانه دیگر جعبه پنیر را در حالی به بازار عرضه کرد که تقریبا ۱/۳ آن خالی بود!!

قیمت همان است، اما محصول نه!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *