واردات کارگر چینی به ایران در سال تولید ملی!

در خصوص این خبر گفتنی بسیار است اما ترجیح دادیم بدون هرگونه اظهار نظری خبر را منتشر کنیم، قضاوت به عهده خود شما:

 

ورود کارگران ساده چینی برای انجام پروژه‌های داخلی، می‌تواند مصداق علمی غیرقانونی باشد که باید توسط نهادهای مسئول در این زمینه بررسی و پیگیری شود.

نادر قاضی‌پور، نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس هشتم از ورود کارگران چینی به کشور انتقاد کرد و در این زمینه گفت: ایرادی در ورود متخصص و تکنیسین چینی به کشور برای افزایش دانش و آگاهی افراد نیست اما دلیلی برای ورود کارگر ساده و روزمزد چینی به کشور نمی‌بینم.

 

وی افزود: اگر مسئولین کشور برای آموزش نظم و انضباط به کارگران ایرانی می‌خواهند از کارگران چینی کمک بگیرند، امر نادرستی است چرا که کارگران کشورمان در دوران جنگ و در شرایط بمباران، توانمندی‌های خود را در انجام امور محول شده به آن‌ها نشان دادند و نیازی به ورود کارگران جمهوری خلق چین به ایران نیست.

نماینده ارومیه معتقد است: به نظر می‌رسد آقای وزیر با انجام کارهای عجیب و غریب می‌خواهد به احمدی‌نژاد دوم تبدیل شود و این مساله، امر عجیبی به نظر می‌رسد.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس هشتم تاکید کرد: نیروهای متخصص، مهندسین و تکنیسین‌ها می‌توانند، تاثیر زیادی در افزایش دانش و اگاهی کارگران داشته باشند اما ورود کارگران ساده چینی به کشور، نه تنها مشکلی را از ما حل نمی‌کند، بلکه می‌تواند به از بین رفتن فرصت‌های شغلی و همچنین افزایش بیکاری نیروهای داخلی منجر شود.

گفتنی است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در دیدار با وزیر منابع انسانی جمهوری خلق چین دستور سریع رفع مشکلات حضور نیروی انسانی چینی در پروژه آزادراه تهران – شمال را صادر کرده است.

ایلنا

 

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *