درتعطیلات عید کار بکنیم یانه؟

 

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که قصد دارند تعطیلات سال نو را هم مشغول به کار باشند و کسب و کار خود را تعطیل نکنند یا جزو کسانی هستید که این تعطیلات را فرصتی برای احیای نیروی خود می‌دانند؟

به هرحال بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برخی عوامل تاثیرگذار در این شرایط را که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم بررسی کنید.
با نزدیک شدن پایان سال و شروع تعطیلات سال نو، چالش پیش روی اغلب مدیران سازمان‌های خصوصی و کسب‌وکارها تصمیم‌گیری برای تعطیل کردن کسب‌وکار در تمام طول تعطیلات یا بخشی از آن است و اینکه کدام رویکرد می‌تواند برای آنها ارزش بیشتری ایجاد کند؟
عوامل زیادی در تصمیم‌گیری در مورد این مساله نقش دارند و باید با دقت در مورد جوانب مثبت و منفی آن فکر شود. در ابتدا باید هزینه‌های تعطیل نکردن واحد کسب‌و‌کار خود را برآورد کنید و هزینه‌هایی چون حقوق کارمندان را که اغلب به دلیل کار در تعطیلات عمومی بالاتر است، حتما لحاظ کنید. سپس باید جمع برآورد هزینه‌ها را با سودی که به علت کمتر بودن حضور رقیبان در این دوره اغلب افزایشی است، قیاس کنید. به این ترتیب می‌توانید بهترین تصمیم‌گیری را در این زمینه داشته باشید.

برخی از کسب‌وکارها این موقعیت را بهترین فرصت برای پیشی گرفتن از رقبای خود می‌دانند، اما اگر تامین‌کنندگان و پيمانکاران مربوط به کسب‌وکار شما در دسترس نباشند، کار کردن شما در تعطیلات کاری بیهوده است و تنها برای شما هزینه‌بر است. شما باید قبل از تصمیم‌گیری با دقت برآورد کنید که آیا در صورت تعطیل نکردن واحد خود، سرتان شلوغ خواهد بود یا خیر؟ زیرا هزینه تعطیل نکردن کار در ایام تعطیل در حالی که ديگران در تعطیلات به سر می‌برند، می‌تواند برای شما بسیار سنگین‌تر از هر سودی باشد که ممکن است عاید شما شود.
البته شکی نیست که برخی از کسب‌وکارها در همان هفته اول تعطیلات، انرژی خود را مجددا به‌دست می‌آورند و با پایان تعطیلات عمومی کار خود را آغاز می‌کنند. اگر شما جزء این دسته هستید، باید از این زمان به خوبی استفاده کنید و با برنامه‌ریزی اوقات خود را به بهترین نحو در کنار خانواده و دوستان سپری کنید و آرامش خود را به دست آورید.
به طور کلی، بهتر است مدیران با کارمندان خود در این باره صحبت کنند، زیرا برخی از کارمندان ترجیح می‌دهند از این تعطیلات به طور کامل استفاده کنند و آن را بهترین زمان برای استراحت بعد از یک سال کاری می‌دانند و ممکن است برنامه ویژه‌ای برای این ایام داشته باشد.
توازن کار و زندگی یک چالش بزرگ است، اما اگر تلاش کنید که در مورد این موضوع بیشتر فکر کنید، بسیار ارزشمند است. به عبارتی، تعطیل کردن کسب‌وکار در تمام طول تعطیلات سال نو می‌تواند مثال خوبی باشد و کارمندان را تشویق کند که زمانی را هم به خود اختصاص دهند.
در شرایط بد اقتصادی حتی اگر کسب‌وکار خود را در تمام این ایام تعطیل کنید و این امکان را به کارمندان خود بدهید که از این تعطیلات به طور کامل یا حتی بیشتر استفاده کنند، برای شما به‌صرفه‌تر است. به یاد داشته باشید که طبق قانون تنها یک بار چنین تعطیلاتی در تقویم برای شما و کارمندانتان وجود دارد.

اما برای برخی از کسب‌وکارها گزینه دیگری وجود ندارد و باید در ایام تعطیل نیز همچنان به کار مشغول باشند. ممکن است کار شما به صورتی باشد که باید حتما در دسترس باشید یا کار شما به نوعی است که به شما اجازه نمی‌دهد، مدت طولانی را تعطیل کنید. در این شرایط کسب‌و‌کار شما باز است، اما سرتان خیلی شلوغ نیست. بنابراین می‌توانید از فرصت استفاده کنید و با یک برنامه‌ریزی دقیق برای تعطیلات بعدی یا برای پایان سال آینده برنامه‌ریزی کنید. همچنین در پایان هر سال بررسی کنید که در آن سال چه مواردی در کسب‌وکار شما خوب پیش رفته و چه مسائلی برای سال جدید باید مورد بازبینی قرار گیرند؟ ممکن است کسب‌وکار شما بتواند با ایجاد یک وب‌سایت قوی و بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌هایی از این قبیل در ایام تعطیل نیز به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین با برنامه‌ریزی از این فرصت استفاده کنید. شما با برنامه‌ریزی برای سال آینده یک قدم از دیگران جلوترید و با در دست داشتن یک برنامه مدون، برای رویارویی با چالش‌های اجتناب‌ناپذیر سال آینده آماده هستید.

مترجم: پریسا حبیبی

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *