بهترین روش جذب معلم اجرای نظام رتبه بندی است

سه شنبه ، 5 دی 1391 ، 10:26

 

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین روش جذب معلم در آموزش و پرورش، اجرای نظام رتبه بندی معلمان است که این نظام به زودی به تصویب خواهد رسید.

ˈجواد هرویˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: نظام رتبه بندی معلمان که از پیشنهادات مجلس نهم بود از مناسب ترین نظام ها در جذب معلمان است.

نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همان گونه که انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه ها از یک مسیر مشخص صورت می گیرد، نظام رتبه بندی معلمان نیز به انتخاب معلمان شایسته در نظام آموزش و پرورش کشور می پردازد.

وی گفت: در نظام رتبه بندی معلمان به دنبال کمیت نیستیم بلکه کیفیت مهم خواهد بود و با تصویب این نظام از این پس استخدام و گزینش معلمان به صورت متمرکز صورت می گیرد.

ˈمهدی نوید ادهمˈ دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز گفت: پیش نویس اولیه نظام رتبه بندی معلمان تهیه و آماده شد و تا پایان امسال نهایی می شود.

وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی معلمان تا قبل از پایان دولت دهم تصویب می شود،اضافه کرد: هنوز این طرح به تصویب نرسیده و کارگروهی به منظور تدوین طرح نظام رتبه بندی معلمان شامل نمایندگانی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.

ادهم اضافه کرد براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار است نظام رتبه بندی معلمان براساس تعیین صلاحیت علمی آن ها طراحی و اجرا شود و معلمان در اجرای این نظام براساس صلاحیت علمی و دانش رتبه بندی می شوند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مقرر شد تا با تشکیل کارگروهی این طرح تدوین و برای تصویب به مراجع ذیصلاح ارجاع شود.

نوید ادهم اضافه کرد تا قبل از پایان دولت دهم این طرح تدوین و تصویب خواهد شد و از این پس در حقوق و رتبه بندی معلمان تغییراتی ایجاد می شود.

استخدام آموزش و پرورش سال 91

تازه ترین اخبار استخدامی

 

► برنامه جدید وزارت نفت برای استخدام نیروهای شرکتی
صدور دستور قضایی برای توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال 91 ◄

مطالب مرتبط
بنر