نحوه ساماندهی شرکت نفتی ها و سهمیه استخدامی وزارت نفت

شنبه ، 28 بهمن 1391 ، 11:03

 

معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت با اشاره به آغاز دور جدید ساماندهی کارکنان پیمانکاری از فروردین 92 از ساماندهی در مجموع حدود 40 هزار قرارداد کارکنان پیمانکاری صنعت نفت در سال90 خبرداد و گفت: وزارت نفت درساماندهی کارکنان پیمانکاری با توجه به گستردگی حوزه عملیاتی رکورددار است.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت ،کریم سلحشور درباره آخرین اخبار طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری در صنعت نفت،گفت: این طرح کماکان جاری است و در بازه های زمانی یک ساله که از تاریخ یک فروردین 91 اجرای آن آغاز شده است ادامه دارد.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت درباره ادامه فرآیند طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری افزود: از ابتدای سال 92 شرایط کارکنان ثالث دوباره بررسی  می شود و چنانچه شرایط معین شده در بخشنامه ها ازسوی کارکنان ارکان ثالث تحصیل شده باشد مشمول این طرح خواهند شد.

نماینده تام الاختیار وزیر نفت در منابع انسانی درخصوص آخرین آمارهای به دست آمده از طرح سااندهی نیروهای پیمانکاری، تصریح کرد: تاکنون درقالب این طرح با حدود 40 هزار نفرا از نیروهای ارکان ثالث قرارداد مستقیم بسه شده و احتمال می رود با عقد قراردادهای مستقیم در سال 92 این عدد بین 20 تا30 درصد افزایش یابد.

معاون وزیر نفت به ویژگیهای منحصر به فرد از جمله آمار بالای نیروهای ارکان ثالث در صنعت نفت با توجه به گستردگی این صنعت اشاره کرد و افزود: هیچ دستگاه اجرایی در کشور شامل چنین شرایطی نیست.

وی در ادامه به هماهنگی های انجام شده با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری به منظور تسهیل و سرعت بخشی در طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری درصنعت نفت اشاره کرد و افزود: بعد از سال ها در صنعت نفت،کار مطالعاتی - علمی دقیق در حوزه منابع انسانی انجام شد و مشاغل به چند بخش تقسیم شد،مشاغلی که روز اول نمی بایست برون سپاری شوند و مشاغلی که باید برون سپاری می شد. از همین رو اولویت یک عقد قراردادهای مستقیم به بخشی داده شده که از روز اول نمی بایست برون سپاری در آن ها انجام می گرفت.

وضعیت پرداختی قراردادهای مدت موقت مستقیم

معاون توسعه منابع انسانی وزیر نفت همچنین در سفر به مناطق عملیاتی نفت و گاز با تاکید بر اینکه از سال آینده نظام پرداختی قرادادهای مدت موقت مستقیم از نظم و نسق بیشتری برخوردار خواهد بود شرایط اشتغال فرزند کارکنان ، نحوه سهمیه های خاص در آزمون استخدامی این صنعت را تشریح کرد.

وی با تاکید بر اینکه تا انجام مطالعات و تدوین فرمولی مشخص برای حقوق کارکنان قرارداد مدت موقت مسقتیم قرار شد در گام نخست بر اساس آخرین حقوق دریافتی کارکنان،در سال 91 به آنان حقوق پرداخت شود تصریح کرد: البته در این مدت ملاحظه می شد برخی بندهای پرداختی به نیروهای پیمانکاری وحود داشت که معادل آن در سیستم حقوقی قرارداد های مدت موقت مستقیم تعریف نشده بود، بنابراین برای جلوگیری از تضییع حقوق این کارکنان بند"ترمیمی" یا"متمم" تعریف شد تا این نوع پرداخت ها در قالب ترمیم به کارکنان ارائه شود.

اختصاص 5درصد سهمیه آزمون استخدامی به فرزندان جانبازان و رزمندگان

در این جلسه موضوع جذب فرزندان جانبازان و رزمندگان مورد سوال قرار گرفت و معاون وزیر نفت توضیح داد: درجدیدترین تصمیم گیری،5 درصد از سهمیه آزمون استخدامی صنعت نفت به فرزندان جانبازان و رزمندگان زیر 25 درصد اختصاص یافته است که باشرکت در آزمون بهره مند خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول بر اساس قوانین قبلی سهمیه 25 درصدی برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد در نظر گرفته شده بود به طوری که یکی از فرزندان جانباز بالای 25 درصد در صورت داشتن شرایط آزمون از جمله مدرک فوق دیپلم رشته های مورد نیاز صنعت نفت، وجود سمت خالی و برخورداری از شرایط استخدامی می توانند بدون آزمون درصنعت نفت جدب شوند.

شرایط اشتغال فرزندان کارکنان  نفتی

وی در پاسخ به درخواست مکررکارکنان مبنی بر اشتغال یکی از فرزندان آنها تاکید کرد: درحال حاضر برنامه پنجم توسعه تنها راه جذب نیرو را آزمون های استخدامی دانسته است.اما با توجه به نقش موثر کارکنان در پیشبرد اهداف سازمان برای فزرندان کارکنان امتیاز 20 درصدی درنظرگرفته شده است.

 

تازه ترین اخبار استخدامی

► زمان توزیع کارت ورود به جلسه دستگاه های اجرای آذربایجان شرقی
افزایش 30 درصدی مزد جواب نمی دهد ◄

مطالب مرتبط
بنر