معرفي 10 شرکت بیمه بزرگ جهان

دوشنبه ، 13 بهمن 1393 ، 12:24

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از «اخبار بانك»، بیمه کمک می‌کند در زندگی مصداق این جمله باشیم. همه با خطرات زیادی رو به رو هستند: تصادف، بیمار شدن، قربانی بلایای طبیعی شدن و مهم‌تر از همه ریسک از دست دادن زندگی. همه اینها نه تنها دردناک هستند بلکه خسارت مالی به همراه دارند. بیمه یکی از راههای آماده بودن برای بدترین است و تضمین می‌کند خسارت مالی وارده جبران شود.


در این گزارش به معرفی ۱۰ شرکت بیمه برتر در جهان می‌پردازيم.

مواردی که در گزینش شرکت‌ها ملاک است شامل تنوع بیمه‌ها، سرمایه بازار، درآمد، سود، منطقه جغرافیایی، دارایی و چندین مورد دیگر است. البته تمرکز در این فهرست بر میزان درآمد در سطح جهانی است.

۱) AXA. این بیمه گر با بیش از ۱۰۲ میلیون مشتری در ۵۶ کشور و حدود ۱۵۷۰۰۰ کارمند یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه جهان است. تمرکز اصلی AXA بر بیمه اموال، تصادفات، عمر و مدیریت دارایی است. این شرکت در سال ۱۸۱۷ با ادغام چندین شرکت بیمه تاسیس شد. مقر اصلی آن در شهر پاریس و شعب دیگر در کشورهای آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و جنوبی، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و خاورمیانه است.

AXA در سال ۲۰۱۳ با خرید ۵۰ درصد شرکت بیمه اموال و تصادفات چینی Tian Ping به بزرگترین بیمه گر بین‌المللی تبدیل شد. همزمان خدمات بیمه بجز بیمه عمر HSBC در مکزیک را از آن خود کرد و دریافتی ناخالص آن در سال ۲۰۱۳، ۹۱ میلیارد یورو گزارش شد.
شایان ذکر است در کتاب رکوردهای گینس نام این شرکت بعنوان بزرگترین شرکت بیمه جهان به ثبت رسیده است.

۲) شرکت بیمه زوریخ. شرکت بیمه بین‌المللی زوریخ که مقر آن در سوئیس است در سال ۱۸۷۲ تاسیس شد. این شرکت و شعب آن در بیش از ۱۷۰ کشور جهان به ارائه خدمات و محصولات بیمه مشغول است. محور فعالیت زوریخ بیمه عمومی، بیمه زندگی، بیمه کشاورزی است. این شرکت با بیش از ۵۵۰۰۰ کارمند به افراد، شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ و حتی شرکت‌های بین
المللی ارائه خدمات می‌کند.
زوریخ در سال ۲۰۱۳ سود اجرایی ۴.۷ میلیارد دلاری یعنی ۱۵درصد بیش از سال ۲۰۱۲ اعلام کرد. از این مقدار، بیمه عمومی ۵۱ درصد، بیمه زندگی و کشاورزی به ترتیب ۲۳درصد و ۲۷درصد سهم داشتند. درآمد کلی زوریخ ۷۲ میلیارد دلار گزارش شد.

۳) China Life Insurance. LFC یکی از شرکت-های بیمه و خدمات مالی بزرگ دولتی چین و یکی از فعالان اصلی بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران نهادی این کشور است. پس از تاسیس شرکت بیمه مردم چین PICC در سال ۱۹۴۹ و انشعاب گرفتن از آن در سال ۱۹۹۶ LFC تاسیس شد.
این شرکت در فهرست بورس لندن، هنگ کنگ و شانگهای قرار دارد و از نظر سرمایه بازار در جهان حرف اول را می‌زند.

۴) Berkshire Hathway. این شرکت در سال ۱۸۸۹ تاسیس شد و با وارن بافت سرمایه‌دار و کارآفرین معروف جهانی در ارتباط است. این شرکت بیمه در حال حاضر از پیشروهای مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت خوشه‌ای در قالب فعالیت بیمه و چندین صنعت دیگر نظیر حمل و نقل ریلی، امور مالی، تاسیسات و انرژی، تولید، خدمات و خرده فروشی مشغول است.
خدمات بیمه شامل بیمه اولیه، بیمه اموال و تصادفات است.

۵) Prudentila Plc. PUK یک برند بیمه و خدمات مالی برای ۲۳ میلیون مشتری در آسیا، آمریکا و بریتانیا است. این شرکت در سال ۱۹۴۸ در بریتانیا تاسیس شد.
PUK در بورس لندن، هنگ کنگ و نیویورک حضور دارد. تعداد کارمندان آن در سطح جهان به ۲۲۳۰۸ نفر و دارایی آن به ۴۴۳ میلیارد پوند می-رسد.

۶) United Health Group. UNH در صدر فهرست بیمه گران با خدمات بهداشت و درمان متنوع در آمریکا قرار دارد و به بیش از ۸۵ میلیون نفر در هر ایالت آمریکا و ۱۲۵ کشور خدمات رسانی می‌کند.
در سال ۲۰۱۳، درآمد آن ۱۲۲ میلیارد دلار و حدود ۱۲ میلیارد دلار بیش از سال ۲۰۱۲ گزارش شد.

۷) Munich Re Group. این شرکت که در سال ۱۸۸۰ تاسیس شد در کلیه زمینه‌های بیمه فعال است و در ۳۰ کشور با تمرکز بر آسیا و اروپا حضور دارد. بازار ابتدایی آن در آلمان قرار دارد و تعداد کارمندانش در سطح جهان به ۴۵۰۰۰ نفر می‌رسد. سود درآمد حق بیمه ۵۱.۵ میلیارد یورویی سال ۲۰۱۳ آن ۳.۳ میلیارد یورو اعلام شد.

۸) Assicurazioni Generali S.p.A. این شرکت در سال ۱۸۳۱ تاسیس شد و شرکت مادر گروه Assicurazioni Generali است. این گروه نه تنها یک وام دهنده پیشرو در ایتالیا است بلکه اصلی‌ترین فعال در زمینه بیمه جهانی و محصولات مالی به شمار می‌رود و در بیش از ۶۰ کشور با تاکید بر برند خود در اروپای غربی، مرکزی و شرقی فعال است. تمرکز اولیه آنها بر بیمه عمر بوده اما محصولات متنوعی در حفاظت از خانواده و امور مالی دارد. در بخش غیر از بیمه عمر نیز بیمه خوردو، مسکن، تصادف و درمان و همچنین ریسک‌های تجاری و صنعتی تحت پوشش است.
تعداد ۷۷۰۰۰ نفر برای این شرکت کار می‌کنند و تعداد ۶۵ میلیون نفر در سطح جهان از آن خدمات می‌گیرند. درآمد اجرایی شرکت در سال ۲۰۱۳، ۴.۳ میلیارد یورو گزارش شد.

۹) Japan Post Holding Co., Ltd. یک شرکت خوشه‌ای دولتی بزرگ در ژاپن متشکل از چهار قسمت اصلی: خدمات پست ژاپن (برای ارسال نامه)، شبکه پست ژاپن (اداره کننده دفاتر پست کشور)، پست بانک ژاپن (مربوط به عملکردهای بانکی) و بیمه پست ژاپن (ارائه دهنده بیمه عمر). بخش بیمه از شبکه گسترده پستی کشور علاوه بر دفاتر فروش برای دسترسی و ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کند.
سود آن در سال ۲۰۱۳ از درآمد نزدیک ۲۰۴ میلیارد دلار، بالغ بر ۴.۸۹۱ میلیارد دلار اعلام شد. این شرکت که در حال حاضر در ژاپن برترین است قصد دارد در سال ۲۰۱۵ وارد بازار آمریکا شده و در این منطقه شناخته شود.

۱۰) Allianz SE. که در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی برتر است که خدمات و محصولات بیمه و مدیریت دارایی ارائه می‌دهد. مشتریان این شرکت در بیش از ۷۰ کشور گسترده شده‌اند و دارایی آن به ۱.۷۷ میلیارد یورو می‌رسد. خدمات بیمه شامل بیمه املاک و تصادفات، درمان و عمر می‌شود.
درآمد سال ۲۰۱۳ شرکت ۱۱۰.۸ میلیارد یورو اعلام شد.

► توضیحات مدیرکل امور حقوقی بیمه مرکزی در خصوص فرمول محاسبه خسارت خودروهای غیر متعارف
چگونه یک فروشنده ی بیمه ی موفق باشیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر