کیف پول موبایلی (بخش اول)

يكشنبه ، 24 آبان 1394 ، 10:57

 

بانکی دات آی آر: در دورنمای پرداختهای موبایلی که مداوم در حال تحول هستند، بانک ها بر سر چیزی مانند یک تقاطع قرار دارند. با ظهور بازیگران جدید در این عرصه، بانک ها و اتحادیه های اعتباری در حال تفکر بر میزان و نحوه ی دخیل شدن خود در این فضا هستند. گزارش بانکداری دیجیتال ، باعنوان کیف پول موبایلی: نبرد قرار گردن در صدر ذهن، اساس پاسخ به بسیاری از این سوالات را فراهم می کند.

هنگامیکه اپل همراه با آیفون 6 خود قابلیت کیف پول موبایلی را نیز معرفی کرد، کیف پول موبایلی به میدان نبردی میان بانک ها، شرکت فن آوری مانند گوگل و سامسونگ، و خرده فروشان تبدیل شده است که هر یک  در تلاش برای به دست آوردن و حفظ وفاداری مشتری به برند خود هستند.

به رغم نگرانی ها درخصوص حفظ حریم خصوصی و ایمنی داده ها، استفاده از کیف پول موبایلی همچنان رو به افزایش است. پانزده درصد از مصرف کنندگان در 6 ماه گذشته از این نوع کیف پول استفاده کرده اند، حالآنکه 22٪ نیز در شش ماه آینده به استفاده از این سرویس روی میآورند. برندگان این نبرد، آنهایی خواهند بود که بتوانند تلفیقی از امنیت و تجربه ی خوب را به مصرف کننده، ارائه دهند.

توانایی فراهم کردن یک تجربه ی کاربری خوب، دلیل آنست که شرکتهای فنآوری مانند اپل، سامسونگ و گوگل ارائه های بانکی را که معمولا به طور کامل بر قابلیت پرداخت تمرکز دارند، جایگزین کرده اند. نشانه های اولیه حاکی از اینست که تنها اگر این فنآوری رسوخ ناپذیر،  دارای سهولت در استفاده و مطابق با بستر مورد نیاز باشد، مصرف کنندگان اقدام به اتخاذ آن خواهند کرد.

انجاییکه مشتریان می توانند کارت های جدید تنها با چند کلیک ساده ضمیمه کنند، تحول از کیف پول فیزیکی به کیف پول موبایلی، چالشهایی را برای قرار گرفتن در "صدر صفحه ی نمایشگر و در دیدرس کاربر" بوجود میآورد. کلید کار، از دست ندادن کنترل بر مشتریان است، البته یافتن راه های خلاقانه برای اهرام قرار دادن اطلاعات مشتری و ایجاد وفاداری در مشتریان، برای به دست آوردن نقطه ی صدر در عرصه ی کیف پول موبایلی، نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

چه در ترکیب با یکی از ارائه دهندگان عمده، و چه در ساخت یک برنامه اختصاصی، بهترین کیف پول موبایلی با ترکیب پرداخت، وفاداری و بینش موقعیتی، بر ارائه ی ارزش مشتری تمرکز دارد.  به پیشنهادات شخصی تمرکز می کنند. اگر این امر به خوبی انجام شود، رابطه بین برند بانک و مصرف کننده تقویت شده و وفاداری بوجود خواهد آمد.

گزارش 56 صفحه ای بانکداری دیجیتال، با عنوان "کیف پول موبایلی: نبردی در صدر ذهن"، تصویری کلی از بازار بشدت بی ثبات و دچار تحول کیف پول موبایلی ارائه میدهد. این گزارش پایه ای استراتژیک برای پاسخ به تغییراتی که رخ می دهد، فراهم می کند؛ و همچنین به بانک ها و اتحادیه های اعتباری امکان رقابت موثر در آینده را میدهد.

سوالات کلیدی تحقیق که گزارش بانکداری دیجیتال درخصوص کیف پول موبایلی مطرح شد عبارتند از:

•    گرایشات در عرصه ی کیف پول موبایلی چیست؟
•     نقش آفرینان اصلی حامی کیف پول موبایلی، چه کسانی هستند؟
•     چه نوعی از رشد را از کیف پول موبایلی انتظار داریم؟
•    اجزای یک کیف پول موبایلی موفق چیست؟
•    ارائه دهندگان اصلی حمایت از این فن آوری چه کسانی هستند؟
•    بانکداری چگونه می تواند کیف پول موبایلی را اهرمی مستحکم سازد ؟

 

برگرفته از thefinancialbrand

مترجم: مهرداد دستورانی

 

 

► معرفی مهم ترین خدمات الکترونیک بانک ها
آشنایی با اسرا ر ستاره ها و مربع ها ◄

مطالب مرتبط
بنر