سرویس پرداخت Chase؛ تغیردهنده ی عرصه ی کیف پول موبایلی؟ یا ناکام بزرگ بعدی ؟(بخش دوم)

پنجشنبه ، 28 آبان 1394 ، 09:24

 

بانکی دات آی آر Chase pay یک سرویس آنلاین، تحت اداره ی شرکتی با همین نام است، که ارسال و دریافت پول با یک آدرس ایمیل که در این سرویس ثبت نام شده را، امکانپذیر میسازد.  این سرویس سریع، راحت و امن بوده، و آغاز آن نیز بسیار آسان است_ آنچه مورد نیاز است تنها یک آدرس ایمیل معتبر و یک حساب بانکی در آمریکاست.

چالش دستیابی به مشتریان و کاربران فراوان برای کیف پول موبایلی - برای هر رقیب شجاعی که به این عرصه ورود کند - از پنج عامل کلیدی نشأت میگیرد:

1_پذیرش از سوی بازرگانان. بسیاری از تجار، به خصوص بزرگترین های آنها، تمایلی به قبول راهکارهای کیف پول موبایلی نداشته اند. آنها متدهاست برای خود طرح جایگزین پرداخت (Chase)  را داشته اند.
2_فن آوری POS. راهکارهای کیف پول موبایلی بسیاری از تازه واردها (مانند سرویسهای پرداخت اپل/ پرداخت اندروید) را برای تکمیل تراکنشها به فن آوری NFC  متکی کرده است. برای سال ها، تنها بخشی از تجار امریکایی مجهز به NFC بودند. با این حال، انتظار می رود که انواع ارتقاء یافته ی POS که برای قبول کارت های تخفیف EMV میشوند، قابلیت پردازش معاملات و تراکنشهای NFC را نیز شامل شوند.

3_ادغام  با برنامه های وفاداری. به استثنای مواردی اندک، محبوب ترین کیف پول های موبایلی، با برنامه های وفاداری مشتری ادغام نمیشوند. این برنامه ها اغلب دلیل انتخاب شکل خاصی از پرداخت از سوی مشتری هستند، و این به عنوان آسیب پذیری قابل توجهی برای رقیب جدید عرصه ی کیف پول دیجیتال، تلقی میشود.

4_اقبال مشتریان. واقعیت این است که بیرون کشیدن یک کارت اعتباری از یک کیف پول، سخت ترین کاری نیست که اکثر افراد در زندگی روزمره خود انجام میدهند. هم سرویس پرداخت اپل و هم آندروید در امر ارائه ی تجربه ای مناسب به کاربر عملکرد خوبی دارند؛ اما بازار و فعالان در آن، برای یک زحمت جزئی _که بیرون کشیدن کارت های پلاستیکی از جیب یا کیف است_ بدنبال راه حل نمیگردند.
5_وابستگی به دستگاه / فن آوری. سرویس پرداخت اپل تنها به روی گوشه های هوشمند آیفون / آی پد در دسترس است (وضعیتی که در طول زمان و با جایگزینی مدل های جدید با قدیمی، محو خواهد شد). سرویس پرداخت آندروید به طور گسترده ای در دسترس است، اما فاقد واسطه ی دسترسی بیومتریک اپـل میباشد.

حداقل امروز، تقریبا غیر ممکن بنظر میرسد که راهکاری در عرصه ی کیف پول موبایلی ارائه شود که همه ی این چالش ها را برطرف کرده و نیازهای کلیدی ذینفعان را نیز برآورده سازد. احتمالا به هزینه ی تجربه ی کاربری، راه حلی قابل قبول برای تجار ارائه میگردد. ارآنجاییکه بسیاری از تجار در اشتراک گذاری اطلاعات با شرکتی مانند گوگل محتاطانه رفتار میکنند، همگرایی وفاداری مشتریان ممکن است برای آنها مشکل ساز باشد.

در حالی که هم سرویس پرداخت اپل و هم آندروید راهکارهای فنآوری محور بسیار ماهرانه ای ارائه میدهند، نتایج اولیه اتخاذ/استفاده ی مشتریان از این سرویسها، ناامید کننده هستند_  برای مثال طبق پژوهش سایت PYMNST.com در مورد سرویس پرداخت اپل، تنها حدود 17 درصد از کاربران بالقوه این سرویس پرداخت تا کنون از این خدمات استفاده کرده اند... به غیر از بحث بدعت و تازگی اینگونه تراکنش و برخی از اثرات اولیه در اتخاذ و استفاده از این سرویسها، تعداد قابل توجهی از مشتریان، کارتهای پلاستیکی خود را برای جایگزین شدن با گوشی های هوشمند کنار نمیگذارند. شایع ترین و عمده ترین دلیل برای استفاده ی کم از این نوع سرویسهای جدید اینست که: "کارتهای اعتباری بخوبی کار میکنند". برای تغییر رفتارهایی که در طولانی مدت مستحکم شده اند، علت قانع کننده ای نیاز است.

ادامه دارد...

برگرفته از thefinancialbrand

مترجم: مهرداد دستورانی

► سرویس پرداخت Chase؛ تغیردهنده ی عرصه ی کیف پول موبایلی؟ یا ناکام بزرگ بعدی ؟ (بخش اول)
هدف در توسعه بانکداری الکترونیک چیست؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر