اجرای طرح نهضت ملی مسکن با تزریق منابع مالی از طریق بانک ها

پنجشنبه ، 25 خرداد 1402 ، 13:12
اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تامین منابع مالی از سوی بانک هاستت که با پیگیری وزارت راه وشهرسازی و بانک مرکزی بخشی از این منابع مالی بانک ها فراهم شده است.

در حال حاضر ساخت مسکن برای متقاضیان نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین برنامه ها و اهداف دولت برای توسعه  بازار مسکن به شمار می رود که برای اتمام و ساخت این پروژه ها نیاز به تامین آورده و همچنین تامین منابع مالی توسط بانک ها است که بخشی از این نیاز با توجه به پیگیری های دولت و همچنین تشکیل جلسات مختلف در حوزه مسکن و از همه مهم تر با برگزاری جلسه شورای عالی مسکن تامین شده است.


پیش از این بانک ها برای پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را نداشتند و بانک های که باید تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را پرداخت می کردند، تنها بانک مسکن همکاری داشت که اخیرا با ورود وزارت راه وشهرسازی و  وزارت اقتصاد  و بانک مرکزی، بانک ملت و بانک ملی هم در این زمینه همکاری خود را بهتر کرده و اقدام به پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن می کنند.


به گفته بسیاری از کارشناسان مسکن باید تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن به سازندگان و همچنین پیمانکاران پرداخت شود تا از سرعت اجرایی شدن پروژه ها در این بخش افزایش یابد.


براساس این گزارش ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: باید تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی به سازندگان پرداخت شود تا روند ساخت و اجرای پروژه ها افزایش یابد چراکه  سازندگان خود با مدیریت و دریافت این پروژه ها می توانند به سرعت واحدها به مرحله ساخت برسانند.


او افزود: پیش از این بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را نداشتند، اما به نظر می رسد با ورود شورای عالی مسکن  و دستور مستقیم رئیس جمهور این همکاری بهتر شده و امیدوار هستیم این روند همکاری همچنان تا پایان ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن ادامه داشته باشد.


گفتنی است تامین منابع مالی یکی از مهم ترین اولویت های است که دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار خود قرار داده است و به نظر می رسد با ورود دولت و دستور رئیس جمهور این همکاری ها ادامه خواهد داشت.

► سرمایه بانک‌های دولتی ۵۰ همت افزایش یافت
افشاگری بانک مرکزی درمورد پولشویی با پوشش صندوق‌های قرض‌الحسنه ◄

مطالب مرتبط
بنر