آزادسازی منابع ارزی ایران به نتیجه خواهد رسید؟

يكشنبه ، 28 خرداد 1402 ، 13:24
معاون اقتصادی بانک مرکزی امروز درباره نتایج و آخرین جزئیات آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای دیگر همچون عراق و کره، اخبار جدیدی را ارائه کرد.


به گزارش تجارت‌نیوز، معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: در آستانه آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده هستیم.


معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به آزادسازی بخش مهمی از منابع ارزی بلوکه شده ایران، گفت: تنها در سه فقره ۲۰ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده در کشورهای مختلف داریم و تلاش‌های بسیار مناسبی برای آزادسازی آنها صورت گرفته است.


محمد شیریجیان، درباره آخرین وضعیت منابع ارزی بلوکه شده ایران اظهار کرد: در حال حاضر گشایش‌های ارزی مناسبی صورت گرفته و توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام شده است که اخیرا آثار آن را به ویژه در زمینه آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران مشاهده می‌کنیم. در حوزه آزاد شدن منابع ارزی آزاد شده، تلاش‌های بسیار خوبی انجام شده و امیدواریم هر چه سریعتر به سرانجام برسد.


وی افزود: بخشی از منابع ارزی امسال، علاوه بر افزایش منابع ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی به واسطه رشد اقتصادی و گشایش‌های اقتصادی صورت گرفته، به آزادسازی منابع ارزی مسدود شده بر می‌گردد که این منابع قابل توجه نیز که تنها در سه فقره به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد، اگر آزاد شود، می‌تواند تاثیر بسزایی در حوزه ارزی بگذارد.


شیریجیان ادامه داد: البته در شرایط فعلی نیز وضعیت خالص منابع ارزی کشور در سال گذشته مثبت است و در سال جاری قطعا بهبود پیدا خواهد کرد. بنابراین با توجه به بهبود منابع ارزی در سال ۱۴۰۲، آزادسازی منابع ارزی مسدود شده که تلاش‌های بسیار مناسبی انجام شده و در آستانه آن هستیم که بخش قابل توجهی از آن آزاد شود.


به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی، در شرایط کنونی شاهد بهبود انتظارات مردم هستیم و در کنار آن رویکرد بانک مرکزی در راستای سیاست تثبیت اقتصادی سبب شده که تلاطم‌ها در بازار به ویژه بازارهای مربوط به دارایی‌ها و نیازهای اساسی مردم کنترل شود. بنابراین امیدواریم بتوانیم وضعیت بهتری در سال جاری در حوزه ارزی، انتظارات مردم و سایر دارایی‌ها داشته باشیم.

► بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع سوءاثر چک
آزادسازی منابع ارزی ایران به نتیجه خواهد رسید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر