کدام بانک ها حذف می شوند؟

چهارشنبه ، 12 مهر 1402 ، 13:23
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بنگاه‌داری توسط بانک‌ها آن را ممنوع اعلام کرد و گفت: در قانون جدید بانک مرکزی اگر یک بانک خود را اصلاح نکند حذف خواهد شد.

به گزارش بنکر (Banker)، علی اصغر عنابستانی با اشاره به بنگاه‌داری توسط بانک‌ها آن را ممنوع اعلام کرد و به خبرگزاری دانشجو گفت: در قانون جدید بانک مرکزی اگر یک بانک خود را اصلاح نکند حذف خواهد شد.

وی افزود: بانک‌ها هیچ تمکینی از سیاست های کلان حاکمیتی و دولتی ندارند؛ حتی جهت‌گیری تامین منابع مالی بخش زیادی از بانک های دولتی نیز طبق جهت‌گیری دولت و حاکمیت نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: صرفا یک نگاه سودمحور صرف را در سیستم بانکی در نظر گرفته‌اند و مسیر سیستم بانکی ما مسیر غلطی است.

عنابستانی در ادامه افزود: بانک‌ها منابع مالی مردم را جمع می کنند و به بنگاه های سوداگری و خدماتی تبدیل می کند که لطمه شدیدی به ساختار اقتصادی کشور زده و باعث خلق پول چندباره شده و بخش خصوصی را ضعیف می کند.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: بانک ها با پول مردم شرکت می زنند و منابع مردم را به شرکت های زیرمجموعه خودش می دهد و پولشویی های شدیدی از این محل انجام می شود. نظام بانکی باید اصلاح شود؛ تردیدی در آن نیست.

► قتل خانوادگی رئیس بانک در تهران
شرایط افزایش سرمایه بانک‌ها مشخص شد ◄

مطالب مرتبط
بنر