نظارت بر تراکنش‌های بانکی تشدید می‌شود

دوشنبه ، 13 فروردين 1403 ، 22:20
معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی از تشدید نظارت بر تراکنش‌های بانکی و توجه ویژه به گزینه «بابت» در نقل و انتقالات خبر داد.


به گزارش ایلنا، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی گفت: بانک ‌مرکزی به منظور شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی علاوه بر شناسایی و نظارت بر مبدا و مقصد تراکنش‌ها موضوع تراکنش‌های بانکی و گزینه «بابت» در نقل و انتقالات بانکی را مورد توجه قرار داده است.


وی افزود: نظارت بر مبدا، مقصد و موضوع نقل و انتقالات بانکی از مصادیق حکمرانی ریال است و در همین راستا محدودیت‌هایی برای افرادی که به طرز مشکوکی از گزینه «بابت قرض و تأدیه دیون» در نقل و انتقالات بانکی خود استفاده می‌کند در نظر گرفته شده است و اکنون افراد تا سقف مشخصی امکان استفاده از این گزینه را دارند.


محرمیان ادامه داد: با هماهنگی وزارت صمت و سازمان امور مالیاتی زمینه برای استفاده از فاکتورهای فروش و صورت حساب‌های الکترونیک در گزینه «بابت» فراهم خواهد شد و به این ترتیب کسبه و فعالین اقتصادی مجبور به ارائه فاکتورهای خود به صورت فیزیکی و دستی به بانک‌ها نخواهند بود و هم اکنون قابلیت استعلام فاکتورهای فروش از داخل شعب بانک‌ها وجود دارد.

► بانک مرکزی، مهم‌ترین مانع فروش پرسپولیس به بانک ملت
جزئیات سود سپرده ۲۳ درصدی در ۲۳ بانک + جدول ◄

مطالب مرتبط
بنر