حاتم بخشی به سبک شیخ اماراتی!

ارسال شده توسط eco در ۳ فروردین ۱۳۸۸

identity1_4یکی از شیوخ میلیاردر امارات ، با پرداخت ۲٫۷ میلیارد دلار ، لقب یزرگترین سهامدار شرکت خودرو سازی دایملر را از آن خود کرد.

منصور بن زاید آل نهیان ، که عضو خاندان سلطنتی امارات است ، اواخر هفته ی گذشته با پرداخت این مبلغ هنگفت ،  علاوه بر کمک مالی به شرکت دایملر ، بزرگترین سهامدار این شرکت آلمانی شد.

منصور ۳۹ ساله ، فارغ التحصیل رشته ی هنر و یکی از میلیاردر های امارات است ، وی بالغ بر ۴٫۹ میلیارد دلار سرمایه دارد.

شرکت دایملر که اخیرا اعلام کرده بود با از دست دادن یک چهارم سرمایه ی خود یک گام به سوی ورشکستگی نزدیک شده است ، با جذب سرمایه ی این شیخ اماراتی توانست ، مقدار سرمایه از دست رفته خود را مجددا بازیابد.

مدیران شرکت دایملر ، با ابراز خشنودی از سرمایه گذاری منصور ، کمک او را در راستای بکارگیری تکنولوژی های جدید و هم چنین سرو سامان دادن به اوضاع بد اقتصادی این شرکت موثر دانستنه و از تصمیم خود برای تاسیس یک مرکز آموزش برای مهندسان جوان ، بهبود کیفیت مواد اولیه و سرمایه گذاری بر روی ماشین های الکترونیکی خبر دادند.

610x

گفتنی است خاندان آل نهیان که به ماشین و فوتبال علاقه دارند ، در سپتامبر سال گذشته تیم منچستر سیتی انگلیس را نیز خریداری کرده بودند.

این خاندان بالغ بر ۵ میلیارد دلار سرمایه در شرکت بارکلایز – یکی از بزرگترین شرکهای خدمات مالی با گستره تمامی قاره های جهان- نیز دارند.

 

 

 

داستانی غم انگیز از بحران اقتصادی

ارسال شده توسط eco در ۳ فروردین ۱۳۸۸

_us_by_benheineربه کا براون ، زنی که برای گذران زندگی خود در یک رستوران بزرگ کار می کرد ، با از دست دادن شغل خود به دلیل بحران اقتصادی در یکی از کلوب های شبانه در شیکاگو به رقاصی مشغول است.

البته بحران اقتصادی در کنار سخت شدن کارها ، باعث شده تعداد زیادی از زنان شاغل در امریکا ، کار خود را رها کرده و به مشاغلی همچون ، بازی در فیلم های پورنو ، مدل برای مجله های بزرگسالان و رقاصی در کلوب های شبانه روی بیاورند.

صاحبان این کلوب ها معتقدند ، دلیل هجوم بی سابقه ی زنان در امریکا به این مشاغل ، درآمد خوب و روزانه و هم چنین ساعات کار انعطاف پذیر آن است.

گاس پلوس ، صاحب یکی از بزرگترین کلوب ها در نیویورک با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر ، روزانه حدود ۸۰ درخواست کار در کلوب را داشته می گوید:” واقعا عجیبه که ما با این همه در خواست مواجه هستیم ، آن هم از طرف خانم هایی که مدتها در مشاغل مهم و با کلاسی مشغول به کار بودند ، البته این شغل چندان هم براشون آسون نیست، مثلا اونها باید با پوشیدن کفشهایی با پاشنه ۶ اینچی (حدود ۱۵ سانتی متر ) به رقص جلوی ده ها مرد بپردازند ، می دونید خب اونها زیاد حرفه ای نیستن و مردها اونها رو مسخره می کنن و دست میندازند ، که این باعث بروز مشکلات روحی برای این زن ها می شود.”

پلوس ادامه می دهد :” واقعا تاسف برانگیزه ، برخی از اینها گفتند برای اولین بار در عمرشان مجبور به مصرف مشروبات الکلی شدند ، بعضی دیگر از اونها برای تحمل فشار روانی و عاطفی که به خاطر این کار بهشون وارد میشه ، به سیگار و سایر مواد مخدر روی می آورند ، خب همون طور که گفتم اونها مجبور به این کار شدند و اصلا برای رقاصی در کلوب های شبانه ساخته نشدند ، می بینید که بحران اقتصادی باعث چه فجایعی شده و شما و ما تنها اینها رو می بینیم و نه همه ی آنچه که اتفاق می افته! “

این گونه اتفاقات برای کسانی که در فیلم های پورنو بازی می کنند نیز می افتد ، اوا استون -۲۵ ساله – که در کلوب پلوس کار می کند ، با اشاره به این موضوع می گوید:” خب می دونی یکی از دوستان من بود که به خاطر از دست دادن کارش مجبور شد تو یه فیلم پورنو بازی کنه ، صاحب کار دوستم به اون هشدار داد که اگر می خوای تو فیلم بازی کنی و در آمد خوبی داشته باشی بهتره دیگه به زندگی ات و چیزهایی که بعد از این فیلم برات اتفاق می افته فکر نکنی ! ، خدای من ، این واقعا وحشتناکه!”

ربه کا براون می گوید :” اینکه شما تصمیم بگیرید به این کارها روی بیارید ، تصمیمی هست که روی ارتباط شما با دیگران تاثیر زیادی داره ، دیگه اونها به چشم آدم سابق به شما نگاه نمی کنن ، شما در بیرون کلوب هر چقدر هم با شخصیت باشید ، باز همون رقاصه ی شب قبل هستین ، صاحبان کلوب ها استدلال های جالبی برای ما دارن ، اونها میگن این کار خیلی بهتر از صبح تا شب پشت یه میز نشستنه ، همکاران شما همه دختر هستند و این کار جذاب و شادیه…

کارشناسان اقتصادی معتقدند ، درآمد به روز این گونه مشاغل باعث شده در خواست برای استخدام در کلوب ها نسبت به سال گذشته دو برابر شود ، کسانی که به تازگی وارد این شغل شده و کار خود را شروع کرده اند ، طی مدت کوتاهی به در آمد سالیانه ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار می رسند که رقمی جالب توجه در امریکا است.

از دیگر دلایل رشد روزافزون درخواست استخدام در این گونه مشاغل می توان به “امنیت شغلی” و “تاثیر نداشتن بحران اقتصادی” اشاره کرد.

کارشناسان و فعالان اجتماعی در امریکا با ابراز نگرانی در خصوص تبعات رشد روز افزون مشاغل پورنو در میان زنان امریکایی ، پرداخت شهریه دانشگاه و از دست دادن شغل را دلایل اصلی این معضل دانسته و از دولتمردان خواستند برای حل این مشکل خانمان سوز چاره ای بیندیشند.