2010kid2برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی  ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی باعث شده ، بسیاری از مردم این کشور به فکر اجاره دادن خانه ی خود به تماشاگران خارجی جام جهانی بیفتند.

مردم آفریقای جنوبی با این شعار که “خرج کن و سپس سود کسب کن” سعی دارند به خانه های خود رسیدگی کرده و آنرا برای حضور مهمانان خارجی مهیا سازند.البته این تصمیم که حالا به بحث روز این کشور تبدیل شده مشکلات دیگری از جمله مسائل مربوط به بیمه ،خطر رقابت منزل های مسکونی با هتل ها  و مشکلات امنیتی را نیز به وجود آورده است.

شرکت های بیمه برای حمایت از دولت و هتل داران ، اعلام کرده اند که در صورت بروز هر گونه حادثه برای صاحبان خانه ها از سوی تماشاگران جام جهانی ، بیمه مسئولیتی در قبال آنها نخواهد داشت.

شرکت های بیمه به مردم هشدار دادند ،  سپردن مهمترین دارایی یعنی خانه و لوازم داخل آن به افرادی نامشخص که از کشورهای بیگانه آمده اند ، کاری کاملا اشتباه و خطرناک بوده و مسئولیت تمامی عواقب آن به عهده فردی است که خانه ی خود را اجاره داده است و شرکتهای بیمه در صورت بروز هر گونه حادثه پاسخگو نخواهند بود.

مسئولان پلیس نیز با توجه به آماده و کافی بودن هتل ها و مهمانخانه ها و هم چنین خطرات ناشی از شلوغی این کشور در طول برگزاری مسابقات ، از مردم خواستند از اجاره دادن منزل خود به افراد ناشناس خودداری کنند.

اجاره دادن منزل به توریست ها  شیوه ای متداول در آفریقای  جنوبی بوده و تا کنون مشکلات زیادی از جمله سرقت از منازل را به همراه داشته است.گفتنی است برخی از مردم آفریقای جنوبی ، بنا به درخواست مهمانان خارجی که منزل خود را به آنها اجاره می دهند ، حتی به طور کامل از خانه خارج شده و پس از بازگشت با منزل سرقت شده مواجه می شوند!