ایران چندمین کشور صنعتی جهان است؟

ارسال شده توسط eco در ۵ خرداد ۱۳۸۸

واحد اطلاعات اکونومیست اعلام کرد ایران با ۲۳ میلیارد دلار تولیدات صنعتی در جایگاه ۳۹ جهان از نظر صنعتی بودن قرار گرفته است.

به گزارش  واحد اطلاعات اکونومیست، امریکا با ۱۷۳۸ میلیارد دلار تولیدات صنعتی به عنوان صنعتی ترین کشور جهان شناخته می شود. فاصله این کشور با کشور بعدی خود بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار است. 

ژاپن با تولید ۹۵۲ میلیارد دلار تولید کالاهای صنعتی در رتبه دوم و چین با رقم ۷۶۰ میلیارد دلاری در رتبه سوم قرار گرفته اند. 

بر اساس این گزارش حجم تولیدات صنعتی ایران نیز بالغ بر ۲۳ میلیارد دلار اعلام شده که بدین ترتیب این کشور در رتبه ۳۹ جهان از نظر صنعتی بودن قرار گرفته است.
رومانی با تولیدات صنعتی ۲۴ میلیارد دلاری در رتبه ۳۸ و قبل از ایران قرار گرفته و فیلیپین با تولیدات صنعتی ۲۲٫۹ میلیارد دلاری در رتبه ۴۰ و پایین تر از ایران قرار گرفته است. 

آلمان با ۶۴۳ میلیارد دلار در رتبه چهارم،‌انگلیس با ۳۳۰ میلیارد دلار در رتبه پنجم،‌ایتالیا با ۳۱۷ میلیارد دلار در رتبه ششم،‌فرانسه با ۲۷۶ میلیارد دلار در رتبه هفتم،‌کره جنوبی با ۲۲۱ میلیارد دلار در رتبه هشتم،‌اسپانیا با ۱۸۰ میلیارد دلار در رتبه نهم و مکزیک با ۱۳۸ میلیارد دلار در رتبه دهم جای گرفته اند.

میزان تولیدات صنعتی و رتبه برخی دیگر از کشورها نیز عبارت است از: روسیه ۱۳۷ میلیارد دلار و رتبه ۱۱،‌هند ۱۲۹ میلیارد دلار و رتبه ۱۲،‌ اندونزی ۸۰ میلیارد دلار و رتبه ۱۵،‌ ترکیه ۵۱ میلیارد دلار و رتبه ۲۴،‌مالزی ۴۰ میلیارد دلار و رتبه ۲۸،‌نروژ ۳۳ میلیارد دلار و رتبه ۳۰ و یونان ۲۵ میلیارد دلار و رتبه ۳۷٫

به خدا ایمان بیاورید نه به پول!

ارسال شده توسط eco در ۵ خرداد ۱۳۸۸

 پس از اینکه دولت سنگاپور نسبت به وخیمتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور به مردم هشدار داد ، رئیس مرکز فناوری اطلاعات سنگاپور ، ایسمارینی اسماعیل دست به دعا برداشته تا بحران اقتصادی ، تداخلی در برنامه ازدواج او ایجاد نکند .

 

در شرایطی که آمار بیکاری در ۴ ماه اول سال ۲۰۰۹ ، در سنگاپور به بیشترین حد ممکن در سه سال گذشته رسیده است ، این زن ۲۵ ساله در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت : اگر چه شغل من هنوز تحت تاثیر بحران اقتصادی قرار نگرفته ، اما من برای همسر آینده ام دعا می کنم تا شغل خود را از دست ندهد . ایسمارینی تنها فردی نیست که دست به دعا برداشته است .با افزایش شرکت هایی که کارمندان خود را یکی پس از دیگری مرخص می کنند و تلاش های دولت که با پرداخت اعتبار سعی دارند اوضاع اقتصادی را بهبود بخشند ، مردم کشورهای تایوان و تایلند نیز که از بحران اقتصادی صدمه دیده اند به معابد و کلیساها و مساجد روی می آورند و برای بهبود هرچه سریعتر اوضاع اقتصادی دعا می کنند .

 

 

به گفته تحلیل گران دین پناهگاه امنی برای افرادی است که از رکود اقتصادی لطمه خورده اند در حالی که عده ای از خداوند یاری می طلبند ، عده ای نیز برای تسکین خود به مدیتیشن روی می آورند . یکی از اعضا کلیسای بارتلی سنگاپور می گوید : بحران اقتصادی حکم یک زنگ بیدار باش را دارد تا به مردم یاد آور شود باید به خدا ایمان بیاورند نه به پول .یکی از معروفترین معابد تایوران ، شاهد جمعیت انبوهی از مردم به ویژه قشر کارمندان است که برای دعا به این معبد مراجعه می کنند .در یکی از معابد پایتخت تایوان ، روزانه ۲۰۰۰ نفر صف می کشند تا با انتخاب یک فال که بر روی چوبی نوشته شده آینده خود را مشاهده کنند .این رسم در کشور تایوان قدمت ۲۰۰۰ ساله دارد . سخنگوی این معبد می گوید : انها مایلند در مورد آینده حذفه ای و شغلی خود بدانند و ما با فالهای خود به آنها امیدواری می دهیم .

 

در کشور تایلند که شدیدا به تکنولوژی خود وابسته است ، آمار بیکاری در ماه مارس به ۷۲/۵ درصد رسیده است .تایلند علاوه بر بحران اقتصادی اخیر از یک بحران سیاسی ۴ ساله نیز لطمه خورده است . مردم این کشور نیز برای رفع مشکلات خود به مکانهای مقدس پناه می برند .از آنجا که سفارش کالا از سوی کشورهای خارجی به شدت کاهش یافته ، کارگران هزاران کارخانه در تایلند بیکار شده اند .در حالی که بحران اقتصادی ایمان بسیاری از مردم را تقویت کرده است ، کسب و کار استادان فنگ شو در هنگ کنگ راکد شده است .فنگ شو نوعی غیب گویی از روی خاک است .استادان فنگ شو به مشتریان در مورد اینکه چه ساختمانها یا زمین هایی را خریداری کنند که برای آنها ثروت و خوشبختی به همراه داشته باشد ، مشاوره می دهند .