در حالی که آمریکا با بیشترین نرخ بیکاری در ۲۵ سال گذشته مواجه است، افراد جویای کار در نیویورک به ترفند های جدیدی برای جلب توجه مدیران متوسل می شوند .

طبق نظرسنجی سایت کاریابی “کاریربیلدر” ، حدود یک پنجم مدیرانی که در پی استخدام کارمند بودند اظهار داشتند که در سال جاری شاهد روش ها ی غیرمعمول برای جلب توجه  از جانب داوطلبان  بوده اند که بخشی از انها عبارتند از:

- شستن خودرو های افرادی که در شرکت مورد نظر مشغول به کار هستند.

- ارسال کیک به شکل کارت ویزیت با تصویر داوطلب.

– پخش فنجان های قهوه  تبلیغاتی در میان دیگر کارمندان.

- رفتن به همان سلمانی که مدیر شرکت موردنظر مشتری آن است.

- ارسال کفش به همراه رزومه برای شرکت مورد نظر، به نشانه ی اینکه پاهایشان بسیار مشتاقند تا در آن شرکت قدم بگذارنند.

جیسن فرارا، مشاور شغلی سایت “کاریربیلدر” در این مورد می گوید:” از انجا که کاریابی دشوار شده و  رقابت میان افراد جویای کار زیاد است، داوطلبان برای حبران به دنبال روش های جدید و خلاق هستند تا از دیگر رقبای خود یک قدم جلوتر باشند”. او همچنین به دوطلبان هشدار داده که باید مراقب باشند تا ترفند ها و روش هایی که برای جلب توجه مدیران به کار می برند، نتیجه ی معکوس نداشته باشد.

در این نظرسنجی اینترنتی که از تاریخ ۲۰ فوریه تا ۱۱ مارس ۲۰۰۹ صورت گرفت، ۲ هزار و ۲۵۳ تن از مدیران و کارفرمایان شرکت کردند.