به دنبال تشدید بحران بیکاری و کمبود کار و شغل در آمریکا ، کارگران اخراج شده و دانشجویان ترجیح می دهند برای سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به سیا کار کنند . به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این در حالی است که دستمزد پرداختی سیا حتی کمتر از بخش خصوصی آمریکا است .

 

رون پاتریک کارشناس مسئول استخدام سیا در این باره گفت ، از ابتدای امسال بیش از ۹۰ هزار درخواست استخدام در سیا دریافت کرده ایم و در صورت ادامه این روند تا پایان سال ۲۰۰۹ این رقم به بیش از ۱۸۰ هزار مورد خواهد رسید . نرخ بیکاری آمریکا طی ماه می به بیش از ۹٫۴ درصد رسید که این رقم طی ۲۵ سال اخیر بی سابقه است . نکته جالب توجه اینکه بسیاری از درخواستهای استخدام ارسال شده برای سیا از سوی تحلیل گران و کارشناسان مالی است که سقوط ارزش سهام موجب بیکاری آنها در وال استریت شده است .

 

پاتریک تصریح کرد ، مردم می دانند میزان حقوق و دستمزد سیا به مراتب کمتر از بخش خصوصی و دستگاههای دولتی است ولی ترجیح می دهند شغل با ثبات و پایداری داشته باشند . دستمزد پرداختی سیا از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در سال آغاز می شود ولی این رقم با تخصص و تجربه خاص افراد قابل افزایش است .