چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(42)

پنجشنبه ، 21 شهریور 1392 ، 04:05

برای مشاهده تمام شماره های این سلسله گزارش ها اینجا عضو شوید

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.

از این پس قصد داریم در سلسله گزارش هایی به تبیین اصولی تازه و نو درباره کسب و کار بپردازیم تا کاربران گرامی سایت بانکی بتوانند با دید بازتری درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرند.

آنچه در سلسله گزارش های پیش رو می خوانید با آنچه تاکنون درباره راه اندازی و اداره یک کسب و کار شنیده یا خوانده اید تفاوت دارد..

داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.

روزهای یک شنبه و پنجشنبه هر هفته منتظر یک قسمت از این گزارش باشید.

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید.

به اشتباه خود اعتراف کنید

وقتی اشتباهی رخ می دهد، یک نفر باید بیاید و داستان را تعریف کند. چه بهتر که این یک نفر خود شما باشید. اگر چنین نکنید، فضا را برای شایعه و دروغ پراکنی آماده کرده اید. وقتی اتفاق بدی می افتد، آن را با مشتریان خود درمیان بگذارید هر چند که آنها در وهله اول به آن توجهی نکنند.
فکر نکنید می توانید آن را با جارو زیر فرش بفرستید و پنهانش کنید! این روزها اگر خودتان این کار را انجام ندهید، یکی دیگر بهتان تلفن می کند و اشتباه را به رویتان می آورد. آنها در مورد موضوع در شبکه های اجتماعی یا سایر رسانه ها صحبت و همه را باخبر می کنند و دیگر سکرت ماندن موضوع بی معنا می شود.
مردم بیشتر احترامتان می کنند اگر در زمان بحران، روراست و صادق و پاسخگو باشید. سعی نکنید به گوشه ای بخزید یا مشکل و بحران را دست کم بگیرید. باید مشتریان را تا حد امکان آگاه و مطلع نگه دارید.

در سال 1989 نفکش شرکت اکسون والدز 11 میلیون گالن نفت را به آلاسکا ریخت. اکسون بیش ار اندازه در فرستادن نیروی کمکی و پاسخگویی تاخیر کرد و مدیرعاملش نیز دو هفته بعد از حادثه به محل رفت. اکسونی ها نشست های خبری در والدز که شهری دورافتاده در آلاسکا و سخت در دسترسی برای خبرنگاران است، برگزار کردند. نتیجه این اقدامات فاجعه ای در روابط عمومی برای اکسون بود که هم مسئله را از مردم پنهان کرد و هم به آنچه اتفاق افتاد اهمیتی نداد.
برعکس این اتفاق را می توان در شکاف یک مخزن ذخیره سازی نفت شرکت اشلند دید که تقریبا همزمان با اتفاق پیش نفت را به رودخانه ای در نزدیکی پیتزبورگ سرازیر کرد. مدیرعامل بخش نفتی اشلند خود به محل حادثه رفت و مسئولیت اتفاق را پذیرفت و متعهد شد تا وضع را به حالت عادی برگرداند. او به رسانه ها درباره حادثه توضیح و به پرسش های آنان پاسخ داد. در واقع آقای مدیرعامل در آن روز اشلند را از شرکت گناهکار در فاجعه نفتی به شرکتی تبدیل کرد که می خواهد به خوبی با این قضیه برخورد و آن را حل و فصل کند.

دیگر از شرکتی مثل اشلند که بزرگتر نیستید. این  شرکت هم اشتباه خود را می پذیرد، پس شما هم بپذیرد.

و حالا چند نکته در باب پذیرفتن مسئولیت اشتباه:

موضوع را در سطحی گسترده منتشر کنید.

با بلندگو به همه اطلاع دهید!

سعی نکنید مشکل را جارو کنید و به زیر فرش بفرستید.

"نظری ندارم" یک گزینه محسوب نمی شود. خیلی محترمانه و مثل هر انسان دیگر بابت اتفاق پیش آمده عذرخواهی کنید و درباره جزئیات توضیح دهید.

واقعا و صادقانه درباره سرنوشت مشتریان نگران باشید و بعد هم آن را در عمل ثابت کنید.

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (1)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (2)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (3)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (4)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (5)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (6

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (7)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (8)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (9)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (10)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید (11)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (12)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (13)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (14)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (15)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (16)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (17)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (18)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (19)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (20)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (21)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (22)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (23)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (24

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (25)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (26)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (27

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (28)

چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید؟! (29)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (30)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (31)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (32)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (33)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (34)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (35)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (36)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (37)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (38)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (39)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(40)

چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(41)

► چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟! (19)
چگونه کسب و کار خود را دگرگون کنید؟!(47) ◄

مطالب مرتبط
بنر